2026-08-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Menar du att du tror att alla äktenskap är lyckliga?
Varför måste hon ha varit nöjd och lycklig med Måns missbruk och otrohet?
Det är HON SJÄLV som slängde ut Måns och begärde skilsmässa.
Och försörjer sig och barnen uppenbarligen utmärkt själv.
Nej, jag tror inte alla äktenskap är lyckliga, men frivilliga.
Men man får inte två barn tillsammans om man inte vill leva tillsammans.
Så lättsamt och ansvarslöst brukar generellt sett inte blivande föräldrar bete sig.
EDIT: Att de sätter barn till världen utan att de vill leva tillsammans och vara en familj.

Så jag tror att det var ett lyckligt äktenskap i alla fall de första 7 åren.
De två sista åren har det nog knakat i fogarna en hel del.
Förstår inte varför hon skulle bli så vansinnigt svartsjuk bara en väninna skvallrar att hen sett MZ prata med en viss person på en fest? Om hon är likgiltig för honom så borde det ju inte blivit en sådan dramatisk reaktion så att hon genast tar till IG, bara för att han samtalar med någon tjej.
Eller hur?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag tror inte deras förhållande klarade 7- års krisen.
Och det gäller dem båda två.

EDIT Det fetade/. Det tror jag INTE. Hon har bara betalt kläder och skoluniformer till dem tidigare. Allt annat har MZ stått för.
Och hon har gnällt mkt om pengar sedan skilsmässan även via ombud här på FB.
Nu försöker hon tydligen få någon sponsor att bekosta reparationen av husets pol.
Man undrar ju om hon ens är kreditvärdig?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-08-01 kl. 00:45.
Citera
2026-08-01, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
I en CJ-tråd uppgav en användare att en utfrågning kommer att hållas i Storbritannien i slutet av augusti angående frågan: vilken domstol, brittisk eller svensk, anses behörig i skilsmässo- och bodelningsärenden. Jag anser att denna information också bör rapporteras här eftersom den gäller MZ. Jag vet förstås inte om informationen stämmer eller inte....om så är fallet är det verkligen oerhört sorgligt att MZ fortfarande inte är officiellt skild eftersom CJ skjuter upp saker och ting och inte vill genomföra det hon frivilligt kom överens om 2019 i äktenskapsförordet.....Det som är betydelsefullt är att detta är det första rättsfallet där CJ:s beslut och avsikter kommer att ifrågasättas... till exempel: vilseledde CJ MZ 2019 genom att skriva på ett äktenskapsförord ​​som hon redan visste att hon inte skulle hedra... till exempel: CJ begär ogiltigförklaring av äktenskapsförordet eftersom hon vill ha mycket mer pengar till underhåll, då betyder det att CJ ljög för svensk domstol förra året att hon tjänar 100 000 pund om året och att hon kan ta hand om barnen... till exempel: hur kommer engelsk domstol att reagera på att CJ dolde sin inkomst under hela sitt äktenskap med MZ, köpte ett hus till sig själv, medan MZ ekonomiskt tog hand om hela familjen, och nu begär CJ ogiltigförklaring av äktenskapsförordet för att fortsätta ta pengar från MZ.....och så ...det är verkligen synd att informationen från utfrågningen sannolikt inte kommer att vara tillgänglig för allmänheten.

Ja jag läste det också fruktansvärt hemskt att man som MZ ska behöva vänta i år på att skilsmässan ska bli klar. Jag vet inte heller om det personen skriver stämmer men det går att läsa mer om det här.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?p=95538446
Citera
2026-08-01, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, då får man ju undra varför hon stannade med denna "usla" man i 9 år?
Och dessutom fick två barn tillsammans med "uslingen".
Hon valde ju själv, eller hur?
Dessutom var hon likadan själv, enligt vad hon sa till MZ när han berättade om tidigare otrohet.
Så hon gick in i förhållandet av fritt val och med öppna ögon. Eller hur?
Eller bara ljög hon, för att ställa sig in hos MZ?
Hon ljuger ju en del har jag märkt.

Sedan är "Månsan" feminin form av Måns. Mest är det kattor av honkön som bär namnet.
Tycker du att Måns är feminin på något sätt? Eller påminner han dig om en katta?
Är det verkligen så svårt att skriva MZ?

Framförallt är de enda transor han köpt sex av kvinnor som tryckt så mycket steroider under 'sin resa' inför övergången att de numera får skäggstubb längs sina tydligt markerade kind- och hakben.
Inget bögigt med det, heller!
Citera
2026-08-01, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ok varför vill hon då ogiltigförklara äktenskapsförordet som hon tillsammans med MZ själv skrivit på av fri vilja?

Handlar det inte om att pengar gör människan girig (vissa i alla fall)?

Undrar om hon gjorde likadant med hennes förstföddes sons pappa? Men det kanske var så att det inte fanns några pengar att del av? Tur för honom som slapp allt detta som MZ tvingas gå igenom.
Det kanske är han som vägrar fullfölja uppgörelsen som hämnd? Det är inte helt ovanligt och han hotade faktiskt med att sälja huset i London och göra barnen hemlösa.
Citera
2026-08-01, 04:43
Medlem
Citat:
Ja jag läste det också fruktansvärt hemskt att man som MZ ska behöva vänta i år på att skilsmässan ska bli klar. Jag vet inte heller om det personen skriver stämmer men det går att läsa mer om det här.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?p=95538446
Du brukar väl citera Lawline? Kolla vad som gäller om man vill skilja sig och har minderåriga barn. Det kanske finns något som heter betänketid?
Citera
2026-08-01, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilkentrappappapp
Framförallt är de enda transor han köpt sex av kvinnor som tryckt så mycket steroider under 'sin resa' inför övergången att de numera får skäggstubb längs sina tydligt markerade kind- och hakben.
Inget bögigt med det, heller!
Om MZ var kändisen i lägenheten som polisen besökte, så har han INTE KÖPT sex.
Polisen avskrev misstankarna efter att ha kollat vad penninguttaget i bankomaten var till.
Det visade sig stämma att pengarna var för ett köp på blocket.
Därför finns det ingen fup och därför vet ingen utom polisen vem kändisen i lägenheten som inte köpte sex var. Så ingen vet något om detta mer än poliser på plats. Att det uppstod ett rykte berodde på att de första nyheterna på söndagsmorgonen påstod att en kändis hade åkt dit för sexköp. Helt felaktig nyhetsrapportering visade det sig senare. Då ingen köpt sex. Och INGET BROTT begåtts. Men då var ju desinformationen och skitsnacket redan igång. Men det är kul att ljuga och snacka skit. Eller hur?

För övrigt vet jag inte vad du fabulerar om. Det rörde sig nog om en person som var född som pojke men som i vuxen ålder bytt till kvinnlig könsidentitet. En (transexuell) kvinna.
Citera
2026-08-01, 08:20
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kanske är han som vägrar fullfölja uppgörelsen som hämnd? Det är inte helt ovanligt och han hotade faktiskt med att sälja huset i London och göra barnen hemlösa.

...och kidnappade sina egna barn, det finns nog inga gränser alls på vad Måns Petter Albert tar till när han vill få sin vilja igenom!
Citera
2026-08-01, 12:42
Medlem
En lite mindre scen än Allsången nu för tiden...

https://gofile.io/d/AocwAM
Citera
2026-08-01, 15:09
Medlem
Betyder alla minustecken att MånsPetters kaffe är en enorm succé både i Sverige och utomlands?

https://www.allabolag.se/foretag/mz-coffee-ab/link%C3%B6ping/kaffe-och-te-agenturer/2KHTOHBI63IHV
Citera
2026-08-01, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Månsan vill kanske vara feminim? Därför han köpte en dam utklädd till herre?
Enligt skvallret och ryktesspridningen sågs MZ lämna Stureplan i sällskap med en kvinna den kvällen.
Och det vet du. Så varför skriver du lögnaktigt trams?
Tror inte dina egna personliga fantasier har något med ämnet att göra.
Så vida du inte skriver att du spekulerar hej vilt.
Inom ämnet; Snillen spekulerar.
Citera
2026-08-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ok varför vill hon då ogiltigförklara äktenskapsförordet som hon tillsammans med MZ själv skrivit på av fri vilja?

Handlar det inte om att pengar gör människan girig (vissa i alla fall)?

Undrar om hon gjorde likadant med hennes förstföddes sons pappa? Men det kanske var så att det inte fanns några pengar att del av? Tur för honom som slapp allt detta som MZ tvingas gå igenom.

Hon var ju inte gift med honom och med tanke på att de är bästa vänner sedan uppbrottet och att han är gudfar till hennes barn hon fått med mannen efter honom har hon garanterat INTE gjort något fel mot honom öht.
Alla vet däremot att Måns varit en gris i äktenskapet och mot alla fd flickvänner.
Det har liksom varit offentligt i årtionden inte minst pga hans egna uttalanden i media.
Citera
2026-08-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Och som publiken diggar. Nu vänder det för Månsan.

Hahaha, han ser helt lost ut. Står och studsar i otakt (var är rytmen/musikaliteten?) medans ett gäng 70-plussare ointresserat tittar bort och tuggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in