2026-08-03, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Om pappan drabbats av hastigt påkommen allvarlig sjukdom, skulle då mamman inte kunna vrida på ratten bort från faran?

Är det säkerställt att mamman var vaken och såg det?
Citera
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tohatsu
18km fågelvägen, men säg du 30 om du vill.

Har du bättre objektiv data så presentera gärna den.

Har väldigt svårt att tro att det skulle blåsa kuling där och 2.4m/s 18km därifrån. Likaså ljusstyrkan lär variera väldigt lite. Visst duggade det lite men inga skyfall.
Ingen med kunskap har sagt det blåste kuling,,,

Att der var lokala störtskurar som försämrade sikten vid oluyckstillfället är dermot vida känt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Visst det kanske var så. Jag tyckte bara det verkade konstigt att två kom ut och två inte, eller att två hade flytväst och två inte, om de alla var på samma plats. Speciellt barn har väl alltid flytväst på en båt, även om föräldrar struntar i det själva ibland så brukar de vara noga med barnen. Tänkte att enda undantaget var om hon hade gått in under däck för att sova kanske.

JA, jag håller med om det märkliga i att två hade flytväst och två inte. Men sen så vet jag ju hur det är på sjön, vissa tar på sig utan att tveka och vissa vill inte. En del struntar bara i det. Hur och varför det blev så här kan vi bara spekulera i. Kanske får vi veta i framtiden. Jag är framförallt nyfiken på dödsorsak för flickan och mamman. Om de hittades på botten i fritt vatten utan flytväst och dog av drunkning så är det ju ännu mer tragiskt. Då kanske de hade överlevt om de bara tagit på sig en flytväst.
Citera
2026-08-03, 00:06
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenniejanna
Undrar vad mammans släkt tycker om denna rättstillämpning. Borde kunna överklagas.

Man kan tro att vi lever i en Bananrepublik hur i helvete kan en Åklagare ens säga ngt sånt, han borde få sparken omedelbart!
Citera
2026-08-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Ingen med kunskap har sagt det blåste kuling,,,

Att der var lokala störtskurar som försämrade sikten vid oluyckstillfället är dermot vida känt

Är det vida känt? Var det inte tal om 0,5mm som hade registrerats?
Citera
2026-08-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Är det säkerställt att mamman var vaken och såg det?

Du menar att alla satt och sov på soffan i aktern när pappa plötsligt nästan dog av hjärtattack och ingen märkte nåt och sedan kom ett fartyg som inte såg dem i ovädret och körde över dem utan att någon vaknade förrän det var försent?

Frågan jag ställer mig är bara, hur kunde pappan i så fall veta att de blev överkörda av ett fartyg?
Citera
2026-08-03, 00:11
Medlem
Citat:
JA, jag håller med om det märkliga i att två hade flytväst och två inte. Men sen så vet jag ju hur det är på sjön, vissa tar på sig utan att tveka och vissa vill inte. En del struntar bara i det. Hur och varför det blev så här kan vi bara spekulera i. Kanske får vi veta i framtiden. Jag är framförallt nyfiken på dödsorsak för flickan och mamman. Om de hittades på botten i fritt vatten utan flytväst och dog av drunkning så är det ju ännu mer tragiskt. Då kanske de hade överlevt om de bara tagit på sig en flytväst.

Ja verkligen om det var det som avgjorde. Jag har hela tiden tänkt att de blev instängda, kanske slog sig vid själva smällen/kapsejsandet och blev inkapaciterade på något sätt redan där.
Citera
2026-08-03, 00:11
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Det mesta talar väl för att mor och dotter saknade flytväst, och det är väl inte då konstigt att föreställa sig.
Citera
2026-08-03, 00:12
Medlem
Citat:
Du menar att alla satt och sov på soffan i aktern när pappa plötsligt nästan dog av hjärtattack och ingen märkte nåt och sedan kom ett fartyg som inte såg dem i ovädret och körde över dem utan att någon vaknade förrän det var försent?

Frågan jag ställer mig är bara, hur kunde pappan i så fall veta att de blev överkörda av ett fartyg?

Tror vi behöver hålla oss mer åt Ockhams rakknivs-hållet än dessa hopkoken av händelser...
Citera
2026-08-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniejanna
Undrar vad mammans släkt tycker om denna rättstillämpning. Borde kunna överklagas.

och vilka kopplingar har åklagaren till pappan, undrar man.
Citera
2026-08-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Tror vi behöver hålla oss mer åt Ockhams rakknivs-hållet än dessa hopkoken av händelser...

Snacka om att du träffade huvudet på spiken där
Citera
2026-08-03, 00:21
Medlem
Citat:
Vet vi verkligen att två inte hade flytväst. Och om två inte hade flytväst, är inte det troliga då att de befann sig i ruffen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in