2026-08-04, 16:15
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Tja, ok om du blev utbjuden på Pizzera Romana i Bredäng så blir det budget-bordell

men....

En avsmakningsmeny på Franzen kostar 5.500 kr per person plus dryckespaket 3.900 kr

Ja där gäller det att hon är extremt tydlig.
Skall det över huvud taget bli aktuellt med ett vaginalt samlag så krävs det middag i Franzenklass
MED dryckespaketet. Annars får det vara
Citera
2026-08-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Tja, ok om du blev utbjuden på Pizzera Romana i Bredäng så blir det budget-bordell

men....

En avsmakningsmeny på Franzen kostar 5.500 kr per person plus dryckespaket 3.900 kr
Spelar ingen roll. För mig är det viktigt att jag har sex med män för att jag verkligen vill ha sex med just dem och inte som betalning för lite mat och två glas vitt oavsett vad maten och glasen kostar. Och jag tänker mig att det är trevligt för männen att veta med.

Sedan om man fortsätter dejta är det ju uppenbart att man har trevligt i varandras sällskap och då kan jag tänka mig att bli bjuden, men kan även tänka mig att bjuda. Det jämnar ut sig.

Ps ju mer pengar en man skulle vilja lägga på en dejt med mig, desto mer skulle jag dra öronen åt mig. Tyder på att han tror att hans plånbok är vad han har att erbjuda.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-04 kl. 16:30.
Citera
2026-08-04, 16:48
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det kan såklart också finnas andra skäl än lågt testo till att dagens män håller på att tappa sina naturliga drifter. Ofta är det en mer komplex bild med en mängd orsaker som grund.

Man kan absolut argumentera för att det är naturligt att våldta. Det finns ju flertalet arter i djurriker där våldtäkt är vanligt förekommande. Men det som särskiljer människan är ju en ovanligt högt utvecklad förmåga till impulskontroll och förmåga att se till långsiktiga konsekvenser.
Ja sexdriften är också psykologisk, och hormonerna agerar i ett komplext samspel. Det inte bara hur mycket testosteron man har på pappret som spelar roll, utan hur mycket som är fritt och även östrogen och andra hormoner som testosteron konverteras till.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men det tror jag de allra flesta snubbar får faktiskt, mer värt att så att säga jaga och fälla bytet själv, än att bara få det serverat för att du betalar för det. Men för all del, har ju absolut funnits lirare i min bekantskapskrets som både raggat framgångsrikt på krogen men även sprungit till horor. Och när jag frågat varför så har jag fått till svar att de gick igång på makten de kände att de hade iom att de betalt. Har förstått att du är välutbildad så hur skulle du "diagnostisera" det där att de känner makt, har de typ mindervärdeskomplex eller?
Jag vet inte vad de syftar på med makt. Du betalar och om man köper på bordell så är det hög säkerhet, man har ingen makt att tala om i mitt huvud. Kvinnorna har makten att neka, bestämma priset, vad de ställer upp på o.s.v.
Citera
2026-08-04, 17:20
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Ja exakt.
Min egen lust och mina önskningar står i fokus. Precis som en kvinna på en dejt som kräver princess-treatment!
Så kvinnor vet inte att män dejtar dem för att ha sex? Det tror jag inte på. De vet, men bryr sig inte om att ha ett ömsesidigt utbyte alla gånger.

Alla män funkar i grund och botten som jag gör. Ledsen att säga det.

Man kan hävda att de kvinnor som frivilligt befinner sig på bordellen, eller spelar in en porrfilm, frivilligt objektifierar sig själva. Jag förstår i grunden vad du menar- att om du köper sex så är du inte kvinnans första val. Det är åtminstone mycket osannolikt generellt.

Kvinnan får pengar. Hon får alltså ett reellt utbyte mot att objektifieras av män. En kvinna som gifter sig med en man gifter sig många gånger i utbyte mot värden som trygghet, ekonomiskt stabilitet, betacucking o.sv. Det är i praktiken ingen skillnad. Den här argumentation är tramsig.

Det börjar bli ganska transparent för oss vad du gör här.

Du försöker inte analysera dejting och sexköp neutralt. Du försöker intellektualisera din simpla hållning: du vill ha sexuell tillgång utan att behöva vara åtrådd tillbaka, berörd av kvinnans upplevelse eller utsatt för hennes fria val.

När det påtalas gömmer du dig fegt bakom ”alla män bla bla”, ”princess treatment”, äktenskap och marknadslogik. Inte för att parallellerna håller, utan för att du inte pallar att stå ensam för det du faktiskt säger.

Empatiskt framstår du som mycket avflackad - kvinnans ovilja är information, men ingen broms för dig. Ansvarsmässigt framstår du som feg - din förväntan blir hennes skuld och din besvikelse blir hennes ”blåsning” (!). Respektmässigt reducerar du henne helt till en kropp vars inre liv bara är ett praktiskt hinder att hantera.

Du vill framstå som krasst realistisk. Det du visar är snarare sexuell berättigandekänsla, ansvarsflykt och en instrumentell syn på andra människor. Och det här är inte en djup sanning om män. Det är din egen hållning. Och hur mycket du än paketerar om den och försöker argumentera och krumbukta, ser vi precis vad den består av.

Jag funderar på hur sårad och besviken du har blivit som barn och vuxen man. Du framstår som mycket sårad tyvärr.

Då kan sårbarhet bli kontroll. Avvisanderädsla bli förakt. Behovet av att bli vald ersätts med betalning. Kvinnan reduceras till kropp, eftersom en kropp inte kan såra på samma sätt som en person kan.

Det är mina five cents.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2026-08-04 kl. 17:22.
Citera
2026-08-04, 17:33
Medlem
Citat:

Jag vet inte vad de syftar på med makt. Du betalar och om man köper på bordell så är det hög säkerhet, man har ingen makt att tala om i mitt huvud. Kvinnorna har makten att neka, bestämma priset, vad de ställer upp på o.s.v.
Kvinnor har mer makt att neka och bestämma vad de ställer upp på om inte deras försörjning står och faller på vad de ställer upp på sexuellt.
Citera
2026-08-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kvinnor har mer makt att neka och bestämma vad de ställer upp på om inte deras försörjning står och faller på vad de ställer upp på sexuellt.

Nej de har lika mycket makt oavsett.
Citera
2026-08-04, 18:57
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Det börjar bli ganska transparent för oss vad du gör här.

Du försöker inte analysera dejting och sexköp neutralt. Du försöker intellektualisera din simpla hållning: du vill ha sexuell tillgång utan att behöva vara åtrådd tillbaka, berörd av kvinnans upplevelse eller utsatt för hennes fria val.
Varför är det inte kvinnans fria val att sälja sex?

Alla män vill ha sex, men alla män kan inte vara åtrådda. Vill du berätta för alla oattraktiva män att de aldrig får ha sex p.g.a. att du inte tycker det? Jag tycker det är en sadistisk hållning, med tanke på att det uppenbarligen fungerar att ha en sexmarknad som de kan ta del av.
Eller gillar du inte tanken på att män kan betala för sex istället för att leva upp till en slags standard eller ideal som kvinnor har bestämt för att känna åtrå?
Kan inte varje kvinna få bestämma vad hon vill sätta för typ av standard för att låta någon få sexuell tillgång till henne?

Citat:
När det påtalas gömmer du dig fegt bakom ”alla män bla bla”, ”princess treatment”, äktenskap och marknadslogik. Inte för att parallellerna håller, utan för att du inte pallar att stå ensam för det du faktiskt säger.
Varför håller det inte?
Män objektifierar kvinnor sexuellt. Att alla män inte vågar stå för det är en annan fråga.
Även män som tänder på män objektfierar, men objektet är då en man istället.
Att en man sen idealiserar en kvinna och förälskar sig i henne gör inte att den sexuella objektifieringen upphör.

Citat:
Empatiskt framstår du som mycket avflackad - kvinnans ovilja är information, men ingen broms för dig. Ansvarsmässigt framstår du som feg - din förväntan blir hennes skuld och din besvikelse blir hennes ”blåsning” (!). Respektmässigt reducerar du henne helt till en kropp vars inre liv bara är ett praktiskt hinder att hantera.
Moraliserande trams.
Min förväntan på sex i den här teoriteserade diskussionen är ju sprungen ur en drift jag är född med. Det är snarare en förhoppning än en förväntan. Men låt gå, säg att jag ger henne skulden för min förväntan (det gör jag inte irl), är det bättre att jag köper sex då, eller måste jag gråtrunka själv för att du ska bli nöjd? Antingen eller, ja/nej svar tack.

Hennes inre liv är separat från min drift att ha sex. Så ja, hennes inre liv är ointressant i sammanhanget.

Citat:
Jag funderar på hur sårad och besviken du har blivit som barn och vuxen man. Du framstår som mycket sårad tyvärr.
Jag har inte blivit sårad mer än vanligt.
Alla är inte hjälplösa och styrda av sina känslor. Kan du tänka dig det eller skrämmer det dig?

Citat:
Då kan sårbarhet bli kontroll. Avvisanderädsla bli förakt. Behovet av att bli vald ersätts med betalning. Kvinnan reduceras till kropp, eftersom en kropp inte kan såra på samma sätt som en person kan.
Är det rationellt att bli sårad av en kvinna för att man inte lever upp till hennes ideal av en man eller kan du tro att vissa inte bygger sitt välmående efter hur bekräftade de blir av kvinnor?

Citat:
Som på alla marknader så får man väga för och nackdelar och själv välja vad man är villig att uppoffra för att tjäna pengar. Gillar man det inte, så kan man skaffa ett annat jobb.
Citera
2026-08-04, 19:15
Medlem
Citat:

Som på alla marknader så får man väga för och nackdelar och själv välja vad man är villig att uppoffra för att tjäna pengar. Gillar man det inte, så kan man skaffa ett annat jobb.
Ja jag är oerhört tacksam över att vara född på en plats och i en tid där jag kunnat välja ett annat sätt att försörja mig på.

Sex har jag när jag vill och med vem jag vill. Inte för att jag behöver mat för dagen. Du är nog också det om du tänker efter.
Citera
2026-08-04, 19:25
Medlem
Citat:

Alla män vill ha sex, men alla män kan inte vara åtrådda. Vill du berätta för alla oattraktiva män att de aldrig får ha sex p.g.a. att du inte tycker det? Jag tycker det är en sadistisk hållning, med tanke på att det uppenbarligen fungerar att ha en sexmarknad som de kan ta del av.
Eller gillar du inte tanken på att män kan betala för sex istället för att leva upp till en slags standard eller ideal som kvinnor har bestämt för att känna åtrå?
Kan inte varje kvinna få bestämma vad hon vill sätta för typ av standard för att låta någon få sexuell tillgång till henne?

Det är såklart inte bra för ett samhälle om en stor grupp män blir utan sex. Och naturligtvis tragiskt för de enskilda männen. Men varför vill du inte ge dessa män förutsättningar att bli attraktiva istället? Du vill symptomlindra men inte gå på orsaken till problemet.
Citera
2026-08-04, 19:26
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ja jag är oerhört tacksam över att vara född på en plats och i en tid där jag kunnat välja ett annat sätt att försörja mig på.

Sex har jag när jag vill och med vem jag vill. Inte för att jag behöver mat för dagen. Du är nog också det om du tänker efter.
När det kommer till att sälja sex i Europa så är det ganska gott betalt och andra sätt att försörja sig på finns.

Självklart, jag behöver inte ha sex för att ha mat för dagen. Inte ens om jag svalt ihjäl skulle jag ha nån större framgång med att sälja sex på en bordell. Så kan man också se på saken, att det är ett privilegium snarare än en förbannelse.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-04 kl. 19:29.
Citera
2026-08-04, 19:27
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är såklart inte bra för ett samhälle om en stor grupp män blir utan sex. Och naturligtvis tragiskt för de enskilda männen. Men varför vill du inte ge dessa män förutsättningar att bli attraktiva istället? Du vill symptomlindra men inte gå på orsaken till problemet.
Det finns begränsningar för hur attraktiv en man kan bli. Intellekt, utseende och kroppskonstitution är i hög grad genetiskt.
Citera
2026-08-04, 19:33
Medlem
Citat:
När det kommer till att sälja sex i Europa så är det ganska gott betalt och andra sätt att försörja sig på finns.

Självklart, jag behöver inte ha sex för att ha mat för dagen. Inte ens om jag svalt ihjäl skulle jag ha nån större framgång med att sälja sex på en bordell. Så kan man också se på saken, att det är ett privilegium snarare än en förbannelse.
Jag är mycket medveten om att jag är priviligerad. Och med den vetskapen följer vetskapen om att inte alla är lika priviligerade som jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in