Citat:
Ursprungligen postat av
Moranco
Väl, ordet stavas med tre bokstäver.
De smarta Värmlänningarna utvandrade till Amerikat för 150 år sedan, kvar blev de låg begåvade. Hör bara hur dom låter när dom försöker kommunicera.
Och lågbegåvade skrivs med ett ord inte med två. Så låg begåvning som i sin tur istället skrivs med två ord kan variera mellan lägst lägre och låg, där du av din särskrivning att döma har låg begåvning men mindre låg än hos de lägre begåvade som alltid felstavar väl som "väll".
"Värmlänningarna" stavas med liten bokstav
såvida det inte syftar på det traditionella skådespelet "Värmlänningarna".
Jag härstammar till 50% från Värmland,
men har aldrig bott där och inte besökt området de senaste 50 åren.
Det har skett en sådan utarmning av mindre orter, att de bara lämpar sig för jakt och fiske.
Sverige i sin helhet har blivit så lågbegåvat både befolkningsmässigt och kulturellt att en ny massutvandring liknande den till "Amerikat" som du nämnde säkert redan har påbörjats även för dem som bor i Stockholm
och andra storstäder också.
Värmland är nog så efterblivet vid det här laget att inga svenskar har resurser att lämna området.
För min del lämnade jag Sverige 2011 då det är obeboeligt. Som hängiven sportfiskare ser jag
en potential i Sverige, men då skall det helst vara helt utrymt på folk och bara tjäna som naturresurs för turister.
På tal om hur dom låter i Värmland så är väl
Robert Gustafsson den främste experten på dialekter. Ingen är skickligare än Gustafsson i
konsten att härma och beskriva personer med låg begåvning på det mest nedsättande vis, med ledning av hur de låter.
Istället för AI-kameraövervakning, eller som komplement måste man ha mikrofoner som uppfångar de läten som avslöjar skillnader på olika folkgrupper.
För värmlänningar och övriga lågbegåvade kan särskilda boenden arrangeras i rehabiliteringsläger.