Citat:
Ursprungligen postat av
Vriden
Han ska tydligen även ha varit storrökare och när han blev intagen av polis så skulle han enligt dokumentation innehaft 12 st cigaretter. När hans kvarlevor sedermera hittades hade han fortfarande 12 st kvar på sig.
Enligt vänner så skulle det första han gjort när han blev utsläppt var att tända en cigarett.
Familjen hade också stora problem att få polisen att leta efter honom när han var försvunnen. Blev bollade mellan Ystad och Trelleborgs polisdistrikt och det tog ett bra tag innan han blev lokalt efterlyst.
Är man lite konspiratoriskt lagd så skulle det ligga i farans riktning att tänka att han dog i cellen och att polisen placerat honom på fyndplatsen.
Är inte särskilt konspiratorisk av mig men hela detta fallet tyder ju på något sådant:
1. Jag har själv varit storrökare och jag kan GARANTERA att min första prioritet hade varit en cigg efter släppet. Det nämns det på ett ställe att han stack hem till kompisen - för att därefter snabbt ge sig av igen under natten. Han släpptes kl 11.45 den 10/7.
2. Han bodde utanför Skurup - mot Trelleborg. Denna natten skulle han sova över hos en kompis i Ystad då det var hamnfest. Men det är därför polisen fick sig en dänga om hanteringen. Ystad tyckte att Trelleborg skulle hantera det (då det var hans hemkommun) och Trelleborg tyckte att Ystad skulle hantera det då det var i Ystad han sågs senast.
3. Fyndplatsen: vem går frivilligt, bakfull och sliten, till ett skogsområde - och lägger sig i sankmark?? Vad jag har kunnat utläsa av historian så var detta område inte längs någon rutt han borde ha tagit efter släppet. Det ligger inte mellan arresten - kompisen, inte mellan eventuell busstation - arrest.