Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Vaddå "därför att"? Om några av tecknen är att Jesus kan gå på vatten eller kopiera fiskar eller återuppstå från de döda så betyder de i sig inte att han inte ljög. Om vi nu antar att "denna världens gud" faktiskt har världslig makt och kan göra exakt de där sakerna som Jesus gjorde så måste vi också erkänna att det inte finns några bevis för Jesus talade sanning eller ens att Jesus inte var djävulen, ens om allt händelser som står i evangelierna inträffade exakt som de är beskrivna.
De predikade, och de kan ha talat om Jesus gärningar, men Herren bistod DE med tecken.
Markus 16
[17] Dessa tecken skall följa dem som tror: i mitt namn skall de driva ut demoner, de skall tala nya tungomål, [18] de skall ta ormar med sina händer, de skall inte bli skadade om de dricker dödligt gift, och de skall lägga sina händer på sjuka och göra dem friska.
Lille satan kan inte bota sjuka, eller erkänna Jesus.
1 Johannesbrevet 4
[2] Så kan ni se vilken ande som är Guds: varje ande som erkänner att Jesus Kristus har kommit i mänsklig gestalt är från Gud, [3] men den ande som förnekar Jesus är inte från Gud. Det är Antikrists ande, som ni har hört skall komma och som redan nu är i världen.
Lille satan kallas denna världens furste för att han delade upp världen i olika länder, som fick var sin änglafurste.
Daniel 10
[20] Då sade han: »Förstår du varför jag har kommit till dig? Jag måste nu återuppta striden med Persiens änglafurste, och när jag drar ut kommer Greklands änglafurste.
Det blev en strid i himlen när lille satan och hans änglar kastades ut ur himlen och ner till jorden, förmodligen för att de tagit makten över jordens riken, och orsakar krig och elände (Upp 16:14).