2026-08-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selmaskusin
Nej, politik, religion och en jävla massa korruption.
Bara en slump alltså att européer har lyckats skapa rika, välmående länder över hela jordklotet medan afrikaner inte har lyckats skapa ett rikt, välmående land någonstans?
Citera
2026-08-04, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Bara en slump alltså att européer har lyckats skapa rika, välmående länder över hela jordklotet medan afrikaner inte har lyckats skapa ett rikt, välmående land någonstans?
Du fick den.
No..I havent seen it. Alltså att dom skapat det.
Senast redigerad av Freedom46 2026-08-04 kl. 00:29.
Citera
2026-08-04, 00:21
Medlem
Selmaskusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Raslig egalitarianism kallas det du förespråkar.
Dessa misslyckade folkgrupperna skall ha samma rättigheter till våra länder som vi Européer har byggt under generationer.
Du förstår dig inte på din omgivning eller samtiden du lever i, vidta åtgärd och lär dig historia så du får perspektiv som en vuxen människa.
Det är ingen slump att "dessa fattiga" lever i misär, ett samhälle är en fenotypisk förlängning på människorna som utgör samhället i fråga.
Om man vill att denna fattiga misären skall sprida sig till Europa, ja då är det bara att öppna gränserna för "dessa fattiga"
Vägrar att se på medmänniskor som misslyckade bara för att man råka komma från ett visst land.
Citera
2026-08-04, 00:24
Medlem
Citat:
Vägrar att se på medmänniskor som misslyckade bara för att man råka komma från ett visst land.
Vad du vägrar ändrar ju inte fakta.
Citera
2026-08-04, 00:27
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Du vill inte se helheten och avfärdar alla bevis eftersom det inte stämmer överens med din libertarianska världssyn.
Ja lilla kompisen du är en väldigt god människa, mer jämlik än alla andra du får en klapp på hufvudet av mig
Fascinerande hur verklighetsfrånvända västerlänningar är i sina rosa bubblor.
Vem bryr sig om en hel civilisation dör om man får känna sig lite fin i kanten.
Stormuftinmagda har faktiskt varit i flera Afrikanska länder och bevittnat med egna ögon vad det är för "individer" som bor där och deras handhavande.
Citera
2026-08-04, 00:38
Medlem
Det här vackra som ni ser i Spanien nu. Det kommer komma till Sverige sen när S + MP + V får makten.
Inte en kvinna i sikte, inte ett litet barn i sikte, bara massa aggressiva män. Men det är just sånt skit vänstern vill ha.

Jag är säker på att alla dessa unga muslimska män som skriker allahu akbar älskar bögar, flator, transor och givetvis behandlar kvinnor väl också - ett litet inflik såhär i Pride tider.

https://www.youtube.com/watch?v=NYFkOYHnJkk

Rösta vänster i höst om du vill att vi ska ta hit dom!
Senast redigerad av korvstofft 2026-08-04 kl. 00:42.
Citera
2026-08-04, 01:21
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Nick Shirley killen som avslöjade Somaliernas bidragsfusk i Minnesota rapporterar från platsen.
Ser ut som ett trevligt anhang människor, snart i en förort nära dig.

Väldigt tydligt i intervjuerna att Pedro Sanchez har skapat förutsättningarna för invasionen. Marockanerna säger gång på att de älskar Sanchez.
Citera
2026-08-04, 01:51
Medlem
INGSOCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Det här vackra som ni ser i Spanien nu. Det kommer komma till Sverige sen när S + MP + V får makten.
Inte en kvinna i sikte, inte ett litet barn i sikte, bara massa aggressiva män. Men det är just sånt skit vänstern vill ha.

Jag är säker på att alla dessa unga muslimska män som skriker allahu akbar älskar bögar, flator, transor och givetvis behandlar kvinnor väl också - ett litet inflik såhär i Pride tider.

Rösta vänster i höst om du vill att vi ska ta hit dom!
En liten tröst man kan ge sig är att skulle dessa muhammedaner få makten så är det vänsterlallare som först kommer få flyga från balkongerna

Men tyvärr är de så tröga att de inte fattar detta förrän de står där uppe på taket och får en spark i ryggen.
Citera
2026-08-04, 03:54
Medlem
Låt alla män komma in, män i 16+ ålder somc svämmar in någonstans är alltid bra för ett samhälle.

Citera
2026-08-04, 04:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag tycker det är märkligt att vad Thomas Massies avslöjade (och jag skrev om i inlägget nedan) inte har fått större genomslag på Flashback. Onekligen finns ju här ett samband. Jag tar tillfället i akt och länkar till hans tweet igen: https://x.com/repthomasmassie/status/2083564415392108788

Samt Amerikanerna Greatest Ally och kanske enda vän. Israeliska Judar, som aldrig ska glömmas bort. De skrev följande den 04.26.26 i Israeliska Ynet News: Abraham Accords reach the Strait: how Israel can help Morocco reclaim its north (länk)
Analysis: US-Spain tensions over NATO, Iran create opening for Morocco to press claims on Ceuta and Melilla, with Israel positioned to back Rabat diplomatically within US-led alliance that increasingly favors cooperative partners over European holdouts
Sen nu, den senaste veckan bara, så har Marockos Kung namngett en motorväg mellan Marocko och Västsahara som ska ha kostat en förmögenhet att bygga, 850 million euros ($980 millions) för att vara exakt

Det känns ju som en ytterst osannolik sammanträffande att Marocko fjäskar för Trump på sådana nivåer att de döper denna kostsamma motorvägen efter honom, men visst, det måste ju inte finnas något samband..

Källa:
Morocco Names Highway in Western Sahara After Trump Saudiska nyhetssajten Asharq Al-Awsat (på engelska.)
Trump Thanks Morocco’s King for Naming Highway in Occupied Western Sahara After Him via Democracy Now.

Men jag tycker det känns närmast övertydligt att Washington och Sionisterna i både Israel och USA har använt sig av Nordafrikanska kaosblattar som en bricka i ett större, geopolitisk spel. Jag har inte helt fått kläm på varför så skulle vara fallet dock..

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Känns som jag hittat något viktigt nu, även om jag inte själv vet exakt vad det är så känns det som en oväntad vändning i det Muslim/Spanien drama som utspelat sig i Ceuta under helgen.

Det verkar som Washington D.C, har ett finger med i kaoset som utspelat sig. Republikanen Thomas Massie som är en av mycket få som inte tar emot bidrag/mutor från AIPAC tweetade under dagen att US government gett klartecken för det här. Jag ska erkänna att jag själv inte fått grepp över det, helt och hållet men hjälp mig gärna och kolla in det här.

Hans tweet som följer har astronomiska 6,3 miljoner visningar så de kan knappast vara helt substanslösa?

Thomas Massie. House Republicans
@RepThomasMassie
Don’t fall for the fake Fox/GOP outrage. Two weeks ago the House passed a bill that greenlighted the transfer of Spanish territory to Morocco. Every Republican except me voted for it, but now THEY are acting shocked at the invasion.

https://www.congress.gov/119/bills/hr8595/BILLS-119hr8595eh.pdf
https://www.congress.gov/119/bills/hr9495/BILLS-119hr9495rh.pdf

2:44 PM · Aug 1, 2026 · 6.3M Views
Länk arkiverad tweet: https://archive.is/c1zrv
Länk X̸ https://x.com/repthomasmassie/status/2083564415392108788

Ligger verkligen Trump Administrationen bakom? Varför? Vad tjänar de på kaosblattar i södra Spanien och ökade flyktingströmmar genom Europa under högsommaren? Är det Trumps ”greatest ally” som ligger bakom det här också, ”the usual suspects” dvs Israeliska (främst) judar? Eller vad är det Thomas Massie vill få fram med sin tweet?
Citera
2026-08-04, 04:52
Medlem
snigel1s avatar
Sanchez kommer säkert att bygga en bro över sundet för att lättare pumpa in MENA-folk för att hjälpa Spanien och resten av Europa.
Citera
2026-08-04, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Sanchez kommer säkert att bygga en bro över sundet för att lättare pumpa in MENA-folk för att hjälpa Spanien och resten av Europa.
https://www.friatider.se/vox-sanchez-ljuger-om-att-marockanerna-akt-hem

1. Tusentals marockaner är fortfarande kvar i Ceuta. Alla har INTE lämnat staden.

""Tusentals och åter tusentals" illegala invandrare befinner sig ännu i Ceuta, enligt det invandringskritiska partiet Vox ledare Santiago Abascal. Han har själv rest till exklaven – och anklagar nu den spanska regeringen för att ljuga om hur många som har återvänt till Marocko."

Som svar på detta medger: "Den spanska regeringens representant i Ceuta medger att illegala fortfarande finns kvar, men hävdar att antalet har minskat kraftigt. Myndigheterna uppger också att återvändandet till Marocko ska skyndas på."

2. De första försöken till överskeppning med mindre båt har redan stoppats i farvattnen utanför staden.

"Vissa illegala har redan försökt ta sig vidare till det spanska fastlandet. Enligt El País har att spansk polis stoppat två båtar med sammanlagt 17 personer av nordafrikanskt ursprung i närheten av Algeciras och La Línea de la Concepción."

3. Då blattarna från MENA äntrar ett land uppstår naturligtvis enorma problem då de ger sig på alla affärer och bryter sönder och samman den "infrastruktur" som krävs för att hålla ett civilt samhälle fungerande:

"La Gaceta rapporterar att illegala invandrare genomfört omfattande plundringar av butiker och stormarknader runt om i Ceuta, vilket satt hård press på lokala företag som kämpade för att upprätthålla tillgången på livsmedel och andra nödvändiga varor."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in