2014-07-26, 21:33
Medlem
Antar att CIA finns i Ukraina just nu? Vad gör dom där? Mer än att obervera alltså
Citera
2015-06-22, 09:39
Medlem
esamawutas avatar
De körde väl igång själva processen med sedvanlig taktik men det har mer eller mindre runnit ut i sanden. Den moderna informationstekniken är effektivare. http://www.storyleak.com/ukraine-cia-eu-collude-execute-another-color-revolution/ CIA finns som en jättelik parasiterande enhet idag som alla vill bli av med, byggdes upp av Richard Gehlen 1947. Gehlen var en fd Gestapoman från nazityskland och kom till USA med personal och teknik-överföringsprogrammet Paperclip. Det är alltså en gestapoklon. Dess efterföljare NSA har länge legat lågt men har vuxit fram sedan 2001. Byråkrater har ingenting lärt sej då de måste följa sina inprogrammerade mentala mönster. Systemet imploderar likt säkerhetstjänster i sovjetsystemet på 1990-talet där många gick över till den organiserade brottsligheten, det var de enda de kunde och hade utbildats till. Antagligen det största problemet för den blivande administrationen i USA när det krigsindustriella komplexet avvecklas.
Citera
2016-03-28, 21:24
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Jag gissar att USA inte kommer att undersökas av FNs tribunal för mänskliga rättigheter. Det spelar ingen roll vilka brott mot mänskligheten denna stat utför, allt kan försvaras och bagatelliseras – för det är ju trots allt en fin stat i Väst (som råkar vara ett imperium) och ingen hemsk liten diktatur borta i Afrika som torterar, fängslar och mördar.

Den senaste historien som uppdagats:
CIA photographed detainees naked before sending them to be tortured
http://www.theguardian.com/us-news/2016/mar/28/cia-photographed-naked-detainees
Citera
2018-02-09, 13:04
Medlem
Är detta den militära enheten inom CIA? Är denna den mest krävande utbildningen inom CIA?

https://en.wikipedia.org/wiki/Special_Activities_Division
Citera
2021-04-15, 20:43
Medlem
rokossovskys avatar
Man kan vara säker på att CIA har sin långa näsa i alla typer av operationer som pågår för att underminera länder som inte lägger sig platt för USA samt för att promota USAs intresse i vänligt sinnade länder. I dag kan vi vara övertygade om att CIA är involverad i kampanjen i Xinjiang, i Hong Kong, i Myanmar, i Nalanykampanjen i Ryssland, i Ukraina, i Venezuela, på Kuba, i Iran, I Syrien och hoppar vi till Sverige: kampanjen för svensk NATO-anslutning, i den senaste ”GRU-incidenten” med riksidrottsförbundet, i alla Ubåtshistorier osv.

Bara Wikipedia har listat tusentals CIA-operationer.

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Special:Search&limit=500&offset=0& profile=default&search=cia+activities
Citera
2021-04-15, 20:52
Medlem
rokossovskys avatar
Den här sidan har extra mumma.

Human rights violations by the CIA

Underrubriker:

1 Training and support of death squads
2 Torture and rendition

2.1 Torture techniques
2.1.1 Enhanced interrogation techniques
2.1.1.1 Waterboarding
2.1.1.2 Finding of War Crimes culpability
2.1.2 Training in torture
2.2 Rendition and disappearance
2.2.1 2007 status of ghost detainees

3 Police training

3.1 General Accounting Office investigation
3.1.1 Scope and methodology on investigation on CIA training assistance
3.2 Legislative exemptions to the prohibition on U.S. assistance to foreign police
3.2.1 Other exceptions to police assistance prohibition
3.3 U.S. assistance provided to foreign police
3.3.1 Antiterrorism assistance
3.3.2 International narcotics control
3.3.3 Investigative and international police training
3.3.4 Counterterrorism and military assistance
3.3.5 Difficulties in determining cost and extent of assistance

4 Human experimentation

4.1 Rockefeller Commission
4.2 Outcome

5 Assassination and targeted killing

5.1 Targeted killing
5.2 Assassinations
5.2.1 Castro
5.2.2 Diem
5.2.3 Lumumba
5.2.4 Mahdawi
5.2.5 Trujillo
5.2.6 Sukarno
5.2.7 Nicaragua

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_violations_by_the_CIA
Citera
2026-07-28, 01:54
Medlem
Jag har torterats av CIA i 2 år dagligen men varit övervakad ännu längre. Targeted Individual programmet heter det och är internationellt. Förlängning av MKUltra programmet. SÄPO som håller i det i Sverige i samarbete med CIA. Blir torterad med s.k. Directed Energy Weapons dygnet runt och blir övervakad och stalkad. Helt sjukt dom har sabbat hela mitt liv. Trodde inte sånt här existerade är måttligt besviken.
Citera
2026-08-04, 21:04
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVitamin
Jag har torterats av CIA i 2 år dagligen men varit övervakad ännu längre. Targeted Individual programmet heter det och är internationellt. Förlängning av MKUltra programmet. SÄPO som håller i det i Sverige i samarbete med CIA. Blir torterad med s.k. Directed Energy Weapons dygnet runt och blir övervakad och stalkad. Helt sjukt dom har sabbat hela mitt liv. Trodde inte sånt här existerade är måttligt besviken.
Sorry, du lider av paranoia kanske t.o.m psykos. Inte av CIA.
Har en flygarkompis som också upplever det samma, dvs upplevs riktad strålning. CIA/KGB/SÄPO är inte intresserad av honom. Han hade satt upp äggkartonger med folie för skydd, brevbäraren och grannen var också spioner, enligt honom !
Visst är vissa targeted av dem , kanske jag också, för mitt skrivande här, men inte har de tid rikta strålning mot oss. De väljer nog bara hålla mer koll på vissa individer. Är du inte islamist eller på annat sätt terrorist behöver du inte bry dig. Det gör i alla fall inte jag. Vi riktiga SD svenskar är inte USA:s fienden. Men du har väl dina egna skäl tro du är deras fiende. Prata med din husläkare, det finns hjälp att få.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in