2026-08-03, 20:45
Medlem
Negerhanens avatar
Tjenare!

Jag tänkte här avlägga en komparativ jämförelse mellan att köpa sex och att dejta, det behöver inte sägas att det är utifrån ett manligt perspektiv.

Som en vuxen man har du i princip två val när det kommer till att idka samlag. Du kan antingen dejta, eller gå pang på rödbetan och gå till en bordell. Jag väljer här att bortse från kärlek då det av förklarliga skäl inte passar sig i min rapport. Vi ska alltså jämföra sex från dejting och sex från bordell.

Vi börjar med att avhandla dejting:

- det finns flera sätt att dejta, men förenklat så dejtar man idag på olika appar och kanske nåt singelevent om sådana fortfarande finns. Alternativet är att vänta på att nån intressant person dyker upp nånstans i vardagen. Det tar inte hänsyn till att behovet trycker på. Det är därför meningslöst att ta hänsyn till här.

- som man ska du ladda ned en app, och gärna betala för den för att få tillgång till vissa funktioner. Det kostar 150 kr/mån säger vi.

- sen ska du ta initiativ och skriva till många tjejer för att få napp. Nån gång kan man ha tur och tjejer tar egna initiativ. Man kan ifrågasätta kvaliteten på dessa tjejer, men det lämnar jag till senare. Du kommer alltså förlora tid på detta, och tid är som bekant lika med pengar. Det kan också kosta på i form av värdighet. Det är ofta nervöst och spänt. Du känner dig förnedrad och utnyttjad. Du får ta det du får snarare än välja den tjej du vill ha.

- när du fått napp ska du ta kvinnan på dejt. De flesta kvinnor av en viss kvalitet kommer inte bli imponerad av an kaffe på McDonalds eller en promenad i parken. Så förr eller senare kommer det här kosta dig minst 1000 kr med resor, mat, dryck. Det går att spendera mycket mer än så, t.ex. om man vill imponera med fina kläder och fin frisyr.

- ponera nu att dejten gick bra. Du får nu idka samlag med kvinnan. Det har kostat dig 1150 kr i mitt konservativa exempel där du dejtat i max en månad. Det här förutsätter också att kvinnan är någorlunda sexuellt frigjord. Nu kommer vi till en viktig punkt; nämligen kvaliteten på sexet! Gör hon analt? Får man spruta henne i mun och ansikte? Rimjob? Här vill jag ha era inlägg.

-dejten gick inte bra, du får ingenting för pengarna. Du får upprepa processen tills du är nöjd.

Bordell:

- eftersom sexköp är förbjudet i Sverige måste vi bege oss till den europeiska kontinenten. Jag väljer här valfri tysk metropol. Flyg trt kostar omkring 2-3000 sek. Hotell kan man få för runt 500 sek per natt. Inträde på FKK kostar omkring 750 sek. Då ingår lite relax, mat och annat gott. Det är avslappnande och chill. Ett samlag kostar runt 1000 sek, beroende på service. Här kan du välja och vraka mellan olika tjejer, analt, oralt, spruta vart du vill. Inget tjafs. Du kan ta flera tjejer på en dag. Kalaset kostar omkring 5-10 000 sek beroende på vad du vill ha.

Obs jag uppmanar ingen att köpa sex det här är bara en teoretisk diskussion.

Utifrån min jämförelse så här långt, vad är bäst mellan dejting och bordell? Dela med er av tankar och erfarenheter.
Senast redigerad av Negerhanen 2026-08-03 kl. 21:02.
Citera
2026-08-03, 20:51
Medlem
Det är därför jag betalar för mig själv på (första-)dejter. Så att ingen ska missta mig för att vara en budget-bordell.
Citera
2026-08-03, 20:55
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är därför jag betalar för mig själv på (första-)dejter. Så att ingen ska missta mig för att vara en budget-bordell.
Det är ju hyggligt av dig, men mannen måste ju ändå betala sin egen del, och ta en tid ur kalendern där han kunde ha gjort nåt annat. Försök håll er till ämnet!
Främst mäns inlägg är intressanta här btw.
Citera
2026-08-03, 21:03
Medlem
Vad hände med gamla hederliga krogragg som alternativ?
Citera
2026-08-03, 21:06
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vad hände med gamla hederliga krogragg som alternativ?
Det är en del av vardagen i mitt exempel. Man får ju inte alltid napp på krogen, eller ens pratar med någon intressant. Krogen känns också lite 2010 om jag får säga det själv.
Citera
2026-08-03, 21:13
Medlem
Fast om man köper sex så kommer ju en massa feminister och andra idioter tycka illa om en. Och det vill man ju inte...

Skämt åsido. Det går att pressa ner priser på Tysklandsresor också. Köra budgetflyg och hostel t ex. Du kan t om skippa boende helt och flyga ner på eftermiddagen, dra direkt till klubben, stanna till stängning och sen därifrån direkt tillbaka till flygplatsen för ett tidigt flyg hem. Så det behöver inte bli så dyrt.
Citera
2026-08-03, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Det är en del av vardagen i mitt exempel. Man får ju inte alltid napp på krogen, eller ens pratar med någon intressant. Krogen känns också lite 2010 om jag får säga det själv.

Tråden handlar alltså om hur man ser till att träffa någon spontant att ha sex med på enklaste sätt utan att behöva anstränga sig det minsta socialt?

Jag tycker din frågeställning haltar betänkligt och misstänker att de flesta män som känner ett akut behov av sex isåfall runkar. Inte fan är det normala att betala flera tusen iaf.

Att du säger att krogen känns 2010 säger en hel del för övrigt. Tänk om folk kunde börja bete sig som folk igen och umgås så som man alltid gjort.
Citera
2026-08-03, 21:18
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Tråden handlar alltså om hur man ser till att träffa någon spontant att ha sex med på enklaste sätt utan att behöva anstränga sig det minsta socialt?

Jag tycker din frågeställning haltar betänkligt och misstänker att de flesta män som känner ett akut behov av sex isåfall runkar. Inte fan är det normala att betala flera tusen iaf.

Att du säger att krogen känns 2010 säger en hel del för övrigt. Tänk om folk kunde börja bete sig som folk igen och umgås så som man alltid gjort.
Du har inte så hög utbildning va? Det är en komparativ jämförelse. Tänk om flashback kunde hålla en högre nivå.
Citera
2026-08-03, 21:22
Medlem
Citat:
Du har inte så hög utbildning va? Det är en komparativ jämförelse. Tänk om flashback kunde hålla en högre nivå.

Problemet är nog inte min utbildning utan snarare att jag inte har riktigt samma problem som du. Vem sjutton lägger liksom tid på en månads dejtande enbart för sex och ser bordeller som enda alternativ.

Vore frågan vad som är bäst mellan en kk eller prostituerad vore den mer begriplig.

Utifrån dina premisser tycks dock det bästa valet vara en prostituerad.
Senast redigerad av Mechila 2026-08-03 kl. 21:25.
Citera
2026-08-03, 21:26
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Problemet är nog inte min utbildning utan snarare att jag inte har riktigt samma problem som du. Vem sjutton lägger liksom tid på en månads dejtande enbart för sex och ser bordeller som enda alternativ.

Vore frågan vad som är bäst mellan en kk eller prostituerad vore den mer begriplig.
Jo, din brist på utbildning och kanske din intellektuella förmåga är problemet. Du förstår inte trådens ämne med all tydlighet. Sluta kladda ner tråden med ditt trams.
Citera
2026-08-03, 21:31
Medlem
Män ska ta vara och respektera sin ekonomi, ingen kan direkt argumentera emot detta. Men hur man tolkar detta är ju från person till person. Och det är okej att snubbla, men gör inte detta till en vana.

Det är faktiskt bättre att satsa på sig själv, alltså vem är du som person och hur är din kropp i det syfte till att vara funktionell med hälsa. Ta hand om dig själv för om du då ser på dig själv från tredje person så vill du ju vara en så bra variant av dig själv.

Så om vi ska snacka om sex, så är ju att dejta inte samma som att köpa en tjänst och om intentionen är att knulla så är ju det enklaste sättet att köpa en tjänst alternativt dra till swingerklubb (inte säkert det heller men enklare än att dejta). Så resonerar jag. Men det är inte en komparativ jämförelse, dejtning kontra sexköp.
Jag förstår däremot siffror, en dejt kan ju kosta ganska mycket beroende på hur dejten är och samma sak gäller med sexköp.
Citera
2026-08-03, 21:33
Medlem
Citat:
Jo, din utbildning och kanske din intellektuella förmåga är problemet. Du förstår inte trådens ämne med all tydlighet. Sluta kladda ner tråden med ditt trams.

Vi för ju en diskussion för bövelen. Du är på Flashback och jag försökte bara förstå din frågeställning.

Editerade mitt förra inlägg och skrev att en prostituerad nog är bäst utifrån dina premisser/förutsättningar. Verkar ju skitdumt att spendera flera månader och tusentals kronor på dejting om det enda man vill är att idka ett samlag. Särskilt om det inte finns några garantier för att få komma till skott.

Det är väl få som dejtar och har sig enbart för att få idka ett samlag? Det låter ju till och med lite stört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in