2026-08-04, 19:35
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag är mycket medveten om att jag är priviligerad. Och med den vetskapen följer vetskapen om att inte alla är lika priviligerade som jag.
Men om vi jämför opriviligerade män och kvinnor som grupper.

När man svälter så måste de i regel jobba för att få mat. Då måste det finnas jobb till dem.

Kvinnor kan sälja sex, antingen på en bordell eller bli tillsammans med en man som ger henne mat.

Är det orättvist mot män?
Citera
2026-08-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är såklart inte bra för ett samhälle om en stor grupp män blir utan sex. Och naturligtvis tragiskt för de enskilda männen. Men varför vill du inte ge dessa män förutsättningar att bli attraktiva istället? Du vill symptomlindra men inte gå på orsaken till problemet.

TS problematik ligger i att han är socialt begränsad och ser kvinnokroppen som en handelsvara likvärdigt ett mjölkpaket på ICA.
Citera
2026-08-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen

När man svälter så måste de i regel jobba för att få mat. Då måste det finnas jobb till dem.

Kvinnor kan sälja sex, antingen på en bordell eller bli tillsammans med en man som ger henne mat.

Du vet att det finns män som får utstå prostitution även om dom är betydligt färre än kvinnor och barn?
Om det är orättvist för dig så får du väl testa att sälja din kropp.
Tycker däremot inte att du ska göra det och tvivlar på att någon kvinna vill köpa sex ifrån en man som endast prioriterar sin egna njutning.
Citera
2026-08-04, 19:42
Medlem
Citat:
Det finns begränsningar för hur attraktiv en man kan bli. Intellekt, utseende och kroppskonstitution är i hög grad genetiskt.

Ett vanligt missförstånd bland män att deras attraktivitet sitter enbart i utseendet. Det stämmer helt enkelt inte.

En man vill ha den mest attraktiva kvinnan han kan få. Men han har oftast ingen lägstanivå, eller en väldigt låg lägstanivå. En kvinna vill ha en attraktiv man som håller en viss lägstanivå och som väljer henne. Kvinnor vill känna sig utvalda.

En man kommer att vara tillräckligt fysiskt attraktiv om han är vid god fysisk hälsa och välmående, dvs en hälsosam mängd kroppsfett och muskelmassa. Det räcker för att en man ska hålla den lägstanivå som krävs för att få en kvinna. Endast undantagsfall har en genetik som hindrar detta.

När det kommer till intellekt - kaka söker maka
Citera
2026-08-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vad hände med gamla hederliga krogragg som alternativ?

Vet inte hur det var på krogen på din tid men idag är det för hög musik för att man ska kunna göra något. Stå och skrika i någons öra är inte jättekul. Och dessutom är tjejerna upptagna i sina grupper, omringade av vänner. Så det finns inte direkt några förutsättningar på krogen numera. Antar att det såg annorlunda ut förr eftersom termen "krogragg" ens existerar.

Nej, enda alternativet till apparna idag är s k daygame, dvs gå fram till kvinnor dagtid ute på stan, tunnelbanan, butiker osv. Men det har ju också såklart en extremt låg hit rate för genomsnittsmannen.

Så man förstår ju varför det är stor efterfrågan på prostitution.
Citera
2026-08-04, 19:46
Medlem
Citat:

Män kan sälja sex. Finns gott om manliga köpare. Skulle det för dig om du hamnade i den positionen vara ett jobb? Eller nöje? Eller finns det ett tredje alternativ jag missar?
Citera
2026-08-04, 19:49
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Du vet att det finns män som får utstå prostitution även om dom är betydligt färre än kvinnor och barn?
Om det är orättvist för dig så får du väl testa att sälja din kropp.
Tycker däremot inte att du ska göra det och tvivlar på att någon kvinna vill köpa sex ifrån en man som endast prioriterar sin egna njutning.
Den typen av prostitution som en "utstår" är inte föremålet för tråden.
Att jag prioriterar min egen njutning är inte lika med att jag år oförmögen att prioritera någon annans. Som jag sagt, var sak har sin plats.

Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Ett vanligt missförstånd bland män att deras attraktivitet sitter enbart i utseendet. Det stämmer helt enkelt inte.

En man vill ha den mest attraktiva kvinnan han kan få. Men han har oftast ingen lägstanivå, eller en väldigt låg lägstanivå. En kvinna vill ha en attraktiv man som håller en viss lägstanivå och som väljer henne. Kvinnor vill känna sig utvalda.

En man kommer att vara tillräckligt fysiskt attraktiv om han är vid god fysisk hälsa och välmående, dvs en hälsosam mängd kroppsfett och muskelmassa. Det räcker för att en man ska hålla den lägstanivå som krävs för att få en kvinna. Endast undantagsfall har en genetik som hindrar detta.

När det kommer till intellekt - kaka söker maka
Det gör jag inte, men att tro att alla kan bli åtrådda är önsketänkande. Det finns många som bara får finna sig i att ingen vill ha dem.
Citera
2026-08-04, 19:51
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Män kan sälja sex. Finns gott om manliga köpare. Skulle det för dig om du hamnade i den positionen vara ett jobb? Eller nöje? Eller finns det ett tredje alternativ jag missar?
Finns det verkligen? Jag vet inte.
Ett jobb skulle det vara då såklart.

Ska kanske påminna om att trådens ämne inte är prostitutionens etik och moral.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-04 kl. 19:54.
Citera
2026-08-04, 19:54
Medlem
Citat:
Finns det verkligen? Jag vet inte.
Ett jobb skulle det vara då såklart.
Fint. Då är vi överens.
Citera
2026-08-04, 20:01
Medlem
Citat:
Den typen av prostitution som en "utstår" är inte föremålet för tråden.
Att jag prioriterar min egen njutning är inte lika med att jag år oförmögen att prioritera någon annans. Som jag sagt, var sak har sin plats.

Det gör jag inte, men att tro att alla kan bli åtrådda är önsketänkande. Det finns många som bara får finna sig i att ingen vill ha dem.

Tråden är därför begränsad till att jämföra köp av prostitution utomlands och om det är värt att betala för två öl istället för en på krogen hemma i Sverige?
Citera
2026-08-04, 20:01
Medlem
Citat:

I dagens samhälle är det önsketänkande. Men det finns ingen naturlag som säger att pojkar ska uppfostras till att bli undfallande, rädda och oförmögna till handlingskraft.
Citera
2026-08-04, 20:06
Medlem
Citat:
Ja jag är oerhört tacksam över att vara född på en plats och i en tid där jag kunnat välja ett annat sätt att försörja mig på.

Sex har jag när jag vill och med vem jag vill. Inte för att jag behöver mat för dagen. Du är nog också det om du tänker efter.

Som om kvinnor på andra platser inte kan välja ett annat sätt att försörja sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in