Citat:
Ursprungligen postat av
yessyy
Intressant att du ägnar ett helt inlägg åt att sprida felaktiga uppgifter och ifrågasätta den påkörda fritidsbåten när det är fartygskaptenen som är misstänkt för vårdslöshet och vållande till annans död.
Att sedan avsluta med att du ”tänker på de överlevande” är bara osmakligt och framför allt osant. Du har snarare ett stort hävdelsebehov och ägnar dig åt klassisk victimblaming.
Vad är det som är felaktiga uppgifter? Att inte använda tuta när det är dimma? Fast jag själv har haft erfarenhet och stått vakt i samband med dimma och haft öronproppar när den tjöt med jämna mellanrum?
Du känner varken mig eller vet hur jag tänker. Har absolut noll händelsebehov eller victimblaming. Oerhört intresserad över vad som har hänt och hur det gick så pass illa. Fritidsbåten med familjen är inte någon som beskylls för denna olycka, det framgår även i artiklar. Som du säger är det kaptenen för lastfartyget som är den som misstänks för olyckan.
Det jag lade fram var bara mina tankar, inga rena faktan förutom att det genomsyras av mina egna erfarenheter. Det som JAG tror eventuellt hade skett, inte att det har skett. Det är väl inte förbjudet att spekulera? Vilket flashback till stor del består av just spekulationer, ömsom faktiska bevis och sanningar.
Skärp dig ärligt talat och tala inte för mig hur eller hur jag inte ska bete mig när du sitter bakom en skärm anonymt. Likaså säga att min genuina mening *tänker på de överlevande*, är osann och osmakligt? Skäms på dig.