Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
Folkmordet på Moriorierna tänker jag ofta på när AI är på tal. Maskin intelligens kommer utsättas för samma sorts naturliga urval som DNA baserat liv. Det naturliga urvalet är oberoende av faktisk källkod som det förs vidare på. På kort tid kan det naturliga urvalet som uppstår när AI system börjar tävla om resurser skicka ut oss ur spelet.
Vad är "maskin intelligens"? Eller menade du maskinintelligens...
För det andra så har väl intelligens aldrig varit något som underbyggt något naturligt urval, var ifrån kommer den villfarelsen?
Majoriteten av alla livsformer på jorden är inte intelligent, och den mest livskraftiga varelsen, bakterier kommer överleva oss alla och de sänker om och om igen markant mycket intelligentare varelser.
Det är rent av löjligt att ni håller på som ni gör och påstår att "man kan inte kontrollera intelligens" osv, ni vet inte ett skit om omvärlden tydligen och det absolut löjligaste är att ni tror att något som teoretiskt skulle vara markant intelligentare än människan (som jag inte ens är övertygad om är intelligentast på jorden, men däremot väldigt organiserade) inte går begränsa, det finns fysiska lagar som vi människor känner till ganska väl och dessa gäller för allt oavsett det är intelligent eller inte.
Slår du på ett par handbojor på någon med IQ 160 kan jag garantera de är precis lika effektiva som de är om du fängslar någon med IQ 70.
Men det är klart det är alltid mer spännande att fantisera om sci-fi, telekenesi osv.
Men det säger bara en sak, ni saknar totalt förmågan att skilja verklighet och fiktion.