2026-07-31, 22:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast spotifyappen är väl knappast 46gb stor?

Nej, det är den inte. Men om laddar ner låtarna så att du kan spela de offline, så tar det upp plats.
Citera
2026-07-31, 22:16
Medlem
Till TS.
Inte för att vara elak men du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan när det kommer till mobiltelefonen.
Du inte ens klarar av att hitta en laddsladd och laddare til din eventuella nya mobil trots att ALLA nya mobiler som säljs idag har exakt samma sorts sladd.
Du borde kanske istället besöka en fysisk butik så kan de säkert hjälpa dig med välja mobil och köpa sladd, laddare och skal
Citera
2026-07-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Till TS.
Inte för att vara elak men du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan när det kommer till mobiltelefonen.
Du inte ens klarar av att hitta en laddsladd och laddare til din eventuella nya mobil trots att ALLA nya mobiler som säljs idag har exakt samma sorts sladd.
Du borde kanske istället besöka en fysisk butik så kan de säkert hjälpa dig med välja mobil och köpa sladd, laddare och skal

Du har helt rätt, jag är verkligen ingen skarp kniv när det gäller elektronik, men nu är mobilen redan beställd tack vare all hjälp jag fick i tråden från snälla medmänniskor.
Citera
2026-07-31, 23:07
Medlem
KlappMungons avatar
Behöver du mer plats till musik och film kan du stoppa ett MicroSD-kort i den där.

Detta så länge du inte behöver dubbla SIM-kort efter som den ena SIM-sloten delar plats med SD-sloten.

Laddningen är bara 15W men laddar du bara telefonen hemma är det inget problem. Ärvdu ofta på resande fot är det viktigare att s
kunna ladda snabbt på flygplatser, tåg osv.
Citera
2026-07-31, 23:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Tack så mycket för svaret!

Det är jättebra grejer du nämner, men det är saker som jag inte har behov av samtidigt som det blir dyrare för mig. Jag använder ytterst sällan mobilen och när jag väl gör det så behöver jag det bara till de få apparna jag nämnde i tråden.

Över min döda kropp att jag skulle lägga pengar på överreklamerade Iphone.

Ok så du ska bara köpa telefonen för att köra specifika appar? Det var ju ett ganska specifikt specialbehov. Visst, isåfall kan du ju bara köpa den billigaste hårdvaran. Fast då undrar man istället hurpass relevant andra människors input skulle kunna vara i ett så specifikt fall som ditt...

Jag har köpt Android två gånger - en kompaktkamera och en smartwatch. Ångrar båda.
Citera
2026-07-31, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ok så du ska bara köpa telefonen för att köra specifika appar? Det var ju ett ganska specifikt specialbehov. Visst, isåfall kan du ju bara köpa den billigaste hårdvaran. Fast då undrar man istället hurpass relevant andra människors input skulle kunna vara i ett så specifikt fall som ditt...

Jag har köpt Android två gånger - en kompaktkamera och en smartwatch. Ångrar båda.

Andras input var så relevant att jag inte köpte mobilen i TS som jag själv länkade till och köpte en annan som två personer i tråden rekommenderade.

Jag lyssnar inte på musik, jag spelar inte, jag ser inte på sociala medier i mobilen, jag tar inga bilder etc. därför blir det dyr i onödan att satsa på en bättre mobil.

Kan jag använda Swish och BankID en gång i veckan, Whatsup en gång i veckan och hyresgästappen en gång i månaden så är det tillräckligt för mig.
Citera
2026-08-01, 00:19
Medlem
Skulle aldrig köpa en telefon från Huawei (Kina). BankID m.m. vet man aldrig hur länge det stöds. Visst är deras OS baserat på Android men för priset är ju Motorola eller en billigare Pixel/Samsung ett bättre alternativ.
Citera
2026-08-01, 00:23
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Andras input var så relevant att jag inte köpte mobilen i TS som jag själv länkade till och köpte en annan som två personer i tråden rekommenderade.

Jag lyssnar inte på musik, jag spelar inte, jag ser inte på sociala medier i mobilen, jag tar inga bilder etc. därför blir det dyr i onödan att satsa på en bättre mobil.

Kan jag använda Swish och BankID en gång i veckan, Whatsup en gång i veckan och hyresgästappen en gång i månaden så är det tillräckligt för mig.

För pengarna som telefonen i trådstarten kostar hade du kunnat köpa en begagnad iphone som, när du i framtiden säljer den, hade betingat ett andrahandsvärde. Totalekonomin hade därför blivit bättre. Men men.

Att köpa nytt men välja det billigaste, är ofta ett dåligt val, oavsett om det gäller mobiler eller annat.
Citera
2026-08-01, 09:43
Medlem
Citat:
Egentligen håller jag väldigt lite på med mobilen så jag tycker att den billigare passade mig perfekt, men ok. Kan du i så fall hjälpa till med följande frågor om jag köper den du rekommenderade?

1. Är den du länkade till en butik som är inom Sveriges gränser? Vill undvika utlandsbutiker p.g.a. tull och allt sådant som följer med från utlandet.

2. Kan du länka, på samma sida som själva mobilen, till skärmskydd, mobilskal, kabel och laddare?

Om du inte bryr dig mer än så om kvaliten på själva telefonen så får du skylla dig själv sen när börjar bli trög och skitjobbig att använda. Då kommer du önska att du sket i laddare och skal vid köptillfället. Du ska enbart fokusera på telefonen när du köper telefon och ingenting annat som sagt.

Allt annat kan man köpa till och få hjälp att beställa hem från vilken butik som helst som håller på med elektronik vart som helst I hela landet..
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in