Citat:
Ursprungligen postat av
Olindolin
Har bott i dom delarna förr. Svinnice käk och alla är mycket trevliga. Men jag är inte en fegis som högerfolk som är livrädda för allt utanför deras lilla familj. Hahaha.
Fan va fega högerfittor är när man tänker efter. Som rädda små blöjbarn.
Så är det till stor del. Nu hade jag som kvinna inte kajkat runt i en del länder men rör mig rätt frekvent i Latinamerika, får mina "baños de Pueblo" dvs jag åker till områden där de typ aldrig siktar Europeer, förvisso med familj som är "lokala" i länderna.
Muslimska länder har jag aldrig varit i men tippar på att de är rätt lika latinamerikanska, en hel del fattigdom, svårt att förstå språket och sociala aspekter, men nästan alla människor är fullt rimliga och vettiga människor. Samtidigt kommer det finnas psykfall som går fria på gatan, desperata sociopater mm som är svåra att skydda sig emot, likaså gäng som är betydligt mer hårdföra än vad vi är vana vid.
Men rör man sig dagtid i rimliga områden och undviker favelor / tepito är det nog ingen fara.
Sen verkar Spanien skicka tillbaka alla som kommer nu. De verkar ta det hela med fattning och rimlighet.
Det går inte att hata de som kommer hit, de önskar en bättre framtid. Sedan är det klart att vi inte kan vara öppna gränserna, men det verkar inte Spanien heller göra, men de gör det hela med en vänlig hand, och inte med hatet som frodar härinne.