Igår, 21:04
Medlem
swedenistanis avatar
Hej!

Åkte idag förbi Grums när jag skulle komma till Västerås efter 2 veckors semester i västkusten.
När vi stannade i Grums stad för att besöka staden och göra lite uppehåll så var det en vidrig lukt i luften och jag frågade några förbi passerade Grums-bor som tydligen bodde där enligt de själva. Jag frågade de varför luften luktar rent ut sagt "bajs" de sa att det är så året runt och att det pågrund av avfallshanteringen i Grums.
Men är det verkligen enbart pågrund av avfallshanteringen som det osar bajs i staden Grums året runt?
För att inte ens Karlstad luktade så som exempel eller andra orter för den delen!
Senast redigerad av swedenistani Igår kl. 21:08.
Citera
Igår, 21:09
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Hej!

Åkte idag förbi Grums när jag skulle komma till Västerås efter 2 veckors semester i västkusten.
När vi stannade i Grums stad för att besöka staden och göra lite uppehåll så var det en vidrig lukt i luften och jag frågade några förbi passerade Grums-bor som tydligen bodde där enligt de själva. Jag frågade de varför luften luktar rent ut sagt "bajs" de sa att det är så året runt och att det pågrund av avfallshanteringen i Grums.
Men är det verkligen enbart pågrund av avfallshanteringen som det osar bajs i staden Grums året runt?
För att inte ens Karlstad luktade så som exempel eller andra orter för den delen!
P A P P E R S B R U K
Citera
Igår, 21:09
Medlem
Glorfindels avatar
Det är från Gruvöns bruk det luktar.
Citera
Igår, 21:10
Medlem
Citat:
Hej!

För att inte ens Karlstaden luktade så som exempel eller andra orter för den delen!
Japp de extraherar utterbajs. Råvaran importeras från hela norra jordklotet och avger en mycket stark doft när den blandas med tungt vatten och grönsaksbuljong.

Detta äter du sen i all processad mat som innehåller nötkött.
Citera
Igår, 21:11
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
P A P P E R S B R U K

Det mentasjuka i sagan är att det är så året runt
Citera
Igår, 21:13
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Det mentasjuka i sagan är att det är året runt så

Ok, tror inte Billerud stänger ner fabriken så ofta
Citera
Igår, 21:15
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Ok, tror inte Billerud stänger ner fabriken så ofta

Korrekt:

Från wiki: Driften är kontinuerlig, dygnet runt och året runt. Driftspersonalen är uppdelad i fem skiftlag.
Citera
Igår, 21:38
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Korrekt:

Från wiki: Driften är kontinuerlig, dygnet runt och året runt. Driftspersonalen är uppdelad i fem skiftlag.

Så varför startade du en tråd då?
Citera
Igår, 21:39
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Så varför startade du en tråd då?

Jag hittade info tack vare andra medlemmar, jag var inte medveten om att det fanns en pappersbruk som avger bajs lukt året runt!
Citera
Igår, 22:05
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jag hittade info tack vare andra medlemmar, jag var inte medveten om att det fanns en pappersbruk som avger bajs lukt året runt!

Du kunde tydligen googla så varför gjorde du inte det först?

”Varför luktar Grums bajs”
Citera
Igår, 22:07
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du kunde tydligen googla så varför gjorde du inte det först?

”Varför luktar Grums bajs”

Tänkte att någon här vet mera om det och kanske finns det andra städer i Swedenistan som är också så?
Citera
Igår, 22:08
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Tänkte att någon här vet mera om det och kanske finns det andra städer i Swedenistan som är också så?

Helt ologiskt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in