2026-08-01, 11:26
Medlem
KonungHonungs avatar
Covid-vaccinet sänkte testosteronnivåerna radikalt, iaf tillfälligt.
Citera
2026-08-01, 11:32
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är det pga testoronbrist man ser så många hårlösa män på badstränderna numera? Eller rakar alla män under 50 bröst och rygg?

Det är vanligt att raka bröstet. Sen är det ju en hel del svenskar som inte har speciellt mycket hår på ryggen. Oavsett testosteronhalt.
Citera
2026-08-01, 11:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Det är vanligt att raka bröstet. Sen är det ju en hel del svenskar som inte har speciellt mycket hår på ryggen. Oavsett testosteronhalt.
Varför? De kvinnor jag varit med har alla gått igång på min rikliga behåring, även den på ryggen...

Sen är det ju som du säger bara runt 50% som har naturligt hår på bröstet. Men jag ser knappt någon med det numera på badstränder etc. Alla verkar helt hårlösa, utom möjligtvis lite fjun på ben och armar. Jag misstänker allt lägre testonivånnivåer också kan vara en bidragande orsak till detta.
Citera
2026-08-01, 11:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jämställdhet eller arbetet för att uppnå detta har inget med testosteronnivåer att göra.

Att hormonet testosteron har minskat hos mänskligheten i modern tid har helt andra orsaker.
Att folk är mindre hälsosamma, äter fel saker, inte rör sig, stressar som fan för allt möjligt, utsätts för skadliga kemikalier i högre grad etc.
Jo, kropp och själ hänger ihop, det vet man. Får du inte leva ut din manlighet, vara en man fullt ut, påverkar det så klart nivåerna av testosteron i kroppen negativt.
Citera
2026-08-01, 11:57
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Så det är kvinnors fel att fetma hos män är mycket vanligare i dag än för 50 år sedan. Övervikt kan leda till lägre nivåer av testosteron?
Japp, övervikt och stillasittande bidrar nog mest till det.
Citera
2026-08-01, 13:00
Medlem
Dotards avatar
Feta män är förklaringen.
Citera
2026-08-01, 13:08
Medlem
Majsmannen2s avatar
Därför barnafödandet gått ner.

För mänsklighetens överlevnad bör det införas testosteron triggande lektioner i skolan och att kvinnans kropp börjar sexualiseras på ett sätt som gynnar mannens utveckling.

Fast vem bryr sig om mannen - utdaterad sedan länge.
Citera
2026-08-01, 13:15
Medlem
Övervikt, insulin resistans och maten folk äter är totalt värdelös micornutrient mässigt. Även alla PFAS-kemikalier folk stoppar i sig. Sen referensvärden är värdelöst att gå efter för en individ. Om en population är sjuk och du är innanför referensen så är du inte frisk. Tjejers testosteron nivåer har störtdykit med. Samma med deras ferritin refernsnivåer. Sjukvården är ett skämt
Citera
2026-08-01, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Jag förnekar inte att hormonstörande ämnen kan vara en bidragande faktor.

Min invändning gäller främst graden av säkerhet. Att en mekanism finns betyder inte automatiskt att den är en viktig drivkraft bakom en befolkningstrend. Då behöver man väga mekanistiska data mot epidemiologiska data och jämföra med andra etablerade faktorer!

Absolut. Jag är inte så insatt som jag önskar men jag tror att man har gjort det.
Citera
2026-08-01, 13:49
Medlem
AndersABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
En vitlökskapsel och en zinkkapsel varje morgon så löser det sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Nej, det ska vara en råttsvans och ett par fladdermus vingar, kokta i 10 timmar.

Dina kapslar är värdelösa, men de flyttar effektivt dina pengar från din plånbok, till plånboken på smarta affärsmän.
Är väl med dig, men kan du komma med ett seriöst tips.
Citera
2026-08-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, kropp och själ hänger ihop, det vet man. Får du inte leva ut din manlighet, vara en man fullt ut, påverkar det så klart nivåerna av testosteron i kroppen negativt.

Du menar en riktig man måste dominera och förtrycka kvinnor?
Och att testosteronnivåerna skulle öka direkt så fort kvinnors rösträtt, aborträtt och valmöjligheter i livet försvinner?
Tja du det får du ju tro på om du vill.
Själv tror jag på det som kunniga på området säger, och det är vår utsatthet för skadliga kemikalier.
Citera
2026-08-01, 14:16
Medlem
Telepatisks avatar
Någon som vet om män på säg 60+ år fortfarande har testosteron-nivåer som matchar 60+ -åringar då runt när dom föddes? Eller har dom också mycket lägre numera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in