2026-08-03, 23:30
Medlem
Hej!

Det är kanske en idiotisk fråga för er som är mer kunniga inom benzo (framförallt alprazolam) än mig. Men för att göra en lång historia kort så började jag käka ksalol (och senare iktorivil, kryss2rna roche 100 burkarna, jag vet att de finns kvar men detta var kanske 4 år sedan där man kunde få en burk för 500-800kr för en burk) för ungefär 6-7 å sedan, MEN alltid till och från. Aldrig över längre perioder samtidigt eller liknanden, så jag utvecklade aldrig något fysiskt beroende för det utan bara en väldigt hög tolerans.

Än idag kan jag gå 6-10 månader utan att äta benzo och ändå få minimal effekt på 15 mg (en karta) ksalol, och jag vet att kartorna oftast är fake men det är samma med rivotril osv.

Tlll eventuella faran dådå, de senaste två veckorna har sett ut såhär:
20 Juli: 20 mg klonazopam (rivotril) + 8 mg alprazolam uppdelat från 12:25-00.30
21 Juli: 20 mg klonazopam + 11 mg alprazolam 23.30-01-30
23 Juli: 4 mg klonazopam + 4 mg alprazolam
24 Juli: 4 mg klona + 4 mb alpra
25 Juli: 10 mg alpra från typ 05.00-06:30
25 Juli: 12 mg alpra 18:50-23:10
27 Juli: 25 mg alpra 21:00-23.00 (även 4 cl sprit dracks 00.00 här + 5 mg alpra kl 00:55)
28: Juli 15 mg alpra 23:30
30 Juli: 15 mg alpra 20.00-22:30
31 Juli: 4 mg alpra 21:42
1 Aug: 16 mg alpra 18:35-22:38
2 Aug:15 mg alpra 02:00-03:00
2 Aug: 3 mg alpra + 4 cl sprit 18:15

Som ni kan se har det blivit en del under de senaste 2 veckorna.. till mina frågor:

1: Är det något fara ifall jag slutar tvärts nu gälande krampanfall? eller bör jag göra någon typ av nertappningsplan?
2: ja går även LARO och ska eventuellt lämna urinprov den 17e, om två veckor, bör det bli något problem isåfall/i nuläget? För övrigt känner jag inga besvar, är frisk och gymmar nästan dagligen nu utan otillåtna preparat.

(notera: Innan dessa två veckor har inga droger konsumeras alls på många månader, och det rör sig om ksalol och rivotrol galenika i nästan alla fall så doserna kan vara grovt underdoserade)
Citera
2026-08-04, 12:13
Medlem
Svar skulle gärna uppskattats så jag gärna hade velat sluta tvärts med denna dåliga två veckors vana.

kan även meddela att jag även igår tog 9 + 3 mg (12 mg totalt alpra ksalol med ca 4 shots)

Jag har tidigare i livet fått ungefär 4-5 anfall, dock inget av just Benzo AT (vad jag vet och misstänker). Första var på tramadol och de andra på metonitazen
Citera
2026-08-04, 18:40
Medlem
Om jag vore du skulle jag höra av mig till sjukvården för att få hjälp med avgiftningen. Även om det är möjligt att du inte skulle drabbas av kramper vid CT så låter det som att du har svårt att begränsa ditt intag på egen hand. Vill du kliva av så är det nog effektivare att göra inom vården än på egen hand.

Pissprovet borde inte vara några problem om du lägger av nu. Du har förvisso gått på väldigt höga doser, men under begränsad tid. Om det stämmer att du gymmar dagligen (hur man nu gör det med 20-30 mg alprazolam under bältet?) och inte har några fysiska problem i övrigt borde det vara lugnt.
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Tack så hemskt mycket för svar! det uppskattas mycket!
jag hade absolut kunnat minska mina doser osv på egen hand om jag bara visste vad som är bäst. För just nu har hållit på i ca två veckor circus, vilket inte har är jätte lång tid. Så frågan är om det hade gjort det värre ifall jag hade fortsatt i exempelvis veckor till med ner trappning när substansen i nu läget inte funnits i min system så värst lång tid.

Jag vet dock att doserna har varit extrema, men det är också ksalol, galenika där underdoseringen ofta är enorm...

Hur måste helst göra detta utan att det syns i "nåt system" eller lämna positivt urinbrov osv. Funderar på om man ska endast dricka alkohol dessa dagar? jag vet att "byta ut ett beroende med ett annat" inte är en bra ide, men jag tror absolut inte jade hade haft något problem med att avsluta alkohol koncumtionen, det är isåfall bara en "nödlösning" till den 17e (näst eventuella LARO urinprov dag)

Hur jag fått det att fungera med träningenen är väl att jag, vakknar äter mycket bra mat hela dagen osv, sen gymmar, sköter mig som en vanlig människa, fram till kvällstid där jag då tagit de lugnannde preparaten (nästan bara ksalol dådå)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in