2026-08-04, 23:29
Medlem
mr.aidss avatar
Lugna ner er, inget kommer hända. Och skulle nått hända så är det med största sannolikhet inte i Sverige, trots NATO.

Kollapsar Ukraina tar Putin östra delarna + Krim, ungefär som det ser ut idag. Om inte de ryska befälhavarna är gravt utvecklingsstörda så förstår dom nog vid det här laget att dom inte hade haft en chans i öppet krig mot Europa. Dessutom har strategier osv ändrats väldigt mycket pga drönarens intåg på slagfältet. Nej, Ryssland vill ha fred tror jag. Dom vill nog vinna tid och ägna resurser inför den stora smällen (USA/Kina).
Senast redigerad av mr.aids 2026-08-04 kl. 23:31.
Citera
2026-08-05, 00:14
Medlem
Om vi vänder på steken.
Väldigt många i tråden verkar tro att ÖB är en betald skådespelare som bara säger saker för att gynna vapenindustrin och försvarsmaktens budget.

Men om det han nu säger stämmer.

Vad för typ av rysk attack kan vi vänta oss?
Antagligen cyberattacker mot infrastruktur, betalsystem, el och vatten. Eller..
Citera
2026-08-05, 00:31
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Antagligen för att flytta fokus från alla islamistiska terrordåd som skett sista tiden i Europa.
Citera
2026-08-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Troligtvis har ÖB information om att USA och stora delar EU har tröttnat på stöd till Ukraina, som i mångas ögon ses som meningslöst och inte berör oss.

Det finns troligtvis inget sådant. Se det ungefär som att han säger "se till att ha en brandfilt hemma, troligtvis börjar det inte brinna, men om det gör kan skita sig fort, så var beredd på det
Citera
2026-08-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Om vi vänder på steken.
Väldigt många i tråden verkar tro att ÖB är en betald skådespelare som bara säger saker för att gynna vapenindustrin och försvarsmaktens budget.
Men om det han nu säger stämmer.
Vad för typ av rysk attack kan vi vänta oss?
Antagligen cyberattacker mot infrastruktur, betalsystem, el och vatten. Eller..
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Antagligen för att flytta fokus från alla islamistiska terrordåd som skett sista tiden i Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Det finns troligtvis inget sådant. Se det ungefär som att han säger "se till att ha en brandfilt hemma, troligtvis börjar det inte brinna, men om det gör kan skita sig fort, så var beredd på det.

Är nästan övertygad om att ÖB ser samma sak som jag, att stödet till Ukraina håller på att försvagas inom NATO-länder, och vi kan inte bedöma vad konsekvenserna kommer att bli?
Men med den uppenbara skillnaden att ÖB har garanterat mycket mer detaljerad information än vad jag har!
Citera
2026-08-05, 01:58
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Är nästan övertygad om att ÖB ser samma sak som jag, att stödet till Ukraina håller på att försvagas inom NATO-länder, och vi kan inte bedöma vad konsekvenserna kommer att bli?
Men med den uppenbara skillnaden att ÖB har garanterat mycket mer detaljerad information än vad jag har!

Ja, så är det ju.. men ändå drastiskt att dra till med ett sånt uttalande kan man tycka!
Citera
2026-08-05, 02:26
Medlem
kansascityshuffles avatar
Rysslands nästa steg kanske är de baltiska länderna. De för ju redan hybridkrig där.
Utan kärnvapen, vad har Ryssland att komma med? De blev piskade av finnarna under vinterkriget och ukrainarna står på sig.

Vad ska ryssen göra? De kan inte ens förse sin befolkning med inomhustoaletter.
Citera
2026-08-05, 02:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Krigshetsarna är igång som vanligt. Får påminna ännu en gång om Black Sabbath's fantastiska låt 'War Pigs'. Låt inte dessa galningar lura er! Det är inte vår sak att kriga för Sveuropa, vill Bryssel och Rosenbad kriga så kan de själva ge sig ut och leka pang-pang i skogen.
Mycket bra sagt och håller med om varenda ord. Hade det inte varit för väst hade detta krig varit över för längesen men väst vill se så många ryssar och ukrainare döda som de war pigs de är.
Citera
2026-08-05, 03:14
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Ja, så är det ju.. men ändå drastiskt att dra till med ett sånt uttalande kan man tycka!
Jag menar att ÖB har detaljerad information om det bristande stödet och intresset för Ukraina inom NATO-länder, som inte jag har.
Men sen vad konsekvensen av detta kommer bli för Sveriges del, då vet jag nog lika mycket som ÖB, alltså vi vet ingenting?
Citera
2026-08-05, 03:36
Medlem
Var mentalt redo på invasion,

av negrer, araber och muslimer från MENA.

Men... det började ju redan på 80-talet???

Och pågår fortfarande.

Ska ryssland angripa invandrarghetton, eller Danderyd?

Dags att mentalt vakna upp!
Citera
2026-08-05, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Rysslands nästa steg kanske är de baltiska länderna. De för ju redan hybridkrig där.
Utan kärnvapen, vad har Ryssland att komma med? De blev piskade av finnarna under vinterkriget och ukrainarna står på sig.

Vad ska ryssen göra? De kan inte ens förse sin befolkning med inomhustoaletter.
Utan hjälp från Hitler och från tusentals svenskar hade Finland klarat sig sämre och kanske gått under i efterkriget.

Nu har vi inkräktande horder av muslimska negrer och araber i ryggen redan innan Ryssland angriper.
Citera
2026-08-05, 04:59
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Utan hjälp från Hitler och från tusentals svenskar hade Finland klarat sig sämre och kanske gått under i efterkriget.

Nu har vi inkräktande horder av muslimska negrer och araber i ryggen redan innan Ryssland angriper.
Där ser du stridande och resultatet. 🇫🇮
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vinterkriget
Senast redigerad av kansascityshuffle 2026-08-05 kl. 05:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in