2026-08-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilythepixie
Hur går det till när hon tar såna bilder? ”Älskling, lägg din hand här nu. Liite högre upp. Nästan vid troskanten. Det ska vara hud mot hud! Se till att tatueringarna och den tuffa klockan syns ordentligt.” Klick! ”Perfekt, ut på Insta!”
Det är verkligen pubertalt beteende av henne…suck. Alla vet väl att nykära ligger konstant, det är inget som behöver annonseras ut när man är 40 år! Såna här bilder lägger man väl bara ut för att reta upp sitt/sina ex och försöka göra dem svartsjuka. ”Titta här, Jakob, vad kåt han gör mig!”
Citera
2026-08-03, 13:14
Medlem
icons avatar
Citat:
Hur går det till när hon tar såna bilder? ”Älskling, lägg din hand här nu. Liite högre upp. Nästan vid troskanten. Det ska vara hud mot hud! Se till att tatueringarna och den tuffa klockan syns ordentligt.” Klick! ”Perfekt, ut på Insta!”

Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Det är verkligen pubertalt beteende av henne…suck. Alla vet väl att nykära ligger konstant, det är inget som behöver annonseras ut när man är 40 år! Såna här bilder lägger man väl bara ut för att reta upp sitt/sina ex och försöka göra dem svartsjuka. ”Titta här, Jakob, vad kåt han gör mig!”
Haha!

Ser extra pinsamt ut när det kommer efter ett inlägg av en helt annan karaktär där hon rasar över något och engagerar läsare i kommentarsfältet. Ska samma läsare som gillar den sortens inlägg få ut något av hennes ältande över skilsmässan och hennes nykära inlägg tänker hon?
Spretigt som sagt.

Sidospår:
Om man tycker det ligger något i att vi bör bejaka att användandet av internet kostar ur miljöperspektiv så kanske hon bör tänka efter innan hon sprider den oehörda mängd meningslösa bilder och annat innehåll i form av selfies, elakt skvaller och navelskåderi osv år efter år som bara upprepar sig och inte tillför något nytt över huvud taget. Som enda motivering att hon behöver tjäna pengar. Undrar om hon ens tänker i de banorna när hon uppmanar fler och fler att använda hennes tjänster och bli prenumeranter av podd och blogg att hon därmed bidrar till att ta av de begränsade resurser som finns. Hennes miljötänk fyller bara syftet att få läsare som kan bekosta hennes inte särskilt miljövänliga karriär.
Citera
2026-08-03, 13:23
Medlem
icons avatar
Clara har lätt att uttrycka åsikter och rasa men har aldrig sett hennes faktiska agera på riktigt. Med hennes plattformar hade hon kunnat om hon agerade på det som gör henne bestört se till att föra fram konkret information om vad var och en som tycker att utveckligen går i fel riktning kan göra rent praktiskt. I nuläget kommer hon bara med ilska och smittar det på andra som också riskerar fastna i uppgivenhet inför framtidens utveckling. Hon borde fortsättningsvis hålla sig till sina fåniga inlägg om färgglada kläder istället för att spä på negativa känslor hos läsarna som hon sedan inte tar ansvar för. Hon influerar folk till att känna ilska, rädsla och frustration med den sortens inlägg. Osmickrande för henne som vuxen 40+ kvinna med så hög svansföring.
Citera
2026-08-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ja man undrar ju verkligen.
Citera
2026-08-03, 16:36
Medlem
farlings avatar
Sällar mig till er övriga som har åsikter kring hennes aktuella stil - den är verkligen helt bedrövlig.

Hon borde göra sig av med det röda håret, för det klär henne inte alls när det bli sådär urtvättat och utväxt som det är nu. Ser mest sjavigt ut.
Tycker att hon var som allra vackrast i sin (vad jag förmodar egna) mellanbruna färg, både som långhårig med lugg och i page.
Föredrog ochså den mer avslappnade romantiska stilen med långa klänningar och koftor samt sparsamt med smink då hon tenderar att se väldigt "vass" ut i hård ögonmake och knalliga läppar. Dessutom ser det ofta lite smutsigt ut.

Lårhöga stövlar och kortkort kjol passar kanske om man ska på krogen, inte så mycket hemma på landet imo.
Citera
2026-08-03, 17:04
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Sällar mig till er övriga som har åsikter kring hennes aktuella stil - den är verkligen helt bedrövlig.

Hon borde göra sig av med det röda håret, för det klär henne inte alls när det bli sådär urtvättat och utväxt som det är nu. Ser mest sjavigt ut.
Tycker att hon var som allra vackrast i sin (vad jag förmodar egna) mellanbruna färg, både som långhårig med lugg och i page.
Föredrog ochså den mer avslappnade romantiska stilen med långa klänningar och koftor samt sparsamt med smink då hon tenderar att se väldigt "vass" ut i hård ögonmake och knalliga läppar. Dessutom ser det ofta lite smutsigt ut.

Lårhöga stövlar och kortkort kjol passar kanske om man ska på krogen, inte så mycket hemma på landet imo.
Håller med. Fascinerande att det är just den mer naturliga och avslappnade stilen hon själv uttryckt sig mest negativ till. Verkar så förknippad med en eländig tid i hennes liv så då är stilen inget att ha för henne längre. Måste ändå vara den som är mest naturlig för henne sett till hennes medfödda färger.
Citera
2026-08-03, 17:41
Medlem
Han sett henne live på stan och reagerade på att hon gick runt hårdsminkad med mycket rogue i kort, tajt kjol en tisdagsförmiddag. Sen har hon nedåtvinklade mungipor (inte på bild men i verkligheten) och det bidrog till det hårda intrycket. Hon borde gå över en mjukare klädstil och en ljusare sminkning som "öppnar" ansiktet.

Tänkte förövrigt på de som läser in pikar mot Jakob i bloggen apropå avslutningen på senaste inlägget. "Nej jag ska aldrig bo med en man igen. Men Marcus är ju min själsfrände. Det är en helt annan sak."
Citera
2026-08-03, 18:27
Avslutad
UnderbaraClara har alltid varit min favoritblogg, och jag är premiumprenumerant. Jag har också varit en trogen lyssnare på En underbar podd och har verkligen uppskattat Claras samarbete med Erika. Däremot har jag försökt lyssna på podden med Malin Wollin flera gånger, men varje gång har det slutat med att jag avslutat prenumerationen.

Om jag skulle likna Clara vid en gammal vän skulle jag säga att det känns lite som när en kompis börjar umgås med någon som påverkar henne negativt och man upplever att personligheten förändras. Jag tyckte också att podden blev svår att lyssna på eftersom det ofta kändes som att Clara anpassade sina åsikter efter Malins, vilket gav ett osäkert intryck. Dessutom upplevde jag att en stor del av innehållet gick ut på att prata skit om andra. Kan även uppleva att Malin är taskig mot henne men att hon bara tar det.

Jag minns att Erika någon gång i En underbar podd sa att hon ibland oroade sig för att deras podd skulle skada Claras varumärke. I dag känns det snarare som att Clara inte längre verkar särskilt mån om den bilden alls.

Jag följer fortfarande UnderbaraClara, precis som jag tror att många andra gör, eftersom man någonstans hoppas få känna igen den Clara man en gång började följa. För mig var hon en person som utstrålade värme, sundhet och trygghet, utan ett stort behov av bekräftelse. Den personlighet som syns i dag känns annorlunda, och jag har ibland svårt att känna igen henne.

Tidigare upplevde jag att nya läsare drogs till hennes förmåga att skapa vackra miljöer, skriva om livet på landet och inspirera med trädgård, hus och vardag. I dag känns det ibland som att fokus i stället ligger på att väcka reaktioner och provocera. Jag kan också få känslan av att hon inte tycker om sina läsare på samma sätt som tidigare, vilket känns sorgligt. Det är särskilt tråkigt eftersom jag verkligen alltid har uppskattat Claras arbete och det hon byggde upp från början.
Citera
2026-08-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1

Tänkte förövrigt på de som läser in pikar mot Jakob i bloggen apropå avslutningen på senaste inlägget. "Nej jag ska aldrig bo med en man igen. Men Marcus är ju min själsfrände. Det är en helt annan sak."
Visst har hon väl kallat Jakob för sin själsfrände också genom åren?
Citera
2026-08-03, 18:47
Medlem
Jag funderar ibland över hennes blick.

Vad har hänt med den? Svårt att beskriva känslan man får men… tycker det finns något kvävt skrik av desperation i den. En hysteri som vill ut. Vad gör att en människa får en sådan blick?

Är det den djupa ångesten över skilsmässan som man desperat maskerar i lycka och nyförälskelse? Flykten från allt som var, allt som inte blev… som kommer ikapp. Insikten som ibland inte kan hållas borta. Jag förstörde allt. Jag sålde allt för att få leva i en image.

Är det därför hon jagar den fulare stilen efter den andra. Måste. Bort. Från. Allt som var. Måste få vara någon annan! Kasta ut alla böcker om höns! Aldrig mer en man! Aldrig mer en bondjänta! Allt som påminner om det som försakades. Bort!

Titta exempelvis på blicken här: https://underbaraclaras.se/2026/07/13/vad-det-ar-skont-nar-man-far-latta-ankar/
Citera
2026-08-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Jag funderar ibland över hennes blick.

Vad har hänt med den? Svårt att beskriva känslan man får men… tycker det finns något kvävt skrik av desperation i den. En hysteri som vill ut. Vad gör att en människa får en sådan blick?

Är det den djupa ångesten över skilsmässan som man desperat maskerar i lycka och nyförälskelse? Flykten från allt som var, allt som inte blev… som kommer ikapp. Insikten som ibland inte kan hållas borta. Jag förstörde allt. Jag sålde allt för att få leva i en image.

Är det därför hon jagar den fulare stilen efter den andra. Måste. Bort. Från. Allt som var. Måste få vara någon annan! Kasta ut alla böcker om höns! Aldrig mer en man! Aldrig mer en bondjänta! Allt som påminner om det som försakades. Bort!

Titta exempelvis på blicken här: https://underbaraclaras.se/2026/07/13/vad-det-ar-skont-nar-man-far-latta-ankar/
Du har en poäng…kan det vara så att hon fått lite komplimanger för sina blåa ögon att hon nu måste stirra in i linsen på varje bild? Lite Erika Kirk-varning…?
Citera
2026-08-03, 19:11
Medlem
Det finns en annan aspekt av det här som jag har tänkt på. Jag är naturligtvis färgad av mitt eget liv, men jag har bonusbarn - pojkar i tonåren. Jag är otroligt noga med hur jag beter mig runt dem och på sociala medier. Av olika anledningar. Dels för att jag tycker att de ska känna sig bekväma i min närhet, men också för att deras mamma ska känna sig bekväm med att jag är i deras närhet. Dessutom vill jag inte ge dem en chans att tänka allt för dissiga tankar om sin bonusmamma. Hur man än vrider och vänder på det så är jag bara den elaka styvmodern om jag inte beteer mig riktigt bra. För det är inte samma sak med egna barn och andra ungar. Jag har en känsla av att det här ofta kan vara en hård läxa för många nya bonusföräldrar. Inte bara Clara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in