2026-08-04, 12:08
Medlem
Kom precis mail från Hazey:

THCA-B. En positionsisomer av THCA-A. Samma molekylformel, bara att karboxylgruppen sitter i en annan position.

THCA-B finns inte i den narkotikaförteckning som trädde i kraft 14 juli.

Laglig att köpa och sälja just nu.

Är det ersättaren till THCA? Har själv inget behov att köpa för tillfället, men ska bli spännande att se när recensioner börja dyka upp. Förhoppningsvis är det inte som THC-B som ger en enorm toleransökning från första blosset.
Citera
2026-08-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Kom precis mail från Hazey:

THCA-B. En positionsisomer av THCA-A. Samma molekylformel, bara att karboxylgruppen sitter i en annan position.

THCA-B finns inte i den narkotikaförteckning som trädde i kraft 14 juli.

Laglig att köpa och sälja just nu.

Är det ersättaren till THCA? Har själv inget behov att köpa för tillfället, men ska bli spännande att se när recensioner börja dyka upp. Förhoppningsvis är det inte som THC-B som ger en enorm toleransökning från första blosset.
Jag ska köpa så fort det finns buds.
Citera
2026-08-04, 14:19
Medlem
Kom precis ett nytt mail från Hazey, tydligen är det inte THCA-B utan THCbA.

Citat:
Det som faktiskt lanseras kl 00:00 inatt är inte THCA-B. Det är THCbA.

Glöm det förra mailet i några månader. THCbA är den ni ska ha koll på just nu.

Vad är THCbA?
THCbA (tetrahydrocannabibutolsyra) är en naturligt förekommande cannabinoid ur samma familj som THCA, men med en kortare kolkedja i molekylstrukturen. Skillnaden som betyder mest för dig: THCA klassades i juli 2026, THCbA är fortfarande laglig.
Citera
2026-08-04, 16:05
Medlem
swimp78s avatar
THCbA.

Här vill man nog ha lite info. Tex om den omvandlas till thc vid förbränning? Hur ser effekten ut?
Om den ger utslag på tester eller ej (vore bra om den ej gjorde det, men men)
Nån som varit testkanin?

Det är lite svårt hitta etablerad information om såna här nya varianter
Citera
2026-08-04, 16:19
Medlem
Dags att ändra rubriken?
Citera
2026-08-04, 19:47
Medlem
Doncoldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
THCbA.

Här vill man nog ha lite info. Tex om den omvandlas till thc vid förbränning? Hur ser effekten ut?
Nån som varit testkanin?

Misstänker thcba vid förbränning blir till thcb
Citera
2026-08-04, 19:52
Medlem
Doncoldgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
THCbA.

Nån som varit testkanin?

Glömde säga, jag har inte testat thcb själv, men folk generellt vad jag fått till mig verkar tycka den slår lite bättre än thca ^^
Binder förmodligen an hårdare till cb1 receptorn än thc, så toleransen är väl säkert därefter tyvärr
Man får snabbare öka mängd för samma "kick" i guess
Citera
2026-08-04, 20:06
Medlem
Jag frågade kundtjänst hur dom jämför thca med THCA-B. Det kunde dom inte svara på
Citera
2026-08-04, 20:23
Medlem
"THCbA (tetrahydrocannabibutolsyra) är en naturligt förekommande cannabinoid ur samma familj som THCA, men med en kortare kolkedja i molekylstrukturen. Skillnaden som betyder mest för dig: THCA klassades i juli 2026, THCbA är fortfarande laglig."

Jävla idioter. Det är väl fan inte det enda som spelar roll, dom kan inte ens förklara vad det är.
Citera
2026-08-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyruss
"THCbA (tetrahydrocannabibutolsyra) är en naturligt förekommande cannabinoid ur samma familj som THCA, men med en kortare kolkedja i molekylstrukturen. Skillnaden som betyder mest för dig: THCA klassades i juli 2026, THCbA är fortfarande laglig."

Jävla idioter. Det är väl fan inte det enda som spelar roll, dom kan inte ens förklara vad det är.
Håller med
Citera
2026-08-04, 20:40
Medlem
swimp78s avatar
Ja dom där shopparna säljer en del skumma grejer som de inte förklarar vad fan det är
som det där "magic sauce" eller vad det nu kallades
Vem vill köpa nånting med ett flippigt namn man inte ens vet vad det är?

Innan jag röker detta vill jag få lite resultat från olika webbsidor med folk som testat cannabioider och kan förklara att detta är någorlunda legit och inget som är kemiskt konstriuerat på nåt oroväckande vis..
Men får inte ens svar från reddit eller liknande.
Citera
2026-08-04, 20:50
Medlem
OdCaBos avatar
Hur kan ni inte veta vad thcb är? Vi köpte ju såna vapes från lustgasdirekten och andra ställen för flera år sen

Börja alltid här och finns det inte med här är det med största sannolikhet skräp https://www.cannabinoidswithturkey.com/beginnersguide

Citat:
Ursprungligen postat av cyruss

Vad är det du vill ha förklarat för dig? Kan du inte googla själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in