2026-08-01, 06:13
Medlem
Det märkliga är hur olika män och kvinnor verkar bemötas.

Samtidigt som nya uppgifter pekar på att mäns testosteronnivåer har sjunkit kraftigt under de senaste 50 åren, blir män med låg libido, trötthet och låga testosteronvärden ofta misstänkliggjorda och ifrågasatta i vården. Behandling ses nästan som något suspekt.

Min kvinnliga vän gick däremot till gynekologen, sa att hon hade låg libido och fick Tostrex direkt.

Det är svårt att förstå varför manlig hormonbrist behandlas med sådan misstänksamhet, samtidigt som testosteron kan skrivas ut betydligt enklare i andra sammanhang.

Lyckas man till slut få TRT i Sverige får man i princip välja mellan skit och skit: daglig gel som ska smörjas på kroppen, eller Nebido med långa intervall som kan vara svårt att finjustera och ge ojämna nivåer. Kortare och mer lättstyrda alternativ används betydligt mer restriktivt.

Men egentligen förstår jag det. Vi män i Sverige har inga ”balls”. Vi organiserar oss inte, protesterar inte och tillåter oss gång på gång att bli överkörda.
Senast redigerad av bomben79 2026-08-01 kl. 06:15.
Citera
2026-08-01, 06:46
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Feminismen och jämställdhetshetsen har haft effekt:

Vågar jag ens fråga vilka belägg du har för att dessa är orsakerna?
Citera
2026-08-01, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Bra. Då borde ju våldsbrotten minska radikalt.
Har ingen som helst effekt på kulturellt betingade beteende. Och inte heller på hjärnskador.
Citera
2026-08-01, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Det är fascinerande, för jag själv har ovanligt höga testosteron nivåer för att vara en man in den ålder jag är. Och Nej jag tar inga konstiga kosttillskott eller sånt.

Däremot skippar jag skräpmat, ratar allt vad vaccin heter, dricker mycket vatten och tränar regelbundet.
Äter hyffsat nyttigt också, mycket grönsaker o frukter.
Men lever verkligen inget överdrivet nyttigt liv.

Men man ser hela svenska samhället rasera med "män" som knappast har en droppe testosteron i sig.
Något händer, något går snett. Kan inte sätta fingret på vad det är riktigt än.
Kanske är det processat mat, något jag själv undviker. Men jag vet inte.
Något händer ju med sveriges män, något negativt.
Dricka mycket vatten dödar dina njurar.
Du har gått på världens kanske mest lyckade reklamkampanj.
Grattis.
Citera
2026-08-01, 08:20
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Det märkliga är hur olika män och kvinnor verkar bemötas.

Samtidigt som nya uppgifter pekar på att mäns testosteronnivåer har sjunkit kraftigt under de senaste 50 åren, blir män med låg libido, trötthet och låga testosteronvärden ofta misstänkliggjorda och ifrågasatta i vården. Behandling ses nästan som något suspekt.

Min kvinnliga vän gick däremot till gynekologen, sa att hon hade låg libido och fick Tostrex direkt.

Det är svårt att förstå varför manlig hormonbrist behandlas med sådan misstänksamhet, samtidigt som testosteron kan skrivas ut betydligt enklare i andra sammanhang.

Lyckas man till slut få TRT i Sverige får man i princip välja mellan skit och skit: daglig gel som ska smörjas på kroppen, eller Nebido med långa intervall som kan vara svårt att finjustera och ge ojämna nivåer. Kortare och mer lättstyrda alternativ används betydligt mer restriktivt.

Men egentligen förstår jag det. Vi män i Sverige har inga ”balls”. Vi organiserar oss inte, protesterar inte och tillåter oss gång på gång att bli överkörda.

Män, t ex i Sverige, har heller ingen sponsor.
Svårare då.
Citera
2026-08-01, 09:59
Avstängd
Män som har väldigt låt test får ljus, väldigt kvittrig röst. Reportern oscar knappast det problemet, snarast tvärtom, och det bevisades också senare.

Tror också att det är feminazismen som är boven i dramat.
Citera
2026-08-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst

Tror också att det är feminazismen som är boven i dramat.
Exakt hur?
Citera
2026-08-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Bra. Då borde ju våldsbrotten minska radikalt.
Problemet är bara dessa araber och afrikaner som har kvar det.
Citera
2026-08-01, 11:00
Medlem
Karmans avatar
Är det pga testoronbrist man ser så många hårlösa män på badstränderna numera? Eller rakar alla män under 50 bröst och rygg?
Citera
2026-08-01, 11:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vågar jag ens fråga vilka belägg du har för att dessa är orsakerna?
Klart det har. Får man inte leva ut sin manlighet, sjunker testosteronnivåerna och mannen blir en lallande nickedocka.
Citera
2026-08-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Kanske men kan det vara allt, finns det inte fler skäl?

Plast om man tex kollar Netflix "Hälsan och plasten" Intressant och skrämmande. Man el jag har aldrig tänkt på alla farligheter med plastmateriel
Citera
2026-08-01, 11:18
Medlem
Jämställdhet eller arbetet för att uppnå detta har inget med testosteronnivåer att göra.

Att hormonet testosteron har minskat hos mänskligheten i modern tid har helt andra orsaker.
Att folk är mindre hälsosamma, äter fel saker, inte rör sig, stressar som fan för allt möjligt, utsätts för skadliga kemikalier i högre grad etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in