2026-07-31, 18:49
Medlem
"Det SUGER------att media nu LJUGER..... ......

Man försöker tona ned.
Citera
2026-07-31, 18:55
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
"Det SUGER------att media nu LJUGER..... ......

Man försöker tona ned.

Det gör man alltid så fort gäller invandring. Eller INVASIONEN, är det rätta ordet.

Att man får göra så med ett land eller länderna i Europa.

De är psykopater.
Senast redigerad av -GG 2026-07-31 kl. 18:57.
Citera
2026-07-31, 18:59
Avstängd
Johan201s avatar
Många marockaner ibland dem.

Fy fan. 🤢🤮

https://akamai.vgc.no/v2/images/f30fb30c-ab4c-3768-afa2-670163e3af7f?format=auto&w=1440&s=5feff051027fc4cf 0ce62ae62775634fe30e53c5
Citera
2026-07-31, 19:01
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu verkar 37 000 ha återvänt till Marocko.

https://www.svd.se/a/vr9Gam/spaniens-roll-i-schengen-ifragasatts-efter-kaoset-i-ceuta
Oj då har ju fler åter änt än antalet som stormade enklaven
Citera
2026-07-31, 19:03
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Varför skulle det vara förhastat och bita i arslet? Nu är det dags att alla Schengenländer sluter upp bakom Meloni och visar bollar av stål!

Väldigt många källor nämner att redan 25K lugnt och sansat slussats tillbaka. Inte omöjligt resterande (60K totalt har jag för mig? 90K? Olika siffror florerar) snart slussats tillbaka över gränsen de med.

Med andra ord, denna akuta situation kan innan helgen är över vara löst, det utan att Italien (och andra länder) behöver röra upp starka känslor sinsemellan helt i onödan.

Pausa schengen europeiska länder emellan skapar friktion och splittring på vår kontinent, precis vad de krafter som ligger bakom detta spektakel är ute efter...

Det är genom Italien (Lampedusa) lejonparten av tredje-världare dessutom tar sig in i Europa (illegalt). Italien kastar således lite sten i glashus, faktiskt.
Senast redigerad av Sqrbanken 2026-07-31 kl. 19:08.
Citera
2026-07-31, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av analking

Är du redan fuller? Det var ca 60.000 arabhannar som via badring försökte våldta Europa.

Edit: Sorry. 60.000 hannar var det.
Citera
2026-07-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
49000?! Det är ju nästan osannolikt. Till en enklav som har 85000 invånare. Hur ska detta ens kunna hanteras? Spanien skickade enligt uppgift 100 ytterligare militärer, till de 60 som finns på plats. Då innebär det kanske 80 i tjänst (om de kör 12-timmarspass). Kan ju aldrig funka, det blir drygt 600 migranter per tjänstgörande militär.

Dessutom, hur ska man hitta och skilja ut alla dessa 49000 från befolkningen på 85000? Tänk på att många av de vanliga invånarna i enklaven har marockanskt utseende, eller mer mörkhyade. Enligt Wikipedia är ca 60% av invånarna etniska spaniorer och resten av afrikansk härkomst.

Detta blir en svår nöt att knäcka.

De löste det själva, nu har de flesta återvänt pga kaoset i Ceuta med alla militärer. Många hade tagit sig över utan att deras föräldrar ens visste om det. De flesta stannade bara ett par timmar efter att ha insett att det inte var så illa i Marocko ändå.
Citera
2026-07-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking

Nej, 45 000, mest ungdomar, pojkar som flickor tog sig över. Vi det här laget ska över 40 000 ha återvänt.
Citera
2026-07-31, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Nej, 45 000, mest ungdomar, pojkar som flickor tog sig över. Vi det här laget ska över 40 000 ha återvänt.

60.000. 99,9% hannar.
Citera
2026-07-31, 19:11
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Väldigt många källor nämner att redan 25K lugnt och sansat slussats tillbaka. Inte omöjligt resterande (60K totalt har jag för mig? 90K? Olika siffror florerar) snart slussats tillbaka över gränsen de med.

Med andra ord, denna akuta situation kan innan helgen är över vara löst, det utan att Italien (och andra länder) behöver röra upp starka känslor sinsemellan helt i onödan.

Pausa schengen europeiska länder emellan skapar friktion och splittring på vår kontinent, precis vad de krafter som ligger bakom detta spektakel är ute efter...

Det är genom Italien (Lampedusa) lejonparten av tredje-världare dessutom tar sig in i Europa. Italien kastar således lite sten i glashus, faktiskt.

Att si och så många sägs ha vänt åter är inget annat än att försöka tona ner invasionen, och jag betvivlar på att det ligger ett uns av sanning i det. Att Melonis pausandet av Schengen skapar friktion och splittring rör mig inte i ryggen då jag vill att EU skall upplösas. Jag ser hellre än hårdför Nordisk Union som med näbbar och klor skall kämpa för att hårdnackat hålla en Nordisk gräns mot övriga Europa.
Citera
2026-07-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
De löste det själva, nu har de flesta återvänt pga kaoset i Ceuta med alla militärer. Många hade tagit sig över utan att deras föräldrar ens visste om det. De flesta stannade bara ett par timmar efter att ha insett att det inte var så illa i Marocko ändå.

Att invandringen tillåts är ju just för att skapa splittring. Mellan länder och människor.

Alla borde vara glada och nöjda.

Ni får det som ni är ute efter.
Citera
2026-07-31, 19:12
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Integreras som i att sekulariseras? Annars är ju projektet ganska döfött, vi blir Marocko istället.

Sekuläriseras? Sekularism är något en stat och samhälle är inte en individ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in