2026-08-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJhunts
Det är sådant jag fått reda på i efterhand att jag sett svärfar och KH hamnat i luven på varandra utan handgemäng ja, sen är det alltid lättare att se saker när man fått distans till allt, minnet kommer tillbaka och man ser från en annan vinkel att det finns saker man borde reagerat på men som man blivit förblindad av.
Alltså är det inte något annat än rykten du sprider?
Citera
2026-08-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abj
Alltså är det inte något annat än rykten du sprider?
Jag vet vad jag vet och du tror vad du vill.
Och att det inte blivit anmält tidigare beror på många faktorer.
Se bryr jag mej inte i vad du tror.
Citera
2026-08-02, 19:49
Medlem
En riktigt tragisk händelse där man hoppas att fokus ligger att hjälpa flickan tillbaka till ett normalt liv som möjligt.
Citera
2026-08-03, 23:37
Medlem
Det är fler som haft känslan att nåt inte stått rätt till.
Tyvärr räcker inte en känsla för att en anmälan ska tas på allvar...
Som bekant med KH förr märktes att det lätt byttes ut folk när det frågades för mycket och han hade lätt att brusa upp.
Citera
2026-08-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maybelineblanch
Ja det kommer hela tiden men det har varit mera oskyldiga saker. Som hon ska se oskuldsfull ut när hon anklagar KH för att varit otrogen och människor stöttat henne och hon har vänt allt människor sagt till henne imot dom som hjälp henne för hon ska se bra ut inför KH.
BH har inte haft det lätt bakom dem väggarna. Kan man inte se eller förstå det om man stått dem "nära" eller som familj?
Du borde sett tydliga tecken på att nåt bakom ytterdörren inte var som det ska? Håller med Pjhunt att det märktes. KH med kort stubin och en bestämd ton mot BH. BH ofta i köket men höll sig på sin kant. Har försökt prata med KH många gånger men det är ju enbart flickan som gällde. Så blev man utbytt för man sa ifrån.
Citera
2026-08-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulben90
BH har inte haft det lätt bakom dem väggarna. Kan man inte se eller förstå det om man stått dem "nära" eller som familj?
Du borde sett tydliga tecken på att nåt bakom ytterdörren inte var som det ska? Håller med Pjhunt att det märktes. KH med kort stubin och en bestämd ton mot BH. BH ofta i köket men höll sig på sin kant. Har försökt prata med KH många gånger men det är ju enbart flickan som gällde. Så blev man utbytt för man sa ifrån.
Trots den tragiska händelse detta är så är det ju "trevligt" att det finns fler som förstår hur det gått till, så fort man kom för nära försvann man från umgängeskretsen till allt "lugnat" ner sig och frågorna slutat upp.
Nu hoppas vi på att HR ger strängare straff till KH och T samt att BH får det TR dömde henne till.
Flickan pratar aldrig om mamma nu utan bara pappa och faster. Hon får traumahjälp och samtalshjälp.
Citera
2026-08-09, 09:18
Medlem
Jo,en såg endel och i efterhand är allt bara mer tragiskt. Vi är många som trott allt KH sa om att BH var lite backefter. Som PJhunt sa, förstår en mer och det gör ju att en nästan skäms att en svalt allt och inte ifrågasatte mer. Jo, se vem ordnade allt för gården om en tänker efter? BH! Hela hennes liv va ju gård och djuren. Kunde ju Allt! Håller med Pjhunt, ska det upp i HR hoppas en att de får mer tid där inne så dotter får en chans att gå vidare i livet med hjälp.
Citera
2026-08-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulben90
Jo,en såg endel och i efterhand är allt bara mer tragiskt. Vi är många som trott allt KH sa om att BH var lite backefter. Som PJhunt sa, förstår en mer och det gör ju att en nästan skäms att en svalt allt och inte ifrågasatte mer. Jo, se vem ordnade allt för gården om en tänker efter? BH! Hela hennes liv va ju gård och djuren. Kunde ju Allt! Håller med Pjhunt, ska det upp i HR hoppas en att de får mer tid där inne så dotter får en chans att gå vidare i livet med hjälp.
Kan bara hålla med hjulben och troligen har vi varit där ute ungefär samtidigt.
3 dagar är avsatt i HR så nu håller man tummarna för stängare straff åt KH och T.
Ny dom kommer mitten på september.
Citera
2026-08-12, 17:06
Medlem
Jag har känt KH i över 30 år och BH så länge dom varit ihop . KH har alltid haft de där humöret och nu äntligen får jag veta att det är flera som sett hans humör och att de har kommit ikapp han . Jag har sett hans humör på riktigt nära håll och det är inte kul att hamna så nära.
Han har tryckt ner BH så mycket så det blev hennes vardag att få veta hur värdelös hon är, att inget hon gjorde är bra nog . Och att skulle hon visa något eller säga för mycket till någon skulle hon få det värre.
Det som är synd är att flickan blev på hans sida och hon tycker han inte gjort något fel .
Citera
2026-08-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigfrid26
Jag har känt KH i över 30 år och BH så länge dom varit ihop . KH har alltid haft de där humöret och nu äntligen får jag veta att det är flera som sett hans humör och att de har kommit ikapp han . Jag har sett hans humör på riktigt nära håll och det är inte kul att hamna så nära.
Han har tryckt ner BH så mycket så det blev hennes vardag att få veta hur värdelös hon är, att inget hon gjorde är bra nog . Och att skulle hon visa något eller säga för mycket till någon skulle hon få det värre.
Det som är synd är att flickan blev på hans sida och hon tycker han inte gjort något fel .
Tyvärr var BH nertryckt även före KH, och det blev ju inte bättre med hans attityd mot henne och M.
Tyvärr verkar humöret gått i arv i släkten, då även systern verkar försöka skrämma sig till rätten att styra fastigheten trots att det finns av advokaterna tillsatta personer för detta.
Sen försöker hon styra bort M från dom människor som försöker hjälpa flickan åt rätt håll och hjälpa henne på rätt sätt, och ser till att förövaren i detta fall KH får fram meddelanden till brottsoffret.
Hoppas att flickan kommer få den hjälp hon förtjänar, då hon förutom traumat hon har även verkar påvisa symtom av stockholmssymdromet.
Citera
2026-08-14, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJhunts
Tyvärr var BH nertryckt även före KH, och det blev ju inte bättre med hans attityd mot henne och M.
Tyvärr verkar humöret gått i arv i släkten, då även systern verkar försöka skrämma sig till rätten att styra fastigheten trots att det finns av advokaterna tillsatta personer för detta.
Sen försöker hon styra bort M från dom människor som försöker hjälpa flickan åt rätt håll och hjälpa henne på rätt sätt, och ser till att förövaren i detta fall KH får fram meddelanden till brottsoffret.
Hoppas att flickan kommer få den hjälp hon förtjänar, då hon förutom traumat hon har även verkar påvisa symtom av stockholmssymdromet.

Vet hur fastern är, allt ska tystas ner. Man får inte prata om sakerna, de är så att M inte längre vågar prata fritt med sin stora syster heller.
Citera
2026-08-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigfrid26
Vet hur fastern är, allt ska tystas ner. Man får inte prata om sakerna, de är så att M inte längre vågar prata fritt med sin stora syster heller.
Ja det är tragiskt alltihopa.
Hoppas verkligen att dom som bryr sig om flickan får den hjälp hon behöver för sitt tillfrisknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in