2026-08-05, 14:18
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lono
Det är en kvinna, 54 år, som förmodligen äger stället med sin bror 59 år (båda står på lagfarten).

Kan du skicja adress tack
Citera
2026-08-05, 14:28
Medlem
Ambulanshelikoptern landade på sydöstra delen av ön igår runt 16.30. Vet inte hur många rimliga landningsplatser det finns, men kanske kan snäva av antalet rimliga adresser?
Citera
2026-08-05, 14:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Såg att Googles AI delade in det så, men låter helt sinnessjukt att kalla någon som är 70 år för medelålder. Mycket ska man lära sig
Det är nya tider nu. Folk lever tills de är 100 år. Förr var man lastgammal vid 70...
Citera
2026-08-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Han har väl lämnat landet...
ut med bild på han för i helvete!
Varför då?
Är du rädd att han ska attackera dig?
Citera
2026-08-05, 14:51
Medlem
AussieRedMans avatar
Enligt helikoptern verkar der röra sig om långskär lite nordost om Sollenkroka ö. Men bara några få hus på den ön.
Citera
2026-08-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123fisk
Det är alltså en man i övre medelåldern som polisen vill få tag i.
Min spontana tanke är att det är en son.
Övre medelålden betyder inte per automatik att han är exempelvis 40 år.
Mamman kanske fick barn som ung; så han kan vara 35 också.

Det står i media att hon är 50 år, men det kan alltid diffa; hon kan vara 47 eller 53 exempelvis.

Om det skulle vara ett ex/barnens far, ser jag som ett annat alternativ. Oklart varför man vill skada sina barns mor, men det har ju hänt förr. Han hade iallafall (om han nu skulle vara barnens far, gjort henne på smällen när han var i tonåren) är kanske ett motiv på något sätt.

Annars är det en bror som har något agg mot henne. Det är iallafall min tes.
Son eller bror.
Citera
2026-08-05, 15:04
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem

Det står i media att hon är 50 år, men det kan alltid diffa; hon kan vara 47 eller 53 exempelvis.

Om det skulle vara ett ex/barnens far, ser jag som ett annat alternativ. Oklart varför man vill skada sina barns mor, men det har ju hänt förr. Han hade iallafall (om han nu skulle vara barnens far, gjort henne på smällen när han var i tonåren) är kanske ett motiv på något sätt.

Son eller bror.

Vad har du rökt? Det är konstaterat att övre medelåldern är 50-70 år.
Citera
2026-08-05, 15:09
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Finns bilder i AB nu, rött taktegel, flaggstång till hö om huset högt uppe på ett berg, gångväg vid tomtgräns, och nån slags 4 kantig brädlåda. Nån borde känna igen det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lono
Det är en kvinna, 54 år, som förmodligen äger stället med sin bror 59 år (båda står på lagfarten).

Baserat på det vi har sett på bilder så får jag det till att det är 51-årig kvinna som äger den fastigheten. Skriven i Älta.

Man ser även att dom har spärrat av en gräsyta med fotbollsmål och det går att skymta dom på Google Maps.
Citera
2026-08-05, 15:10
Medlem
Citat:

Son eller bror.

Övre medelåldern är definitivt varken 35 eller 40 år. 40 år är t o m yngre än hälften av medellivslängden för både män och kvinnor i västvärlden. Förmodligen är det en (ex) partner eller en bror som är gm.
Citera
2026-08-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Baserat på det vi har sett på bilder så får jag det till att det är 51-årig kvinna som äger den fastigheten. Skriven i Älta.

Man ser även att dom har spärrat av en gräsyta med fotbollsmål och det går att skymta dom på Google Maps.

Sett samma ägarförteckning. Men enligt ITKs i tråden ska det vara en 54-årig kvinna som äger fastigheten tillsammans med sin bror, 59 år. Den fastigheten med kvinnan i Älta samägs med en person som hon har delad adress med (förmodligen ej bror, mao). Du har med andra ord antagligen fel.
Citera
2026-08-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Vad har du rökt? Det är konstaterat att övre medelåldern är 50-70 år.
Jag röker inte, men tack för info.

Du missade kanske att jag spekulerade också om att det kan röra sig om en bror?
En bror kan faktiskt vara en storebror... dock var det någon som skrivit att det inte är en bror, vilket tyder (enligt mig) på ett relationsdrama.

Det är ju inte första gången en man blir kränkt och dödar kvinnan.
Citera
2026-08-05, 15:16
Medlem
Citat:

Son eller bror.

Son är det absolut inte av allt att döma. Den enda infon som finns att tillgå från nyhetsmedier är att mannen är i övre medelåldern och du tror ändå att det kan vara en 54-årig kvinnas son. Vad yrar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in