2026-08-05, 14:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Detta är vanligare än många tror
Speciellt att äldre dörrar kärvar, går i baklås

Jag gick in i mitt sovrum och låste. Ensamboende. Dörren gick i baklås. Inlåst i ett rum hemma, och då inte på bottenplan. Varför låser man ens? Jag fick faktiskt lite panik. Mobil fanns inte på den tiden. Tänkte skammen i att ropa ut från fönstret till någon att hjälpa en...... Skammen var värst. Ville inte ta plats och vara offer för en inbrytning. Jag lugnade mig och tänkte att jag måste vara lite smart. Jag lyckades såklart pilla upp låset, det var görbart även om det inte var helt lätt. Brukar inte drabbas av panik så att jag slutar tänka, men den gången var väl för mycket.
Citera
2026-08-05, 15:03
Medlem
Sladdsnuss avatar
Jag skulle spruta en tjej i munnen (hon var tveksam och hade aldrig fått en sats i närheten av mun/ansikte). Hon blundade och hade munnen öppen på ett sånt roligt sätt att jag började skratta varpå hon också skrattar. Så hon fick en helvetes kallsup när skottet väl kom. Låg på golvet och hostade som om hon svalt en gurka på tvären.

Resultatet blev en extrem lunginflammation för henne och jag fick redogöra händelseförloppet hos läkare. Jag skäms fortfarande för det hela.
Citera
2026-08-05, 15:59
Medlem
bithaxs avatar
Jo, en gång när jag skulle åka från Arlanda så hade jag köpt biljett till flygbussen och så hade jag lagt in min väska längst inne i bagaget på bussen. Men sen när jag skulle gå ombord så hittade jag inte biljetten. Hade en jacka med väldigt många fickor. Letade överallt, hittade den inte. Blev helt förkrossad. Tillslut fick jag gå av bussen och fick dra ut alla jävla väskor för att få tag i min väska. Folk som satt på bussen blev arga och började banka på rutorna. Efter allt detta så tog jag SL bussen och pendeltåget hem. När jag kommer hem i hallen så hittar jag såklart biljetten i en av mina jackfickor.
Senast redigerad av bithax 2026-08-05 kl. 16:03.
Citera
2026-08-05, 16:10
Medlem
bithaxs avatar
En annan Arlanda historia som jag hört från en kollega. Han var sen till flyget och skulle åka bil till långtidsparkeringen på Arlanda. Så han kör som en dåre och bankar hårt på tutan. Då går tutan sönder och fasnar i nedtryckt läge. Så bilen tutar hela vägen till Arlanda och han kör in på parkeringen med en bil som blåtutar konstant och ställer den där och åker till Grekland.

Och hur han löste det sen när han kom hem vet jag inte.
Citera
2026-08-05, 16:36
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Jag efterlyser självupplevda händelser som framstår som totalt osannolika. Med en negativ klang där det framstår som så jäkla absurt att man blivit både chockad och irriterad och rent av förbannad.

Det har väl hänt mig ett gäng gånger men ska dra en exempelhistoria så det framgår tydligare vad jag är ute efter.

- För några år sen besökte jag min toa i mitt hem där jag var ensam. Väl inne på toan hör jag att något ramlar och skramlar till utanför. Tänker väl inte mer på det och tänker att jag får plocka upp det sen.

När jag är klar låser jag upp dörren till badrummet (ja, jag låser även när jag är ensam av gammal vana) och ska öppna. Dörrjäveln går fan inte att rucka. Funderar på om det är något fel på låset och testar att låsa och låsa upp några gånger men det verkar inte vara felet.

DÅ slår det mig vad skramlet utanför var. Mittemot toalettdörren har jag en garderob jag ställt ett uppfällt tvättställ som rasat ner och kilat fast sig på MILLIMETERN mellan garderoben och dörren på golvet. Kan inte öppna dörren överhuvudtaget.
Först tänker jag att den kanske ligger på snedden och tänker att om jag kanske kan rucka bort den om jag trycker på dörren. Men den är en perfect fit, inget händer.
Där sitter jag utan mobil och undrar VAD FAN gör jag nu. Försöker tackla dörren som en amerikansk fotbollsspelare men inget händer. Letar desperat om jag har något att skruva av gångjärnen med. Finner inget och det hade ändå inte spelat någon roll då det är en dörr där gångjärnen skruvas från öppet läge.

Jag funderar ett tag. Ska jag banka till min ende granne och hoppas att denna är hemma och hoppas den kan förmedla min situation på något sätt? Men väggarna är tjocka och inte i direkt anslutning till grannen där jag befinner mig och vill inte gärna börja skrika, hade känts oerhört förargligt.

Efter någon timme börjar jag känna mig desperat och känner att jag måste UT, om så dörrhelvetet ger vika på kuppen.
Jag pressar nu dörren för kung och fosterland och svetten lackar. Först händer inget men efter en stund hör jag knak vilket jag ser som ett gott tecken. I ett snigeltempo och med sinande krafter får jag dörren att få en liten glipa som växer milimeter för millimeter. Men det blir inget tjoff dör dörren plötsligt flyger upp. Tvättstället sitter fortfarande som en ondskefull kil och har inte besegrats ännu. Tillslut är glipan såpass stor att jag kan få ut en hand och pressar nu så in-i-helvete för att göra öppningen större. Vid något tillfälle tar det tvärstopp och jag lyckas på ren jävla vilja pressa igenom min kropp genom det minsta utrymmet jag någonsin gjort, kändes som att varenda revben gick sönder på kuppen.

När jag väl är ute och känner mig som någon som sprungit fyra maratonlopp på raken ser jag vad det är som har knakat och ändå gjort att dörren kunnat öppnas litegrann iallafall. Jag har helt enkelt pressat sönder plankan under garderoben som går längs golvet och var rejält fastskruvad. Den har delvis brutits loss från skruvarna och jag har därefter kunnat flytta på den lite lite i taget. Benen på tvättstället har jag lyckats missbilda på kuppen.
Det är ett totalt osannolikt minne jag inte ser tillbaka på med glädje. Men dörren höll!

Min bil startar ej men dagen efter så startar den... Samt att den står på ett annat ställe dagen efter ? wtf
Citera
2026-08-05, 16:45
Avslutad
Absurt ja, förbannad nej..möjligen på mig själv men var mest skamsen. En vinter kom jag körande på förmodligen 90väg. Lite trafik och mest skog. Körde lite för fort. Fick ett par kast med bilen men drog tyvärr inte ned. Sen runt en kurva släppte det helt, samtidigt som jag såg en långtradare ca 300 m bort på raksträcka. Bilen studsade mellan hårda snövallar ett par gånger. Broms ingen verkan, snarare sköt det fart på den isiga vägen. Jag var fullt medveten om långtradaren och den förmodligen inte skulle hinna stanna. Bilen snurrade därefter 1 1/2 varv..eller 2 1/2 varv..jag förväntade mig att tradarn skulle smacka in i bakdelen. Men sen inser jag att bilen glider i min körbana täckandes upp den i princip helt.Skulle säga att bakdelen är på ca kl 14 och fronten kl 8. Helt jädra så glider den bra och rakt och jag ger fn att vrida ratt eller något annat.
Inser yes det kan gå vägen.Långtradaren passerar lätt bromsande i sitt fält och passerar väl i ca 40-50km/h. Till slut stannar min bil utan en skråma och tradarn står still ca 400m bort. Känner mig pinsam o kör därifrån. Det var en sån händelse som platsat i vilken actionfilm som helst. Men varit med om liknande grejer i livet så nog känns det som man haft en skyddsängel. Stackars tradarchaffis dock som mötte en nöthjärna.
Senast redigerad av Maniskasamen 2026-08-05 kl. 16:49.
Citera
2026-08-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag gick in i mitt sovrum och låste. Ensamboende. Dörren gick i baklås. Inlåst i ett rum hemma, och då inte på bottenplan. Varför låser man ens? Jag fick faktiskt lite panik. Mobil fanns inte på den tiden. Tänkte skammen i att ropa ut från fönstret till någon att hjälpa en...... Skammen var värst. Ville inte ta plats och vara offer för en inbrytning. Jag lugnade mig och tänkte att jag måste vara lite smart. Jag lyckades såklart pilla upp låset, det var görbart även om det inte var helt lätt. Brukar inte drabbas av panik så att jag slutar tänka, men den gången var väl för mycket.

Jag har också varit med om gamla hus med gamla lås på toadörrar, som går i baklås
Lustigt nog brydde sig inte ägaren om det och besökare låste in sig titt som tätt
Det brukar fungera att vrida på vredet samtidigt som man trycker dörren hårt mot karmen, Fler ggr.
Öppnas dörren utåt. Så kan man kanske knäcka slutblecksöppningen med en rejäl knuff
Men det vill man inte göra på andras dörrar

Om jag var ensamstående och kanske lite krasslig och svag.
Så skulle jag nog lägga en budgetmobil med bra täckning där + laddare, kanske också en skruvmejsel
Speciellt om badrummet saknar fönster
Citera
2026-08-05, 23:31
Medlem
För en jävla massa år sedan var man på en av favoritkrogarna, som singel ute för att ha
kul med polarna och kanske få ett napp på kroken.
En gång så träffade jag en pilsk dam som var ca 15 år äldre än mig och sugen att släpa
hem mig över natten då hon var ensam hemma, väl hemma hos henne så blev det
pippande tills vi somnade. På morgon var det en snabb toavända och lite morgonkaffe
med en kram, sen stack jag hemåt och var nöjd.

Några veckor senare var jag på samma krog träffade jag en trevlig yngre brutta som var
ca 10 år yngre än mig men hade åldern inne för att komma in på krogen. Vi trivdes bra
ihop och bestämde att vi skulle åka hem till henne för att förena våra pinkedon på ett
sexuellt sätt och det gick bra att sova över, som vanligt pippa och sova.

På morgonen klädde man på sig och var in på toan lite snabbt, av de ca 300 lägenheterna
i det området så ser det mesta likadant ut i varje lägenhet men jag tyckte det såg bekant
ut!!! Sen var det morgonkaffe med mackor i köket med hennes föräldrar, jag satte mig ner
mitt emot hennes morsa och smålog lite och hejade. Vi höll minen och lekte att det regnade
inne och inte sa något, efter en timme var jag på väg hemåt..

Men väl vid deras köksbord så hade jag i bakhuvudet om att vara lite fräck och ställa till
det lite för dom.
Tänkte om man skulle säga till herren i att:
Nu har jag knullat din fru för några veckor sedan och igår knullade jag din dotter,
när ska du och jag knulla? men jag gjorde ju inte det.
Men modern följde med mig hem en gång efter det, men då sov hon inte över och tog
en taxi hem efter pippandet.
Citera
2026-08-06, 13:23
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Absurt ja, förbannad nej..möjligen på mig själv men var mest skamsen. En vinter kom jag körande på förmodligen 90väg. Lite trafik och mest skog. Körde lite för fort. Fick ett par kast med bilen men drog tyvärr inte ned. Sen runt en kurva släppte det helt, samtidigt som jag såg en långtradare ca 300 m bort på raksträcka. Bilen studsade mellan hårda snövallar ett par gånger. Broms ingen verkan, snarare sköt det fart på den isiga vägen. Jag var fullt medveten om långtradaren och den förmodligen inte skulle hinna stanna. Bilen snurrade därefter 1 1/2 varv..eller 2 1/2 varv..jag förväntade mig att tradarn skulle smacka in i bakdelen. Men sen inser jag att bilen glider i min körbana täckandes upp den i princip helt.Skulle säga att bakdelen är på ca kl 14 och fronten kl 8. Helt jädra så glider den bra och rakt och jag ger fn att vrida ratt eller något annat.
Inser yes det kan gå vägen.Långtradaren passerar lätt bromsande i sitt fält och passerar väl i ca 40-50km/h. Till slut stannar min bil utan en skråma och tradarn står still ca 400m bort. Känner mig pinsam o kör därifrån. Det var en sån händelse som platsat i vilken actionfilm som helst. Men varit med om liknande grejer i livet så nog känns det som man haft en skyddsängel. Stackars tradarchaffis dock som mötte en nöthjärna.

Där hade du sjuklig tur. De har uppgraderat dig nu till 2 skyddsänglar, samt den gamla fick gå i omgående pension.
Citera
2026-08-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
För en jävla massa år sedan var man på en av favoritkrogarna, som singel ute för att ha
kul med polarna och kanske få ett napp på kroken.
En gång så träffade jag en pilsk dam som var ca 15 år äldre än mig och sugen att släpa
hem mig över natten då hon var ensam hemma, väl hemma hos henne så blev det
pippande tills vi somnade. På morgon var det en snabb toavända och lite morgonkaffe
med en kram, sen stack jag hemåt och var nöjd.

Några veckor senare var jag på samma krog träffade jag en trevlig yngre brutta som var
ca 10 år yngre än mig men hade åldern inne för att komma in på krogen. Vi trivdes bra
ihop och bestämde att vi skulle åka hem till henne för att förena våra pinkedon på ett
sexuellt sätt och det gick bra att sova över, som vanligt pippa och sova.

På morgonen klädde man på sig och var in på toan lite snabbt, av de ca 300 lägenheterna
i det området så ser det mesta likadant ut i varje lägenhet men jag tyckte det såg bekant
ut!!! Sen var det morgonkaffe med mackor i köket med hennes föräldrar, jag satte mig ner
mitt emot hennes morsa och smålog lite och hejade. Vi höll minen och lekte att det regnade
inne och inte sa något, efter en timme var jag på väg hemåt..

Men väl vid deras köksbord så hade jag i bakhuvudet om att vara lite fräck och ställa till
det lite för dom.
Tänkte om man skulle säga till herren i att:
Nu har jag knullat din fru för några veckor sedan och igår knullade jag din dotter,
när ska du och jag knulla? men jag gjorde ju inte det.
Men modern följde med mig hem en gång efter det, men då sov hon inte över och tog
en taxi hem efter pippandet.

Vem var bäst då

Måste ju fråga
Citera
2026-08-07, 14:13
Medlem
S.O.Stolps avatar
Upplever hur-fan-är-det-möjligt-händelser varje dag.

Kanske inte så dramatiska som TS men typ: jag ska kasta ett skräp. Står 1 meter från sopkorgen. Omöjligt att missa. Skräpet träffar ändå kanten, studsar och träffar andra kanten sen ner på golvet. Hur FAN är det möjligt!?
Citera
2026-08-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunegbg
Vem var bäst då

Måste ju fråga

Mamman var bäst, het och erfaren och visste vad hon ville ha.
Dotter var ju såklart snyggare med tanken på åldern men var
som ett vanligt knull som många andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här