Citat:
Ursprungligen postat av
flb3455
Bådas fel men bara en blir åtalad pga kompis-korruption och en inte kan tala för sig.
Jag har ett intresse av att båda blir dömda för jag vill inte möta pappan på ett öppet hav eller ens en gata. Gott omdöme är något man bör ha när man kör båt, vilket han uppenbarligen saknar.
Om jag får gissa så tror jag att olyckorna kommer förfölja honom genom livet och aldrig är det hans fel, alltid någon annans. Han är antagligen personlighetsstörd och kan inte se sin egen del i det hela. Sorgligt att frun och barnen la sitt liv i hans händer och litade på hans beslut. Tror inte han kommer sörja speciellt länge och sedan kommer han komma på ett sätt att tjäna pengar på det här eller göra en rolig grej av det, vi får väl se.
Kan vara internets mest vidriga kommentar.
Har du ens en uns av medmänsklighet eller empati?
Mannen har mist ett barn och en fru.
Han lär ångra sitt beslut resten av sitt liv.
Men bara för att man kör fraktfartyg i en farled i dålig sikt, och uselt väder har man inte fri lejd. Kapten och lots ombord har fortfarande en skyldighet att framföra fartyget säkert. Varför gick de i 11,9kn i den väderleken om de nu inte såg något? Skulle de inte sänkt farten till 5kn då?
Frågorna är många.
Fick pappan haveri?
varför hamnade de framför ett bulk fartyg?
Varför såg inte den andra båten i sällskapet vad som hände eller fartyget?
Men att totalt skylla och missgynna fadern resten av sitt liv är ett vidrigt beteende...