Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Men visar dessa studier att attraktion kan väckas från ingenting? Det är det jag ställer mig frågande till, inte att attraktion kan växa.
I min erfarenhet i alla fall så känner man antingen attraktion på en gång, eller så gör man aldrig det. Är personen attraktiv så ÄR han ju det, eller så är han det INTE. Det är inget som kan ändras.
D.v.s. personen kan under vissa omständigheter ändra sig så att han blir attraktiv, och då kommer du att uppfatta det, men vet den här killen ens om att han borde göra det, och har han förmågan till det? Det är ett svårt (årets underdrift) ämne att ta upp.
Det har hänt mig en (1) gång att jag har blivit attraherad av en man som jag tidigare varit helt ointresserad av, men då hade han genomgått en omfattande förändring: först gjorde han en gastric bypass-operation och rasade i vikt, sedan började han även träna och klä sig snyggare och fick ett självsäkrare uppträdande, började flirta med kvinnor - det gjorde han aldrig innan. Det var en helt otrolig förändring från fet tönt till snygg och charmig karl! Jag fattade inte själv att mitt hjärta plötsligt började klappa fortare inför den tidigare "tjocktönten".
(OBS att jag inte gör reklam för gastric bypass-operationer, jag vet att de är riskfyllda; det absolut bästa är att gå ner i vikt själv och utöva självdisciplin. Jag vet inte heller hur den här mannen mår nu.)