Citat:
Ursprungligen postat av
Nord88
Du måste ju förklara omständigheterna. Gärna en print på spelkvitto eller annars en extremt detaljerad genomgång av match, odds och när spelet placerats.
Det kan vara rent horeri. Ett av mina många ARN-ärenden var mot ett bolag med samma provider som hävdade översättningsfel. Det var säkert ett faktiskt tekniskt fel då nettovinsten bara var 10k och de är inte ett rent bedrägligt bolag, men att de inte bara kunde ta det som goodwill var obegripligt. Spelet var dessutom ett långtidsspel som inte var avgjort när de avbröt det.
Oddset var dock korrekt i avseende att det var samma hos andra spelbolag. De hade bara råkat översätta lagen fel internt på en kvalificering JA/NEJ-marknad. Bägge stod i samma odds för avancemang på outrightmarknad men det var på JA/NEJ-marknaden det blivit fel. Jag hävdade att kunden inte borde drabbas av ett internt tekniskt fel som inte ens ger upphov till någon felaktig prissättning och att avtalet därför skulle stå, ARN gick på min linje och pengarna utbetalda. Det bolaget har dessutom ganska kasst rykte, men de följde ändå ARN.
Tack, det var precis den typen av svar jag var ute efter. Jag ville veta om någon varit med om ett liknande fall, drivit det vidare och fått rätt. Nu vet jag att det finns sådana fall.
Den andra personen som kommenterade och påstod att jag bara är här för att gråta ut har helt missförstått. Jag är inte här för att klaga, utan för att ta reda på om någon varit i samma situation och anmält ärendet med ett positivt utfall.
Tack för informationen. Nu vet jag att det är värt att göra en anmälan.