2026-08-04, 17:59
Medlem
Misstolkade rubriken. Tack och lov var det inte så hemskt, som dement förälder blev uppäten 😮.

Det tar väl den tid det tar att betala räkningar och göra andra ärenden. Handla mat. Hjälpa till med städning. Ni får komma överens om vad du kan göra och andra kan göra som du inte gör. Blir väl lättare planera när det är ens egna förälder. Och blir väl lättare att få ta över bankid och få tillåtelse hämta ut medicin och sånt när, det är ens egna förälder.
Citera
2026-08-04, 18:17
Medlem
Tror inte att det tar många timmar per månad. Så, klart att du ska vara det åt din mor istället för en främling.
Citera
2026-08-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Misstolkade rubriken. Tack och lov var det inte så hemskt, som dement förälder blev uppäten 😮.

Det tar väl den tid det tar att betala räkningar och göra andra ärenden. Handla mat. Hjälpa till med städning. Ni får komma överens om vad du kan göra och andra kan göra som du inte gör. Blir väl lättare planera när det är ens egna förälder. Och blir väl lättare att få ta över bankid och få tillåtelse hämta ut medicin och sånt när, det är ens egna förälder.

God man handlar väl inte mat, städar inte och liknande saker? Det är ju andra personal som håller på med sådana saker, god man har bara hand om ekonomi, vad jag vet.
Citera
2026-08-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
God man handlar väl inte mat, städar inte och liknande saker? Det är ju andra personal som håller på med sådana saker, god man har bara hand om ekonomi, vad jag vet.
Okej du har nog rätt. Men han kan ju göra sånt ändå, då det är ens egna förälder.
Citera
2026-08-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Okej du har nog rätt. Men han kan ju göra sånt ändå, då det är ens egna förälder.

Det tycker jag med, att betala sin förälders fakturor en gång i månaden är inte så krävande särskilt med tanke på att vi har E-bank nuförtiden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in