2026-08-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Knivhuggen? Vet ej men medias uppgifter låter lite konstiga utifrån det jag vet.

Någon med anknytning till henne, hennes barn eller någon annans, vet ej men ja, hon har hittats död.

Ja hon blev knivhuggen till döds!
Citera
2026-08-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Son är det absolut inte av allt att döma. Den enda infon som finns att tillgå från nyhetsmedier är att mannen är i övre medelåldern och du tror ändå att det kan vara en 54-årig kvinnas son. Vad yrar du om?
Ah, du läste bara mitt första stycke ser jag...
Citera
2026-08-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Ah, du läste bara mitt första stycke ser jag...

Din slutledning i första delen var så usel att jag inte orkade läsa klart. Du kommer ju på nåt sätt fram till att ”din första tanke” skulle kunna vara korrekt och där tappade du nog dom flesta läskunniga. Att en son skulle kunna vara 35, fair enough, men att det skulle kunna klassas till övre medelålder? Spekulera gärna vilt, men använd hjärnan också
Citera
2026-08-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
.... ska det vara en 54-årig kvinna som äger fastigheten tillsammans med sin bror, 59 år.

Då tänker jag inte helt fel (fast de som inte orkar läsa hela mitt inlägg blir rabiata och får frispel ).

Det låter (enligt mig) att brodern har något med det här att göra. Mord brukar i regel vara något som en person som har/har haft en nära relation till offret.
Frågan är vad det handlat om. Förmodligen pengar.

Om nu man får spekulera!
Citera
2026-08-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ingen aning vem han är förutom vad de har för relation.

Och vad har de för relation?
Citera
2026-08-05, 15:41
Medlem
Citat:
Då tänker jag inte helt fel (fast de som inte orkar läsa hela mitt inlägg blir rabiata och får frispel ).

Det låter (enligt mig) att brodern har något med det här att göra. Mord brukar i regel vara något som en person som har/har haft en nära relation till offret.

Om nu man får spekulera!

Skulle tror att du är nåt på spåren! Men fick uppfattningen att det inte var brodern av vad någon annan skrev. Och inte heller någon som kvinnan är i en relation med. Jag gissar på ett rabiat ex
Citera
2026-08-05, 15:43
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Om nu man får spekulera!

AB skriver att mannen "känner" kvinnan, så skriver man väl inte om en släkting. Men det är ju AB, inget förvånar mig när det kommer till dem.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K8bwWo/polisen-soker-person-efter-misstankta-skargardmordet
Citera
2026-08-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
AB skriver att mannen "känner" kvinnan, så skriver man väl inte om en släkting. Men det är ju AB, inget förvånar mig när det kommer till dem.

Jag tänker att de skriver "känner" för att inte outa någon, så går mina tankar spontant till att det rör sig om ett ex.
Citera
2026-08-05, 15:54
Avstängd
Vem hittade kvinnan?
Citera
2026-08-05, 16:02
Medlem
Kom igen Flashback, vart är alla som borde veta något? Så frustrerande
Knivmord på en Ö, båt enda färdmedel, va fan? Ingen som sett, hört något? Otäckt. Brutalt.
Citera
2026-08-05, 16:02
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Jag tänker att de skriver "känner" för att inte outa någon, så går mina tankar spontant till att det rör sig om ett ex.

Då brukar de skriva "har en relation till varann", det täcker in både släkt och bekanta.
Citera
2026-08-05, 16:06
Medlem
Comitiums avatar
Efter 197 inlägg på FB är händelseförloppet och motivet kristallklart. Ha, ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in