Citat:
Ursprungligen postat av
ArtificialElegance
Det börjar bli ganska transparent för oss vad du gör här.
Du försöker inte analysera dejting och sexköp neutralt. Du försöker intellektualisera din simpla hållning: du vill ha sexuell tillgång utan att behöva vara åtrådd tillbaka, berörd av kvinnans upplevelse eller utsatt för hennes fria val.
Varför är det inte kvinnans fria val att sälja sex?
Alla män vill ha sex, men alla män kan inte vara åtrådda. Vill du berätta för alla oattraktiva män att de aldrig får ha sex p.g.a. att du inte tycker det? Jag tycker det är en sadistisk hållning, med tanke på att det uppenbarligen fungerar att ha en sexmarknad som de kan ta del av.
Eller gillar du inte tanken på att män kan betala för sex istället för att leva upp till en slags standard eller ideal som kvinnor har bestämt för att känna åtrå?
Kan inte varje kvinna få bestämma vad hon vill sätta för typ av standard för att låta någon få sexuell tillgång till henne?
Citat:
När det påtalas gömmer du dig fegt bakom ”alla män bla bla”, ”princess treatment”, äktenskap och marknadslogik. Inte för att parallellerna håller, utan för att du inte pallar att stå ensam för det du faktiskt säger.
Varför håller det inte?
Män objektifierar kvinnor sexuellt. Att alla män inte vågar stå för det är en annan fråga.
Även män som tänder på män objektfierar, men objektet är då en man istället.
Att en man sen idealiserar en kvinna och förälskar sig i henne gör inte att den sexuella objektifieringen upphör.
Citat:
Empatiskt framstår du som mycket avflackad - kvinnans ovilja är information, men ingen broms för dig. Ansvarsmässigt framstår du som feg - din förväntan blir hennes skuld och din besvikelse blir hennes ”blåsning” (!). Respektmässigt reducerar du henne helt till en kropp vars inre liv bara är ett praktiskt hinder att hantera.
Moraliserande trams.
Min förväntan på sex i den här teoriteserade diskussionen är ju sprungen ur en drift jag är född med. Det är snarare en förhoppning än en förväntan. Men låt gå, säg att jag ger henne skulden för min förväntan (det gör jag inte irl), är det bättre att jag köper sex då, eller måste jag gråtrunka själv för att du ska bli nöjd? Antingen eller, ja/nej svar tack.
Hennes inre liv är separat från min drift att ha sex. Så ja, hennes inre liv är ointressant i sammanhanget.
Citat:
Jag funderar på hur sårad och besviken du har blivit som barn och vuxen man. Du framstår som mycket sårad tyvärr.
Jag har inte blivit sårad mer än vanligt.
Alla är inte hjälplösa och styrda av sina känslor. Kan du tänka dig det eller skrämmer det dig?
Citat:
Då kan sårbarhet bli kontroll. Avvisanderädsla bli förakt. Behovet av att bli vald ersätts med betalning. Kvinnan reduceras till kropp, eftersom en kropp inte kan såra på samma sätt som en person kan.
Är det rationellt att bli sårad av en kvinna för att man inte lever upp till hennes ideal av en man eller kan du tro att vissa inte bygger sitt välmående efter hur bekräftade de blir av kvinnor?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Kvinnor har mer makt att neka och bestämma vad de ställer upp på om inte deras försörjning står och faller på vad de ställer upp på sexuellt.
Som på alla marknader så får man väga för och nackdelar och själv välja vad man är villig att uppoffra för att tjäna pengar. Gillar man det inte, så kan man skaffa ett annat jobb.