I en väldigt långt reportage i aftonbladet framkommer bland annat:
- Skinnskatteberg är en av de kommuner där det finns flest skuldsatta.
Politikerna har till exempel varit överens i 12 år om är att de måste ha en ny brandstation, men där tar det tydligen stopp. Å från december kommer de stå utan brandmän då alla sagt upp sig (finns egen tråd om uppsägningarna).
Förvaltningsrätten har gett dem bakläxa för att
Varje möte i kommunstyrelsen slutar med bråk.
I reportaget framstår Vänsterpartisten Fredrik Skog som den största orsaken till detta då han inte tillåter någon annan att komma till tals. Han medger faktiskt själv att han upptar 70% av tiden och att ”det är min rätt att anmäla det som är fel.”
Moderaternas ordförande och den fd. Veteranen Bosse Öberg brukar slå näven i bordet och skrika åt Skog att ”nu får han för fan hålla käften!” Men det rår tydligen inte på Skog.
Socialdemokraternas nye ordförande Fredrik Wigerskog:
Där deltog dock inte Skog så det var nog att kasta den kursen i sjön..
Är det verkligen så här illa i Skinnskatteberg eller finns det någon politiker som faktiskt bryr sig om invånarna?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qXdQW/i-skinnskatteberg-brakar-alla-med-varandra
- Skinnskatteberg är en av de kommuner där det finns flest skuldsatta.
Citat:
Även kommunalrådet Emtin (SD) ingår i denna skara. Tyvärr verkar privatekonomin vara långt ifrån det enda som som inte verkar fungera i denna kommun…
Från Skinnskatteberg i Västmanland till Eda i västra Värmland löper ett bälte av kommuner där andelen invånare med skulder hos Kronofogden hör till de högsta i landet.
Citat:
Ju mindre en plats är desto större ovänner blir folk och i Skinnskatteberg är politikerna så osams att de är förlamade.
Politikerna har till exempel varit överens i 12 år om är att de måste ha en ny brandstation, men där tar det tydligen stopp. Å från december kommer de stå utan brandmän då alla sagt upp sig (finns egen tråd om uppsägningarna).
Förvaltningsrätten har gett dem bakläxa för att
Citat:
politikerna i Skinnskatteberg uppenbarligen inte begriper hur korrekta beslutsgångar ser ut.
Varje möte i kommunstyrelsen slutar med bråk.
I reportaget framstår Vänsterpartisten Fredrik Skog som den största orsaken till detta då han inte tillåter någon annan att komma till tals. Han medger faktiskt själv att han upptar 70% av tiden och att ”det är min rätt att anmäla det som är fel.”
Citat:
”Han betraktar övriga ledamöter som obildade, möjligen obildbara, möjligen idioter, de förstår inte ens vad jag pratar om, Skinnskatteberg är ett monument av okunskap, om du tar en skock som inte ens vet vilket rum de är i, då fungerar ingenting”.
Moderaternas ordförande och den fd. Veteranen Bosse Öberg brukar slå näven i bordet och skrika åt Skog att ”nu får han för fan hålla käften!” Men det rår tydligen inte på Skog.
Socialdemokraternas nye ordförande Fredrik Wigerskog:
Citat:
Han säger att tonläget i kommunstyrelsen kan bli högt.
– Ibland undrar jag: varför är jag här? Våra tjänstepersoner fick ont i magen av att vara i rummet. Det värsta är när vi inte ens hinner börja ett möte innan vi ajournerar oss för att lugna ner oss
– Ibland undrar jag: varför är jag här? Våra tjänstepersoner fick ont i magen av att vara i rummet. Det värsta är när vi inte ens hinner börja ett möte innan vi ajournerar oss för att lugna ner oss
Citat:
Ändå har kommunstyrelsen haft hjälp av samarbetsorganisationen Sveriges kommuner och regioner, SKR, som skickade en konsult som gav en halvdagskurs i hur man samtalar i politiken.
Där deltog dock inte Skog så det var nog att kasta den kursen i sjön..
Är det verkligen så här illa i Skinnskatteberg eller finns det någon politiker som faktiskt bryr sig om invånarna?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6qXdQW/i-skinnskatteberg-brakar-alla-med-varandra