Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
Ja du har säkert 50 cm kuk med.
Ja på bredden….
Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
På vilket sätt menar du att den länken är relevant för företagsbilar……?
Trafikskolebilar går hela dagarna i princip, de byts ut betydligt oftare än folk normalt byter ut sina vardagsbilar. Men det förstod inte du….
Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
De flesta förare saknar den här funktionen och det är en distraktion för de som inte är intresserade av att ha obligatoriska varningsfunktioner.
Det finns exempel på flera saker som brukare av bilar inte gillar och störs av, men som bevisligen bidrar till stora förbättringar av trafiksäkerheten, räddar liv och minskar skadade. Vilket visar att vad folk tycker och tror inte så sällan är uppåt väggarna fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
Då kallar du majoriteten för de förare som faktiskt är ute på vägarna som inte vill ha den funktionen obligatoriskt för dåliga förare.
Jaså, gjorde jag det….? Kan du citera var jag gjorde det…?
Man bar absolut brister som förare om man inte klarar att tåla att det kan komma varningar från bilens säkerhetssystem, och än värre om man p g a. Det deaktiverar dessa system. De räddar ju bevisligen liv och bidrar till en väsentlig reducering av olyckor.
Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
Det finns flera orsaker till att inte gilla dem, dels för att de har inte alltid rätt och ger felaktig information tex i branta kurvor med en bergvägg eller vid felaktig skyltning, det är oerhört vanligt att de plockar upp hastighetsbegränsningen vid avfarter och börjar pipa och vid dåliga vägmarkeringar börjar de rycka i ratten.
Och detta ska en god förare lära sig och kunna tåla, för inga system i en bil är helt felfria, inte ens nåt så enkelt som blinkers.
Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
Nu är du värsta körkortslösa jidderpellen sen gammalt, så din statistik är inget att bry sig om.
Som sagt, jag har alla behörigheter.
Det är heller inte min statistik.
Men då kan vi väl skrota bilbältet med, för den statistik som visar att det räddar massor med liv årligen, är inget att bry sig om….?
Citat:
Ursprungligen postat av
DittMuppHelvete
Nu har jag lägsta försäkringspremien och noll olyckor i mitt körande precis som de flesta svenska förare så det går helt utmärkt att inte ha den funktionen. Jag har som sagt betalat för att få den avstängd. Tack ändå för omtanken, herr kommunistsvin.
Ja så är det ju, att man kan aldrig råka ut för en olycka om man har lägsta premien och aldrig råkat ut för olyckor förut. Första gången existerar aldrig och har aldrig hänt nån.
Jag antar att dina drivor av invektiv kommer spontant när du tittar i spegeln….