2026-08-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Ja det finns två stycken.
Kan nån citera vad den andra komikern med samma namn skrev?
Citera
2026-08-01, 22:25
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan mån citera vad den andra komikern med samma namn skrev?

Citat:
PÅ FÖREKOMMEN ANLEDNING.
Jag vet att det här är ett väldigt konstigt inlägg, men efter en tragisk olycka nyligen har hittills minst tre personer trott eller frågat om jag var inblandad, och jag vill bara förtydliga att jag, eller min familj INTE är inblandade.

Med respekt för de inblandade, vars identiteter (mig veterligen) ännu inte har offentliggjorts, tänker jag inte gå in på mer detaljer, men jag tänker mycket på dem, och beklagar verkligen sorgen, även om jag inte känner dem.

Jag kommer eventuellt att förtydliga detta mycket luddiga inlägg vid ett senare tillfälle.

instagram.com/albin*lsson/ (*=0)
Citera
2026-08-01, 22:26
Medlem
kekomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kan mån citera vad den andra komikern med samma namn skrev?

PÅ FÖREKOMMEN ANLEDNING.
Jag vet att det här är ett väldigt konstigt inlägg, men efter en tragisk olycka nyligen har hittills minst tre personer trott eller frågat om jag var inblandad, och jag vill bara förtydliga att jag, eller min familj INTE är inblandade.

Med respekt för de inblandade, vars identiteter (mig veterligen) ännu inte har offentliggjorts, tänker jag inte gå in på mer detaljer, men jag tänker mycket på dem, och beklagar verkligen sorgen, även om jag inte känner dem.

Jag kommer eventuellt att förtydliga detta mycket luddiga inlägg vid ett senare tillfälle.

Edit: Tvåa på bollen.
Citera
2026-08-01, 22:27
Medlem
Att man begärt kaptenen häktad är inte orimligt. Ett fartyg skall inomskärs åtminstone ha sett vad som hände, även om de inte lyckats undvika det. Har de inte ens sett att de kört på snipan så har de inte haft tillräckligt god uppsikt. Så det finns definitivt underlag för en häktning, även om kaptenen varit EU-medborgare.
Citera
2026-08-01, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Att man begärt kaptenen häktad är inte orimligt. Ett fartyg skall inomskärs åtminstone ha sett vad som hände, även om de inte lyckats undvika det. Har de inte ens sett att de kört på snipan så har de inte haft tillräckligt god uppsikt. Så det finns definitivt underlag för en häktning, även om kaptenen varit EU-medborgare.
Och lotsa skrället
Citera
2026-08-01, 22:28
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Motorstopp är givetvis ett scenario, och så har ju snipan problem.

Men hur vanligt är det med motorstopp på en sån motor.
De made ju dessutom sällskap med brodern, som hade motorproblem, och jag tolkade det som att AO var backup om det skulle strula för bror. Då borde de varit trygga med AO motor. Men såklart ahit happens.

Men utan motorstopp så borde snipan kunnat väja.
Motorproblem nämndes i tidiga tidningsartiklar
Citera
2026-08-01, 22:29
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman

Sant. Men visst är det märkligt att lotsen inte heller märkte något?
Citera
2026-08-01, 22:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde

Jag läste de flesta tidningsartiklarna från början och såg inte den uppgiften nånstans. Kan du länka?
Citera
2026-08-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde

Har nog missat eller glömt det. Jag har däremot uppfattat brodern hade problem. Därav sällskap och Snipan åkte efter.

Vem skulle annars kunna informera att snipan hade motorproblem. Låter som trådsanning och det brukar ju du vörja dig ifrån.
Citera
2026-08-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Sant. Men visst är det märkligt att lotsen inte heller märkte något?
Lotsen kan ju ha varit fullt upptagen med att assistera navigeringen. Det är ju fortfarande kaptenen som för skeppet och är ansvarig för det.
Citera
2026-08-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Så här såg den aktuella båten ut innan
https://www.maringuiden.se/data/popup/image.php?image=/images/sjobod/minbat/org_10311.jpg

Tack för den bilden. Ganska långt innan då, för där saknar den såväl badbrygga som pulpit, som den har nu. Men här ser man att den har den "bräckligare" varianten av överbyggnad, bestående av i stort sett bara rutorna och en plastram ovanpå, inget konstigt alls att den inte finns kvar intakt nu. Båten har ju med största sannolikhet kapsejsat och antagligen rullat ett varv åtminstone.
Citera
2026-08-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Har nog missat eller glömt det. Jag har däremot uppfattat brodern hade problem. Därav sällskap och Snipan åkte efter.

Vem skulle annars kunna informera att snipan hade motorproblem. Låter som trådsanning och det brukar ju du vörja dig ifrån.
Det stod i de tidiga artiklarna att olycksbåten åkte efter för att kunna assistera om brodern fick motorproblem då den motorn hade krånglat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in