2026-08-04, 23:29
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det är ju ute inom 24t och vem det är. Så varför inte bara lämna ut det hela.
Och är det en fastboende så går det ännu fortare.
Det finns en och han bor på grannön!
Citera
2026-08-04, 23:31
Medlem
rosa_humlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladiesman-217
Hurså? För kort tid?

Händelsen på Sollenkroka ö inkom strax efter 16-tiden, ditt senare på kvällen. Det är dessutom två separata händelser enligt Polisen.se då ärendena särskiljs:

4 augusti 16.21, Mord/dråp, Värmdö
En kvinna har anträffats avliden i Stockholms skärgård.
Omständigheterna kring dödsfallet gör att polisen har inlett en förundersökning på mord.

Polis genomför ett stort antal utredningsåtgärder på brottsplatsen, bland är tekniker på plats för att ta reda på hur kvinnan har avlidit.

Anhöriga till den avlidna kvinnan, som är i 50-årsåldern, är underrättade om dödsfallet.

Avsändare
Polisen Stockholms län
Publicerad
4 augusti 22.58

25 juli 18.42, Misshandel, Värmdö
Man greps misstänkt för misshandel av kvinna i bostad.
Polis beordrades till en bostad på Värmdö med anledning av en misstänkt misshandel. När polis kom till platsen påträffar de en man med synliga skador på händerna.

Målsägande är en kvinna han har en relation med. Kvinnan hade flera skador på kroppen. Mannen greps misstänkt för misshandel. I bostaden fanns barn som kan ha bevittnat händelsen.

Avsändare
Polisen Stockholms län
Publicerad
25 juli 20.01
Citera
2026-08-04, 23:31
Medlem
Wajis avatar
Om det är en boende vilket allt talar för så finns det bara en xx årig kvinna boende på ön.
Är ju 9 boende om jag hittat rätt
Citera
2026-08-04, 23:33
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Om det är en boende vilket allt talar för så finns det bara en xx årig kvinna boende på ön.
Kan dementera den uppgiften till 100%!
Citera
2026-08-04, 23:33
Medlem
rosa_humlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
En fastighet till salu i/på Sollenkroka..

Sollenkroka och Sollenkroka Ö är två olika platser, den ena ligger på fastlandet och det skiljer en hel farled mellan Sollenkroka och Sollenkroka Ö.
Citera
2026-08-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuttiotre
Kollade polisens sida. Kan det ha samband?

25 juli 18.42, Misshandel, Värmdö
Man greps misstänkt för misshandel av kvinna i bostad.
Polis beordrades till en bostad på Värmdö med anledning av en misstänkt misshandel. När polis kom till platsen påträffar de en man med synliga skador på händerna.

Målsägande är en kvinna han har en relation med. Kvinnan hade flera skador på kroppen. Mannen greps misstänkt för misshandel. I bostaden fanns barn som kan ha bevittnat händelsen.

Njae. Skulle tro att detta gäller en misshandel i Hemmesta häromdagen. Den mannen är häktad.
Citera
2026-08-04, 23:44
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Är det på Möja?

Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Kollade på flightradar den visade berg iaf
det var väl två helikopters kanske, en ambulans och en polis(?)

Som jag skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av Kryckmannen
Ambulanshelikoptern lämnade efter typ 45 minuter utan att ta med sig någon, polishelikoptern lämnade strax innan 18.

När ambulansen lämnade så gick den direkt till Möja där de stod på backen ett tag, antagligen för att göra en 'debrief', innan de gick norrut mot basen.

Helikoptern var bara några minuter bort när larmet kom in, har för mig att de landade rätt exakt 16:30. Ytterligare en ambulanshelikopter såg ut att vara på väg men vände innan de kom fram.
Citera
2026-08-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsgeniet
Den infon släpper jag inte.

Känner du dig viktig som inte släpper den infon? Att antyda att man sitter på viktig information utan att dela den tillför inte så mycket i en diskussion.
Citera
2026-08-05, 00:08
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Känner du dig viktig som inte släpper den infon? Att antyda att man sitter på viktig information utan att dela den tillför inte så mycket i en diskussion.
Vad vill du veta?
Citera
2026-08-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Vad vill du veta?

Vilken fastighet som avses, vilket användaren säger sig veta men inte vill dela av någon outgrundlig anledning
Citera
2026-08-05, 00:26
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Vilken fastighet som avses, vilket användaren säger sig veta men inte vill dela av någon outgrundlig anledning
Kommer jag inte heller outa. Men jag vet vem det är. Sollenkroka Ö och Ängsö är i princip samma ö idag och det finns bara en fastboende på Ängsö men ingen på Sollenkroka Ö. Om det är en specifik person du undrar över så skicka ett PM så kan jag berätta om du behöver vara orolig eller inte.

Observera att Sollenkroka Ö som postadress inkluderar flera öar.
Citera
2026-08-05, 00:47
Medlem
Citat:
Va?

86 kvinnor skrivna på ”Sollenkroka Ö”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in