2026-07-30, 16:26
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Du frågade om Nature förut, tja, vi kan ta mitt svar till karateyngve i maj, angående hans svar till dig. Återigen påminner jag om att jag har vaccinerat mig mot Covid 5 gånger. Detta så att inte andra ska gå på dina lösa påståenden att jag skulle vara en antivaxxare. Om att vara objektiv är att vara antivaxxare för dig så behöver du bli tydligare med det.

Ja, Hawley pekar ju på att han till exempel använt egna underlydande för att olagligt öka sin egen förmögenhet istället för att lägga sin tid på att hjälpa den miljon amerikaner som dog.

Här är senator Hawleys utfrågning igen av Fauci, där Fauci vägrar svara på varför han använde egna underlydande för att söka prispengar till sig själv medan en miljon amerikaner dog av Covid:
https://www.youtube.com/watch?v=qANchcyF45w

Där är ju korrektamund0 som Fauci, och vill inte heller svara på det som händer honom nu. Tur att inte Hawley frågar ut korrektamund0, men så är hon ju bara ett anonymt nättroll.

Ja precis varför svarar inte bara Fauci på frågorna, han har ju inget att dölja.

Hade du covid 19 någon gång Lamento?
Citera
2026-07-30, 17:54
Medlem
DonFoldits avatar
Det var inget virus, dom bytte namn på influensa och kallade det covid och hetsade folk till att injicera teknologi dvs nano, maskiner.

Inte ett enda rapporterat fall av influensa under hela pandemin. Hoppsan?
Bara några fler fall av covid jämfört med influensafallen som rapporteras varje år.. under pandemin.

Man blir ju lite mer immun mot influensavirus och andra virus om man blir lite mer av en maskin och lite mindre av en människa.

Staten älskar er.
Citera
2026-07-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Det var inget virus, dom bytte namn på influensa och kallade det covid och hetsade folk till att injicera teknologi dvs nano, maskiner.

Inte ett enda rapporterat fall av influensa under hela pandemin. Hoppsan?
Bara några fler fall av covid jämfört med influensafallen som rapporteras varje år.. under pandemin.

Man blir ju lite mer immun mot influensavirus och andra virus om man blir lite mer av en maskin och lite mindre av en människa.

Staten älskar er.

Så här ligger det till: Genom restriktionerna mot Covid-19 blev det också mindre influensa eftersom de sprids på samma sätt. När man hindrade Covid hindrade man influensa.

Egentligen är det jätteenkelt att hindra båda rejält genom att låta bli att nysa offentligt och stanna hemma vid symptom.

Och under pandemin tror jag de flesta märkte att det också blev "förbjudet" att nysa offentligt. Den som gjorde det fick "onda ögat" av omgivningen. Det var en bra sak, ändå, med pandemin, d v s att den uppfostrade folk på det sättet. Vad skönt att Covid 19 uppfostrade svensken!

Före pandemin var det många som tydligt ansåg att det var oproblematiskt att lägga av ett "ATTJOOO!!" på tunnelbana eller buss i trängsel och smitta omgivningen. Under pandemin minskade detta tydligt.

Egentligen är det konstigt att folk tycker att det är ok att nysa offentligt men inte att fisa offentligt trots att fisar är hälsosammare. Det är också konstigt att folk klarar att stänga till rövhålet för att hindra en offentlig brakfis men inte klarar att stänga till oralhålet för att hindra en offentlig nysning. Men så är ju människan irrationell i många avseenden. Nyser rätt ut trots att det sprider smitta till omgivningen, men fiser inte rätt ut trots att det är mindre farligt för omgivningen.

Covid är bara ett av flera coronavirus, men ett av de värre.
Senast redigerad av Lamento 2026-07-30 kl. 20:34.
Citera
2026-07-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja precis varför svarar inte bara Fauci på frågorna, han har ju inget att dölja.

Hade du covid 19 någon gång Lamento?

Om du lyssnar igenom senatförhöret så tar senator James Lankford i sin intressanta frågestund med Fauci upp att Fauci i sina dagböcker slog fast att viruset troligen kom från labbet. Den 26 januari 2020 skrev Fauci att "it now appears" att första fallet var i december och inte hade med marknaden att göra och att viruset inte kom från marknaden, utan marknaden fungerade bara som en "amplifier" för viruset:
We know that the market was not the source, it was the amplifier.
Detta kommer 4 minuter in i Lankfords frågestund med Fauci: https://www.youtube.com/watch?v=JBrkHxDJZwM

Här citeras också Fauci om gain-of-function-forskningen som skedde i labbet och att en bedömning i maj som sekretessbelades säger att det 2019 fanns coronavirus i Wuhan-labbet som var modifierade för att angripa människor.

Så förutom att använda sina underlydande för att söka pengar åt sig själv privat så kan Fauci ha döljt virusets ursprung.

Jag klarade mig några år genom FFP3 i kommunaltrafiken. Fick det sedan, när jag slutat använda munskydd. Det var skönt att under några år slippa de tidiga Covid-varianterna och det var jättelätt med FFP3, krävde bara att man var beredd att bryta mot grupptrycket, vilket de flesta inte klarar.

Och du då, har du haft Covid, Link04?
Senast redigerad av Lamento 2026-07-30 kl. 21:11.
Citera
2026-07-30, 21:58
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Om du lyssnar igenom senatförhöret så tar senator James Lankford i sin intressanta frågestund med Fauci upp att Fauci i sina dagböcker slog fast att viruset troligen kom från labbet. Den 26 januari 2020 skrev Fauci att "it now appears" att första fallet var i december och inte hade med marknaden att göra och att viruset inte kom från marknaden, utan marknaden fungerade bara som en "amplifier" för viruset:
Detta kommer 4 minuter in i Lankfords frågestund med Fauci: https://www.youtube.com/watch?v=JBrkHxDJZwM

Här citeras också Fauci om gain-of-function-forskningen som skedde i labbet och att en bedömning i maj som sekretessbelades säger att det 2019 fanns coronavirus i Wuhan-labbet som var modifierade för att angripa människor.

Så förutom att använda sina underlydande för att söka pengar åt sig själv privat så kan Fauci ha döljt virusets ursprung.

Jag klarade mig några år genom FFP3 i kommunaltrafiken. Fick det sedan, när jag slutat använda munskydd. Det var skönt att under några år slippa de tidiga Covid-varianterna och det var jättelätt med FFP3, krävde bara att man var beredd att bryta mot grupptrycket, vilket de flesta inte klarar.

Nice jag ska kolla det imorgon, jag kör det till morgonkaffet.

Ja jag hade tur det blev bara som en vanlig förkylning för mig 🙂
Citera
2026-07-30, 23:41
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Så här ligger det till: Genom restriktionerna mot Covid-19 blev det också mindre influensa eftersom de sprids på samma sätt. När man hindrade Covid hindrade man influensa.

Egentligen är det jätteenkelt att hindra båda rejält genom att låta bli att nysa offentligt och stanna hemma vid symptom.

Och under pandemin tror jag de flesta märkte att det också blev "förbjudet" att nysa offentligt. Den som gjorde det fick "onda ögat" av omgivningen. Det var en bra sak, ändå, med pandemin, d v s att den uppfostrade folk på det sättet. Vad skönt att Covid 19 uppfostrade svensken!

Före pandemin var det många som tydligt ansåg att det var oproblematiskt att lägga av ett "ATTJOOO!!" på tunnelbana eller buss i trängsel och smitta omgivningen. Under pandemin minskade detta tydligt.

Egentligen är det konstigt att folk tycker att det är ok att nysa offentligt men inte att fisa offentligt trots att fisar är hälsosammare. Det är också konstigt att folk klarar att stänga till rövhålet för att hindra en offentlig brakfis men inte klarar att stänga till oralhålet för att hindra en offentlig nysning. Men så är ju människan irrationell i många avseenden. Nyser rätt ut trots att det sprider smitta till omgivningen, men fiser inte rätt ut trots att det är mindre farligt för omgivningen.

Covid är bara ett av flera coronavirus, men ett av de värre.

Sjukt. Då kunde dom väl ha stoppat in viruset i vaccinet, istället för att injicera nanotech i fem miljarder människor.

Vaccinet måste ju ha viruset i sig för att vara ett vaccin mot viruset. Tills transhumanisterna kom på att du blir ju lite immunare om du blir lite mer maskin och lite mindre människa.

Transhumanisterna är här för att radera döden och sjukdomar för evigt. Du behöver bara bli en maskin så är du odödlig och kan aldrig bli sjuk. Covid eller influensan kan aldrig smitta dig när du är en hjärna i en elektronisk burk som styr maskiner. Pluss att du har jobb för evigt. Ingen lön dock men vad ska du med det till egentligen när du inte ens kan äta eller bajsa.
Citera
2026-07-31, 09:08
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Hade jag varit Faucis advokat så hade jag föreslagit att vi kör Fauci i lögndetektorn ett par timmar så alla i rätten kan se att min klient inte har något att dölja.

Jag kollade med AI hur covid 19 påverkade Bill Gates ekonomi och AI säger att han ökade sin förmögenhet med 30% i början av pandemin men sen har han tydligen gett bort mycket pengar så oklart där.
Citera
2026-07-31, 10:51
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det borde tillhöra vanligt hyfs att inte nysa offentligt, men att jämföra att hålla inne en nysning med att hålla inne en brakfis är befängt. Det är BETYDLIGT enklare att hålla inne en fis eftersom den styrs av en helt annan reflex i kroppen och inte har någon direkt nervkoppling till hjärnan.

En fis kan du kontrollera eftersom ringmuskeln i ditt rövhål består av en yttre och inre muskel som du kan spänna fram och tillbaka. Plus att gasen kan fördelas i tarmen och komma ut senare.

En nysning däremot är en extremt kraftig skyddsreflex som skickar en direkt signal till din hjärna att det finns skit i slemhinnorna som måste ut. Det är kroppen och hjärnan som aktivt jobbar emot dig. Även om det går att hålla inne i en nysning så är det allmänt känt att det inte varar länge. Oftast kommer nysreflexen tillbaka efter bara 5-10 sekunder igen.
Citera
2026-07-31, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Jag håller med om att det borde tillhöra vanligt hyfs att inte nysa offentligt, men att jämföra att hålla inne en nysning med att hålla inne en brakfis är befängt. Det är BETYDLIGT enklare att hålla inne en fis eftersom den styrs av en helt annan reflex i kroppen och inte har någon direkt nervkoppling till hjärnan.

En fis kan du kontrollera eftersom ringmuskeln i ditt rövhål består av en yttre och inre muskel som du kan spänna fram och tillbaka. Plus att gasen kan fördelas i tarmen och komma ut senare.

En nysning däremot är en extremt kraftig skyddsreflex som skickar en direkt signal till din hjärna att det finns skit i slemhinnorna som måste ut. Det är kroppen och hjärnan som aktivt jobbar emot dig. Även om det går att hålla inne i en nysning så är det allmänt känt att det inte varar länge. Oftast kommer nysreflexen tillbaka efter bara 5-10 sekunder igen.

Haha, ok, en gradskillnad. Men jag vidhåller att det likväl är enkelt att hålla inne en nysning. Du pekar på att det är en kraftigare fysik reaktion att nysa, så låt oss då ta ett annat sånt exempel. Du håller nog med om att när folk blir magsjuka så är det helt omöjligt att hålla inne den vattniga diarrén. Det spelar ingen roll hur mycket en magsjuk kniper ihop, kroppen har bestämt sig för att allt ska ut, oavsett vad. Detta är säkerligen en kraftigare fysisk reaktion än till och med en nysning.

Och magsjuka kan komma plötsligt men när folk får sådan plötslig och enormt kraftig diarré och känner det i brallan så tar de sig av bussen eller tåget, de drar inte ner brallorna och låter det spruta över medpassagerarna.

Trots att detta är en kraftigare reaktion än en nysning så ser du det nästan aldrig ske. Du kan däremot nån gång se folk hoppa av vagnen dubbelvikta. Detta beror på att det är mer kulturellt accepterat att spruta ner Asta 98 år i kollektivtrafiken med snor och saliv genom en nysning än vad det är att spruta ner henne med diarré.

Så här kan du göra i höst i Covid och influensatider när du känner nysningen komma i rusningstrafiken. Det är råd från brittiska National Healt Service:
Stop cough technique
1. At the first sign of a tickle or as soon as you cough, or feel you are about to
cough, put your hand over your mouth.
2. Swallow once.
3. Hold your breath for a few seconds. When you start breathing again take slow,
smooth breaths for at least 30 seconds, while keeping your hand over your
mouth.
4. Tell yourself that you are not going to cough.
5. Finally, take a smooth, normal-sized breath through your nose and take your
hand away from your mouth.
6. If you still feel a tickle in your throat, repeat the exercise from the beginning until
the tickle has subsided.
https://www.wsh.nhs.uk/CMS-Documents/Patient-leaflets/Physiotherapy/6386-1-Stop-Cough-Technique.pdf
Citera
2026-07-31, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Hade jag varit Faucis advokat så hade jag föreslagit att vi kör Fauci i lögndetektorn ett par timmar så alla i rätten kan se att min klient inte har något att dölja.

Jag kollade med AI hur covid 19 påverkade Bill Gates ekonomi och AI säger att han ökade sin förmögenhet med 30% i början av pandemin men sen har han tydligen gett bort mycket pengar så oklart där.

Konsensus inom forskning verkar vara att lögndetektortest inte är tillförlitliga.https://www.apa.org/topics/cognitive-neuroscience/polygraph

För övrigt var senator Joni Ernst inlägg i Fauci-förhöret nu välformulerat. Hon tar bland annat upp den gain-of-function-forskning kring corona som Fauci var inblandad i: https://www.youtube.com/watch?v=VeH8bBqf71A

Jag sammanfattade det i maj:

Citat:
I linje sedan med labbläckan som du tar upp kan det vara värt att påminna om två händelser med koppling till Fauci och mörkläggningen av virusets möjliga laboratorieursprung, som kan beskrivas som rena desinformationsförsök och som inte får glömmas:

1 Hur några forskare redan mars 2020 publicerade en artikel i Nature där de påstod sig ha kommit fram till att viruset troligen var naturligt. Men när journalister beställde fram forskarnas privata mail visade det sig att de tvärtom i själva verket trodde att viruset kunde ha kommit från ett labb. De ljög alltså i praktiken i syfte att styra diskussionen, för självklart var det inte i band andra Faucis intresse att lasta egen forskning för miljontals människors död. Många tidningar har skrivit om detta, jag citerar konservativa Foundation for Economic Education 2023 (https://en.wikipedia.org/wiki/Foundation_for_Economic_Education):
A growing number of people, including prominent scientists, are calling for a full retraction of a high-profile study published in the journal Nature in March 2020 that explored the origins of SARS-CoV-2.

The paper, whose authors included immunology and microbiology professor Kristian G. Andersen, declared that evidence clearly showed that SARS-CoV-2 did not originate from a laboratory.

“Our analyses clearly show that SARS-CoV-2 is not a laboratory construct or a purposefully manipulated virus,” the authors wrote in February.

Yet a trove of recently published documents reveal that Andersen and his co-authors believed that the lab leak scenario was not just possible, but likely. https://fee.org/articles/nature-s-proximal-origin-paper-was-a-work-of-fraud-and-scientific-misconduct-say-scientists-demandin g-a-retraction/
Och

2 Hur Daszak sjanghajade den anrika tidskriften The Lancet för ett eget litet PR-desinformations-projekt, där han, som själv ligger bakom Coronaresearchen det handlar om trummade ihop ett antal av sina forskare och fick dem att redan 2020 kalla labbläcka-hypotesen för en "konspirationsteori". Fyllig beskrivning finns på wikipedia, med länkar till artikeln och tunga forskare som kritiserat den här ovetenskaplig skitartikeln från Daszak och company:
The Lancet letter (also referred to as Calisher et al. 2020) was a statement made in support of scientists and medical professionals in China fighting the outbreak of COVID-19, and condemning theories suggesting that the virus does not have a natural origin, which it referred to as "conspiracy theories".[1][2] The letter was published in The Lancet on February 19, 2020, and signed by 27 prominent scientists, gaining a further 20,000 signatures in a Change.org petition.[3][4] The letter generated significant controversy over the allegations of conflicts of interest of its authors, most notably Peter Daszak's undisclosed relationship with the Wuhan Institute of Virology, and the chilling effect it had on scientists proposing that the COVID-19 lab leak theory be investigated.[5][6][7] https://en.wikipedia.org/wiki/Lancet_letter_(COVID-19)
Brevet styrde sedan mediaskriverierna och forskningen kring detta enligt tunga journalister som kritiserat detta:
According to journalist Paul Thacker, the Lancet letter "helped to guide almost a year of reporting, as journalists helped to amplify Daszak's message and to silence scientific and public debate." This affected reporting on the origins of the virus, "characterising the lab leak theory as unworthy of serious consideration".[9]

In an interview with The Wall Street Journal, social scientist Filippa Lentzos said that the letter's conclusion was premature, saying that some scientists "closed ranks", fearing for their careers and grants.[9]

The letter was criticized by media commentator Jamie Metzl for "scientific propaganda and thuggery"
Sedan blev det bakläxa för The Lancet:

Addendum

Following criticisms from the public that Daszak had failed to disclose certain relationships, The Lancet published an addendum, saying "There may be differences in opinion as to what constitutes a competing interest." It also invited Daszak and other authors of the letter to amend their competing interest statements. Daszak amended his statement to describe the research he has done in southeast Asia, with various different institutions including the Wuhan Institute of Virology. Daszak also recused himself from The Lancet's COVID-19 origins inquiry.[23][24][25][15]
Ja det blev en otroooooolig bakläxa för The Lancet, det har beskrivits som en u-sväng:
The Lancet
In September 2021, The Lancet published a letter from a group of 16 virologists, biologists, and biosecurity specialists saying that more evidence is needed before any definitive conclusions on the origins question and calling for further investigations into a lab leak. The letter stressed that "Research-related hypotheses are not misinformation or conjecture" and that "Scientific journals should open their columns to in-depth analyses of all hypotheses."[35][36][37] The Times of India described The Lancet's decision to publish the letter as a "u-turn".[38]
Sjävklart har det inneburit obeskrivlig skada för verklig forskning att forskare alltså i dessa fall lät sig säljas till att sälja fejkinformation kring virusets ursprung, i två av de tyngsta vetenskapliga tidskrifterna.

I förhöret med Fauci nämnde också senator Rand Paul den Ryska influensan 1977 och han påpekade att eftersom virus utvecklas så kunde man se att denna influensa kom direkt från ett labb i Kina.

Men går vi till Wikipedia om The Russian Flu så får vi återigen de här troliga rökridåerna. Såsom när WHO talade med Sovjet och Kina om ifall detta var troligt, och då dessa superskurstater sa att nej det var inte troligt, så följde WHO deras syn:
It has been suggested by many researchers that the virus leaked to the public from a laboratory accident.[4][8][21][22] The virus may have escaped from a lab attempting to prepare an attenuated H1N1 vaccine in response to 1976 swine flu outbreak of 1976.[23] The World Health Organization, however, ruled out a laboratory origin in 1978 after discussions with researchers in the Soviet Union and China: their report stated that "the laboratories concerned either had never kept H1N1 virus or had not worked with it for a long time".[3][5] https://en.wikipedia.org/wiki/1977_Russian_flu
Vi vet ju alla att om ett eller två länder varit inblandade i gain-of-function-forskning som skapade Covid-19 och sedan spred sig, antingen genom ett misstag eller genom en galen forskare, vilket Fauci själv tar upp som möjlighet i sin dagbok, så kommer ju inte de ansvariga att stiga fram och säga Ursäkta det var jag. Det är för stora summor som står på spel. Vem bland WHO eller de ansvariga i USA skulle vinna på att detta kom fram?

Vi vet ju numera att det i praktiken fanns en offentlig version av Covid och en inoffentlig och att det skapades en nedtystning av forskning, till exempel i vetenskapliga tidskrifter. Utan att forskarvärlden reagerade.

Men den som tror annat kan ju ge ett exempel på när ett land någonsin frivilligt har tagit på sig ansvaret för en allvarlig händelse av liknande slag. I bästa fall kommer en ursäkt decennier senare, som i blodskandalen I UK. Jag kan däremot inte påminna mig om att Sverige någonsin har bett om ursäkt för någonting alls, vare sig för tvångssteriliseringar eller samer eller styckmordsrättegången eller något annat. Kanske kan nån rätta mig.
Citera
2026-07-31, 17:40
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Konsensus inom forskning verkar vara att lögndetektortest inte är tillförlitliga.https://www.apa.org/topics/cognitive-neuroscience/polygraph

För övrigt var senator Joni Ernst inlägg i Fauci-förhöret nu välformulerat. Hon tar bland annat upp den gain-of-function-forskning kring corona som Fauci var inblandad i: https://www.youtube.com/watch?v=VeH8bBqf71A

Jag sammanfattade det i maj:

I förhöret med Fauci nämnde också senator Rand Paul den Ryska influensan 1977 och han påpekade att eftersom virus utvecklas så kunde man se att denna influensa kom direkt från ett labb i Kina.

Men går vi till Wikipedia om The Russian Flu så får vi återigen de här troliga rökridåerna. Såsom när WHO talade med Sovjet och Kina om ifall detta var troligt, och då dessa superskurstater sa att nej det var inte troligt, så följde WHO deras syn:
It has been suggested by many researchers that the virus leaked to the public from a laboratory accident.[4][8][21][22] The virus may have escaped from a lab attempting to prepare an attenuated H1N1 vaccine in response to 1976 swine flu outbreak of 1976.[23] The World Health Organization, however, ruled out a laboratory origin in 1978 after discussions with researchers in the Soviet Union and China: their report stated that "the laboratories concerned either had never kept H1N1 virus or had not worked with it for a long time".[3][5] https://en.wikipedia.org/wiki/1977_Russian_flu
Vi vet ju alla att om ett eller två länder varit inblandade i gain-of-function-forskning som skapade Covid-19 och sedan spred sig, antingen genom ett misstag eller genom en galen forskare, vilket Fauci själv tar upp som möjlighet i sin dagbok, så kommer ju inte de ansvariga att stiga fram och säga Ursäkta det var jag. Det är för stora summor som står på spel. Vem bland WHO eller de ansvariga i USA skulle vinna på att detta kom fram?

Vi vet ju numera att det i praktiken fanns en offentlig version av Covid och en inoffentlig och att det skapades en nedtystning av forskning, till exempel i vetenskapliga tidskrifter. Utan att forskarvärlden reagerade.

Men den som tror annat kan ju ge ett exempel på när ett land någonsin frivilligt har tagit på sig ansvaret för en allvarlig händelse av liknande slag. I bästa fall kommer en ursäkt decennier senare, som i blodskandalen I UK. Jag kan däremot inte påminna mig om att Sverige någonsin har bett om ursäkt för någonting alls, vare sig för tvångssteriliseringar eller samer eller styckmordsrättegången eller något annat. Kanske kan nån rätta mig.

Haha ja svårt att veta vem man ska lita på i coronaträsket och var viruset startade.

Sötnosen Korrektanund0 säger att det sannolikt startat på djurmarknaden. Fauci säger att det absolut inte startat på labbet. Trump säger att det absolut startade i labbet och att det var Faucis fel.

Dimman tätnar 😂
Citera
2026-07-31, 20:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja, Hawley pekar ju på att han till exempel använt egna underlydande för att olagligt öka sin egen förmögenhet istället för att lägga sin tid på att hjälpa den miljon amerikaner som dog.
Där ser man. Det måste då enligt din logik betyda att SARS-CoV-2 läckte från WIV och att vaccinet orsakar Turbo-cancer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in