Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Jag gick in i mitt sovrum och låste. Ensamboende. Dörren gick i baklås. Inlåst i ett rum hemma, och då inte på bottenplan. Varför låser man ens? Jag fick faktiskt lite panik. Mobil fanns inte på den tiden. Tänkte skammen i att ropa ut från fönstret till någon att hjälpa en...... Skammen var värst. Ville inte ta plats och vara offer för en inbrytning. Jag lugnade mig och tänkte att jag måste vara lite smart. Jag lyckades såklart pilla upp låset, det var görbart även om det inte var helt lätt. Brukar inte drabbas av panik så att jag slutar tänka, men den gången var väl för mycket.

Jag har också varit med om gamla hus med gamla lås på toadörrar, som går i baklås
Lustigt nog brydde sig inte ägaren om det och besökare låste in sig titt som tätt
Det brukar fungera att vrida på vredet samtidigt som man trycker dörren hårt mot karmen, Fler ggr.
Öppnas dörren utåt. Så kan man kanske knäcka slutblecksöppningen med en rejäl knuff
Men det vill man inte göra på andras dörrar
Om jag var ensamstående och kanske lite krasslig och svag.
Så skulle jag nog lägga en budgetmobil med bra täckning där + laddare, kanske också en skruvmejsel
Speciellt om badrummet saknar fönster