2012-07-11, 10:51
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Har bara som snabbast kikat in i en Ceed (uttalet är snarlikt "sperma" på engelska! bara det gör mig ovillig att ha en sådan..)

Men vad gör att man inte vill ha en Audi,SAAB,BMW,VW,Range Rover,Chevrolet (inte de små skitarna,med cheva-märke,utan en med V8),Cadillac,Buick eller annan "riktig" bil?

Visst,t.ex. en ny Audi A8 kostar ju en del,men det är nog inte ett så osäkert kort,att köpa en av dessa bilar begagnade,eller? (kör 9-5 själv,som gått +25kmil..)

Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
När bled "seed" lika med "sperna"? Tror att ordet du söker är "säd" och det kan betyda lite fler saker än vad du syftar på.

Innan du anmärker på saker man inte ens skrivit (VAR skrev jag att "seed" är lika med "sperma"?? ) så kan du ju se till att stava rätt,men du kanske har läs/skriv-svårigheter,så jag ska väl inte vara för dömmande..

KIA C'eed,har fått namnet av "proceed",viket betyder..Ja,det får du väl googla.. Men de skrev helt enkelt inte ut hela ordet.

(En parantes,Honda's Jazz,däremot,hette faltiskt ett kort tag Fitta,vilket hade varit oerhört roande om den kommit hit under det modell namnet!! )
Citera
2012-07-11, 17:03
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:

Innan du anmärker på saker man inte ens skrivit (VAR skrev jag att "seed" är lika med "sperma"?? ) så kan du ju se till att stava rätt,men du kanske har läs/skriv-svårigheter,så jag ska väl inte vara för dömmande..

KIA C'eed,har fått namnet av "proceed",viket betyder..Ja,det får du väl googla.. Men de skrev helt enkelt inte ut hela ordet.

(En parantes,Honda's Jazz,däremot,hette faltiskt ett kort tag Fitta,vilket hade varit oerhört roande om den kommit hit under det modell namnet!! )

Är du dum? Kan du inte skilja på stavfel och slarvfel?

Proceed har väl för fan inget med sperma att göra? Du skrev att uttalet för Ceed är snarlikt "sperma på engelska", varför försöker du slingra dig ur det? Med tanke på hur du skriver, så gissar jag att du är ungefär 13 år gammal så egentligen borde jag inte ens kommentera ditt idiotinlägg.

PS. Fördömande stavas inte som du stavade, så jag gissar att det är du som har läs- och skrivsvårigheter. Läs- och skrivsvårigheter vet du inte heller hur man stavar till, samt har problem med kommatering. Skaffa ett jobb och återkom om 10 år, så vi ligger på ungefär samma mentala nivå.
Citera
2012-07-12, 18:53
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Är du dum? Kan du inte skilja på stavfel och slarvfel?

Proceed har väl för fan inget med sperma att göra? Du skrev att uttalet för Ceed är snarlikt "sperma på engelska", varför försöker du slingra dig ur det? Med tanke på hur du skriver, så gissar jag att du är ungefär 13 år gammal så egentligen borde jag inte ens kommentera ditt idiotinlägg.

PS. Fördömande stavas inte som du stavade, så jag gissar att det är du som har läs- och skrivsvårigheter. Läs- och skrivsvårigheter vet du inte heller hur man stavar till, samt har problem med kommatering. Skaffa ett jobb och återkom om 10 år, så vi ligger på ungefär samma mentala nivå.
Se där!

Efter ett tag så fattade t.o.m. du att jag skrev SNARLIKT!

När du nu,till slut,listat ut skillnaden mellan lika med och snarlikt,kan du ju kanske visa mig,som inte fattar något,då jag,enligt din verklighetsuppfattning,bara är 13 år,var jag försökt "slingra mig ur" något..

Förövrigt,så kan jag skilja på stavfel och slarvfel,men jag kan bara gissa mig till vilket du gjort..

Vilka svårigheter du lider av känner jag inget fortsatt behov att diskutera,då detta börjar bli WAY off topic..

BTW,om du som 23-åring,stör du dig så fruktansvärt,på något uteblivet kommatecken,kan du väl rätta mina inlägg och sätta ut komma,där det ska vara,då?
(eller bara trycka på "ignore-knappen" och slippa se avsaknaden av kommatecknen,,,,, )
Citera
2012-07-13, 00:11
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Se där!

Efter ett tag så fattade t.o.m. du att jag skrev SNARLIKT!

När du nu,till slut,listat ut skillnaden mellan lika med och snarlikt,kan du ju kanske visa mig,som inte fattar något,då jag,enligt din verklighetsuppfattning,bara är 13 år,var jag försökt "slingra mig ur" något..

Förövrigt,så kan jag skilja på stavfel och slarvfel,men jag kan bara gissa mig till vilket du gjort..

Vilka svårigheter du lider av känner jag inget fortsatt behov att diskutera,då detta börjar bli WAY off topic..

BTW,om du som 23-åring,stör du dig så fruktansvärt,på något uteblivet kommatecken,kan du väl rätta mina inlägg och sätta ut komma,där det ska vara,då?
(eller bara trycka på "ignore-knappen" och slippa se avsaknaden av kommatecknen,,,,, )

Du är sorgligt utvecklingsstörd, tyvärr. Men du ska få en till chans.

Hur menade du när du skrev att Ceed låter som "sperma på engelska". Förklara så alla förstår.
Citera
2012-07-15, 03:21
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Du är sorgligt utvecklingsstörd, tyvärr. Men du ska få en till chans.

Hur menade du när du skrev att Ceed låter som "sperma på engelska". Förklara så alla förstår.
Mickepickepö..
Äter gul snö..
Det är därför han är sinnesslö..

http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/semen
http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/cum

Men visst döp bilen till "Kum",eller "Zemen" lika gärna,begriper du inte likheten,är det ju du som är det du skäller mig för att vara..

Åter igen så får jag väl fråga:
Vad/var försöker jag slingra mig ur något?

Du påstår ju helt frankt att jag skrivit "lika med" och att jag försöker slingra mig ur något,troligtvis även det ett av dina fantasifoster..

Kan du visa VAR detta har inträffat?
Citera
2012-07-15, 23:06
Medlem
mickepickepös avatar
Spelar du dum eller är du lika dum som det verkar?

1. Du vill inte ha en bil som låter snarlikt sperma, på engelska
2. Jag påpekar att Ceed snarare är likt "säd" som kan betyda helt andra saker
3. Du slingrar dig och menar att ceed nu - helt plötsligt - komme från ordet Proceed
4. Jag påpekar att du slingrar dig och undrar var din första invändning tagit vägen (se punkt 1)
5. Du börjar yra om att snarlikt och lika med är två helt olika saker, men det är det naturligtvis inte, även om det är en viss nyansskillnad. Du vänder på frågan och försöker få mig dumförklarad
6. Jag sitter fortfarande och väntar på hur du resonerat i punkt 1.
7. Jag räknar inte med svar
Citera
2012-07-16, 21:10
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Spelar du dum eller är du lika dum som det verkar?

1. Du vill inte ha en bil som låter snarlikt sperma, på engelska
2. Jag påpekar att Ceed snarare är likt "säd" som kan betyda helt andra saker
3. Du slingrar dig och menar att ceed nu - helt plötsligt - komme från ordet Proceed
4. Jag påpekar att du slingrar dig och undrar var din första invändning tagit vägen (se punkt 1)
5. Du börjar yra om att snarlikt och lika med är två helt olika saker, men det är det naturligtvis inte, även om det är en viss nyansskillnad. Du vänder på frågan och försöker få mig dumförklarad
6. Jag sitter fortfarande och väntar på hur du resonerat i punkt 1.
7. Jag räknar inte med svar

1.Nej,jag vill inte ha en bil som heter "säd" oavsett vilken betydelse du ser i ordet.
(Jag kan även ge dig många fler anledningar till varför jag inte vill ha en KIA Cee'd,eller någon annan,nyare "elektronik-låda",som säljs under namnet "bil",eller säd,kukolja eller WSE..)

2.Du påstår att jag skrivit att "cee'd" är lika med sperma.
(Du kanske säger "Vi har samma tröja" om någon har en till utseendet identiskt klädesplagg,trots att det blir lite trångt i samma tröja..)

3.Läs och förstå.. KIA,företaget,hade ordet "Proceed" i åtanke,när de döpte bilmodellen till "Cee'd". Väldigt krångligt detta,va?
(Men detta kan jag be om ursäkt för då jag uppenbarligen inte var tillräckligt utförlig i den förklaringen!)

4.Min första invändning? Jaa.. Hur uttalar du "Cee'd"? "Keeed",eller? Då kan jag ju förstå att du tycker det är underligt. Men seed (det engelska ordet),uttalar iaf jag snarlikt,Cee'd. Vilket då betyder,säd,sperma,sädesvätska,kukolja... Vill du ha fler synonymer på ordet,så får du prova Google..

5.Lika,är i min värld om du har köpt en blå tröja med ränder på H&M och jag har skaffat en identisk.
Om istället jag har skaffat en grön med prickar,så är det en tröja,ett snarlikt plagg,inte alls långt ifrån din,som skiljer sig lite i färg och mönster.
Lika med. 5+4=(lika med) 9,dvs inget utrymme för varianter,variationer.
(Detta kan jag också be om ursäkt för..Det är lätt att missförstå varandra,om man har olika uppfattningar om ett ords värde.)

6.Ska jag rada upp fler anledningar till varför "Cee'd" låter som "seed" och betyder sperma?
(Eller vill du ha fler anledningar till varför jag inte vill ha en nyare bil?)

7.Tulle liten,då! Gå och skit en lök!
Citera
2012-07-17, 17:23
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:

1.Nej,jag vill inte ha en bil som heter "säd" oavsett vilken betydelse du ser i ordet.
(Jag kan även ge dig många fler anledningar till varför jag inte vill ha en KIA Cee'd,eller någon annan,nyare "elektronik-låda",som säljs under namnet "bil",eller säd,kukolja eller WSE..)

2.Du påstår att jag skrivit att "cee'd" är lika med sperma.
(Du kanske säger "Vi har samma tröja" om någon har en till utseendet identiskt klädesplagg,trots att det blir lite trångt i samma tröja..)

3.Läs och förstå.. KIA,företaget,hade ordet "Proceed" i åtanke,när de döpte bilmodellen till "Cee'd". Väldigt krångligt detta,va?
(Men detta kan jag be om ursäkt för då jag uppenbarligen inte var tillräckligt utförlig i den förklaringen!)

4.Min första invändning? Jaa.. Hur uttalar du "Cee'd"? "Keeed",eller? Då kan jag ju förstå att du tycker det är underligt. Men seed (det engelska ordet),uttalar iaf jag snarlikt,Cee'd. Vilket då betyder,säd,sperma,sädesvätska,kukolja... Vill du ha fler synonymer på ordet,så får du prova Google..

5.Lika,är i min värld om du har köpt en blå tröja med ränder på H&M och jag har skaffat en identisk.
Om istället jag har skaffat en grön med prickar,så är det en tröja,ett snarlikt plagg,inte alls långt ifrån din,som skiljer sig lite i färg och mönster.
Lika med. 5+4=(lika med) 9,dvs inget utrymme för varianter,variationer.
(Detta kan jag också be om ursäkt för..Det är lätt att missförstå varandra,om man har olika uppfattningar om ett ords värde.)

6.Ska jag rada upp fler anledningar till varför "Cee'd" låter som "seed" och betyder sperma?
(Eller vill du ha fler anledningar till varför jag inte vill ha en nyare bil?)

7.Tulle liten,då! Gå och skit en lök!

Är du utvecklingsstörd eller spelar du bara? Du svänger ju som en pendel, hur fan ska du ha det?

Nu är du tillbaka till att du inte vill ha en Ceed för att det låter snarlikt sperma på engelska, fast du nyss nekade till det.

PS. Hur mycket du än vill påstå motsatsen, så är "låter lika" och "låter snarlikt" i princip synonymer, annars säger man "exakt lika". Om du är lik din farsa så betyder det väl inte att du ser exakt likadan ut?
Senast redigerad av mickepickepö 2012-07-17 kl. 17:33.
Citera
2012-07-18, 09:46
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Är du utvecklingsstörd eller spelar du bara? Du svänger ju som en pendel, hur fan ska du ha det?

Nu är du tillbaka till att du inte vill ha en Ceed för att det låter snarlikt sperma på engelska, fast du nyss nekade till det.

PS. Hur mycket du än vill påstå motsatsen, så är "låter lika" och "låter snarlikt" i princip synonymer, annars säger man "exakt lika". Om du är lik din farsa så betyder det väl inte att du ser exakt likadan ut?
Ja,men för i helvete!! Visa var jag "svängt" då??

VAR nekar jag NÅGONSIN till att Cee'd och seed inte låter/är snarlika i uttalet??
(Cee'd och seed låter ju i princip lika.. )

lika med,exakt lika,òsv,ja,ja,som jag skrev,det är ibland lätt att missförstå varandra om man lägger olika värde i orden...Men varför fortsätter du tjafsa om att jag uttryckt mig annorlunda än vad (jävligt enkelt att se om man LÄSER mina inlägg) jag gjort?

Du är ett misslyckat,felknullat,skithuvud! Ät skit och dö!

(Vill du att vi ska fortsätta med förolämpningarna också? Det var ju liksom Du som började med det..)

Jag vill inte ha en KIA Cee'd,eller vilken annan ny bil som helst (hm,nej,vänta nu! FEL,en Lada Niva,skulle jag kunna tänka mig att ha en nyare!) av valfritt märke.

För att:
1.Service.
(För att garantier ska gälla,så kan man inte ens byta olja själv.Ja,om man inte vill byta en gång extra mellan intervallerna då. )

2.Underhåll/reparation.
(På bl.a SAAB,så måste man ha ett diagnosverktyg,TECH II,som kostar mer än en bra begagnad bil,för att ens kunna byta en backspegel. En variant är ju att åka till verkstaden och betala 1000kr,för att de ens ska titta på bilen,eller programmera in backspegeln..)

3.Då jag inte lever i bilen,använder den till att få ligga,eller vill imponera på mina grannar,så är det helt enkelt inte värt pengarna.

4.Jag har en bil.
(som går att laga utan elektronisk utrustning,för ~50000kr,utan att behöva åka till märkesverkstad,utan att bli pungslagen.)

5.Skulle jag ändå välja att skaffa en nyare bil,så skulle jag inte välja en Asiatisk i första hand,troligtvis heller inte en som heter säd (vilken betydelse man nu lägger i det ordet)
Men skaffa gärna en "Sperma",eller en "Runkpelle",vilket Pajero (Det är en av Mitsubishi's modeller)betyder på Spanska.. Inte allt för lätt för biltillverkarna,att hitta på bra namn till sina fordon,då de kan säljas på fler ställen än ett och att ett ords betydelse kan vara flera än det de avsedde vid döpandet av modellen.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=pajero

Något oklart?
(förutom att du "läser bibeln,som Fan själv".. )

Men Du verkar ju inte veta/kunna så mycket mer,än att felcitera mig,så fortsätt med det..
Senast redigerad av orvaren 2012-07-18 kl. 09:57.
Citera
2012-07-18, 13:53
Medlem
mickepickepös avatar
Detta säger allt:

"Innan du anmärker på saker man inte ens skrivit (VAR skrev jag att "seed" är lika med "sperma"?? ) så kan du ju se till att stava rätt,men du kanske har läs/skriv-svårigheter,så jag ska väl inte vara för dömmande.. "

PS. Nekandet och starten på förolämpningarna. Behöver du mer bevis? Dömmande stavas med ETT "m" förövrigt.
Citera
2012-07-19, 16:26
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Detta säger allt:

"Innan du anmärker på saker man inte ens skrivit (VAR skrev jag att "seed" är lika med "sperma"?? ) så kan du ju se till att stava rätt,men du kanske har läs/skriv-svårigheter,så jag ska väl inte vara för dömmande.. "

PS. Nekandet och starten på förolämpningarna. Behöver du mer bevis? Dömmande stavas med ETT "m" förövrigt.

Ooo,ja se där!! KAN DU INTE SE SKILLNAD PÅ ETT STAVFEL OCH ETT SLARVFEL??

Åter igen...VAR skrev jag att "Cee'd" är LIKA MED sperma??
(Nä,just det! Det gjorde jag väl aldrig?..)
Dock så fick jag en "whoco" och att "seed" minsann betyder en hel massa annat än sperma..

"Dettta säger allt..."

Yeah right..

Ska vi lägga ner detta nu,eller? Du borde ju fått svar på VARFÖR jag inte vill ha en bil som heter sperma.

Dessutom flera anledningar utöver namnet.

Köttskalle.
Citera
2026-08-05, 01:32
Medlem
israelisinnocents avatar
Kia eller toyota?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem