2026-08-02, 01:28
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Vissa av oss handlar mat ibland i stället för att beställa från Foodora, donken eller lokala pizzaturken.

Glömde säga på systembolaget kan man också stöta på ex, men dit behöver jag inte gå förrän tidigast i vinter. Kört en kombinerad semester och shoppingresa till Tyskland. Dricker inte så mycket så kommer klara mig till December minst.
Tänker bara högt nu men handlar man inte mat om man beställer från foodora, donken eller pizzerian?
Citera
2026-08-02, 01:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Tänker bara högt nu men handlar man inte mat om man beställer från foodora, donken eller pizzerian?
Ja det gör du, men du riskerar inte att stöta ihop med ditt ex om du handlar på Foodora om "hon" inte är en fribajsande indier vill säga.

De flesta av oss handlar i vanliga matbutiker och har man inte flyttat jättelångt bort (man har gemensamma barn tex.) Så är chansen/risken att man stöter ihop just där rätt stor. Oberoende hur hon ser ut nu eller för 30 år sedan så blir det ett kallt hej och man skyndar vidare. Får en smak av bittermandel i munnen då. Det är Arsenik. Så undviker så långt det går.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-08-02 kl. 01:39.
Citera
2026-08-02, 01:39
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ja det gör du, men du riskerar inte att stöta ihop med ditt ex om du handlar på Foodora om "hon" inte är en fribajsande indier vill säga.

De flesta av oss handlar i vanliga matbutiker och har man inte flyttat jättelångt bort (man har gemensamma barn tex.) Så är chansen/risken att man stöter ihop just där rätt stor. Oberoende hur hon ser ut nu eller för 30 år sedan så blir det ett kallt hej och man skyndar vidare.
Aldrig hört innan men säkert jätte spännande. Varför skiljer man sig från barnets mor då?
Citera
2026-08-02, 01:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Aldrig hört innan men säkert jätte spännande. Varför skiljer man sig från barnets mor då?
Hon var otrogen. Vi var inte gifta, hon bodde i mitt hus och jag slängde ut henne.
Citera
2026-08-02, 01:41
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Hon var otrogen.
Mhm konstigt. Arg?
Citera
2026-08-02, 01:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Mhm konstigt. Arg?
Kan man säga ja.
Efter det fanns ingen kärlek kvar för henne in mig.

Blev gråt och tandagnistan och senare en process då hon ville ha del av huset, men eftersom hon bara flyttat in, så fick hon bara flytta ut. Vi var inte gifta. Några IKEA kassar med kläder och gardiner var allt som var hennes.
Citera
2026-08-02, 01:47
Medlem
Hur tror du att du själv ser ut i deras ögon? Alla blir äldre över tid. Vissa åldras med behag, andra inte. De flesta inser dock att utseende är ganska oväsentligt när man blir äldre, då värderar man hellre annat.
Citera
2026-08-02, 02:02
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Kan man säga ja.
Efter det fanns ingen kärlek kvar för henne in mig.

Blev gråt och tandagnistan och senare en process då hon ville ha del av huset, men eftersom hon bara flyttat in, så fick hon bara flytta ut. Vi var inte gifta. Några IKEA kassar med kläder och gardiner var allt som var hennes.
Tragiskt läsa ändå. Inte hänt så mycket i livet kan man säga. Kanske är barndomshem?
Citera
2026-08-02, 02:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Tragiskt läsa ändå. Inte hänt så mycket i livet kan man säga. Kanske är barndomshem?
Nej, köpte en stor gård i början av 90 talet för mindre än vad en kolonilott kostar idag.
Eftersom jag flyttade in ensam är den min oavsett vem som flyttar in här.

Kör särbo numera, båda anstränger sig lite för den andre när vi umgås, har funkat bra i 10+ år så inget jag tänker ändra på. Hon är snygg fortfarande fast hon närmar sig 60 och det uppskattar jag såklart, men hade hållit kvar även om hon blivit ful eftersom hon har en fin personlighet.
Citera
2026-08-02, 03:06
Medlem
Tycker dom flesta jag känner har åldrats rätt bra, är själv 34 men hade lika gärna kunnat vara 20-25, har dock levt ganska hälsosamt förutom en period på 4-5 år där jag rökte mycket cannabis.
Citera
2026-08-02, 03:38
Avstängd
Merwinnas avatar
Jag känner igen det. De som ansågs snygga på högstadiet och gymnasiet åldrades fort, förmodligen för att de fick tillgång till äldre killar, droger o.s.v., och att de trodde att de skulle kunna leva på sitt utseende hela livet och därför inte pluggade vidare. Vilket de inte kunde, utan det blev de slitsamma lågbetalda jobben som åldrar kroppen fort, i stället för supermodell- eller lyxhustrutillvaron som de nog fantiserade om. Det kräver trots allt MYCKET för att bli något av det också (supermodell eller lyxhustru). Man måste kunna nätverka för att komma in i rätt cirklar, utnyttja folk, odla kontakter, det går inte att vara slö om man ska lyckas med det heller.

Medan de som var alldagliga pluggade vidare till ett skrivbordsjobb, och aldrig började röka eller ta droger. De har ett behagligt utseende idag, ser mycket yngre ut än sin biologiska ålder.

Sedan angående partners och ålder, så är det ju mycket som ska stämma i ett förhållande... därför är nog den bästa kärleken för det mesta ungefär jämnårig. Man skulle ju inte ha något gemensamt med någon som var 25 år yngre, oavsett hur snygg han eller hon var. Man skulle inte vara på samma plats i livet, t.ex. lär den yngre personen vilja skaffa barn och leva hela det barnfamiljslivet, köpa hus, börja från grunden och bygga upp ett liv tillsammans med varandras familjer och vänner o.s.v.. Det här verkar alla äldre incels som bara drömmer om unga tjejer missa - att det aldrig skulle funka i verkligheten.
Citera
2026-08-02, 04:00
Medlem
particulum1s avatar
Mät alltid en individs ord mot dennes handlingar.

Ju mindre diskrepans du kan identifiera mellan ord och handling, desto större är sannolikheten att individen handlar i enlighet med sina övertygelser, och det är ett mått utav ärlighet mellan dem.

Men ärlighet bör inte förväxlas med bärande utav fakta eller sanning.

För ack är det så att den som övertygad om något kan vara övertygad att ignorans är sanning eller fakta.

Därav är det klokt att kunna skilja mellan åsikter, tyckande, fakta och sanning.

Det är inte fel att ha åsikter eller att tycka saker. Problemet uppstår först när åsikter och tyckande förväxlas med fakta eller tas för sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in