2026-07-31, 09:03
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv. Men såklart kommer man från Alingsås är det hektiskt.
Jag älskar Stockholm!!! Så tacksam att få bo i världens bästa stad.

Ja, lilla gulliga Stockholm. Väldigt trevligt att besöka nån gång per år. Under sommaren förstås.
2026-07-31, 09:04
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man kan absolut sett andra städer i världen och ändå tycka om Stockholm. Jag har varit i rätt många större städer och kan verkligen uppskatta att Stockholm är lagom stort, det tar sällan mer än 30 minuter med kollektivtrafik att ta sig dit man ska. Genom att de flesta i Stockholm bor på höjden blir staden inte lika vidsträckt som tex Melbourne där många bor i småhus. Det gör Stockholm till en stad dit man tar sig snabbt mellan olika platser vilket jag uppskattar.

Sedan är väl inget tio ggr dyrare i Sthlm? Inte ens bostäder. Men visst lite dyrare är det. Men våra löner är å andra sidan högre.

Fast nu var det ju "världens bästa stad" som gällde, lite skillnad mot att "tycka om"...

Samtidigt förstår jag de som "tycker om" stockholm, det är ju trots allt deras hem, trots stark urindoft och människoavföring på gator samt islamister överallt.
2026-07-31, 09:07
Medlem
Kaenkelberries avatar
Jag har varit i flera andra storstäder men Stockholm står sig fantastiskt bra !
Underbart vacker stad - som ett vykort speciellt runt Strandvägen och Djurgården.
Bor inte i Stockholm själv men slås av ovanstående varje gång man är på besök
2026-07-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Fast nu var det ju "världens bästa stad" som gällde, lite skillnad mot att "tycka om"...

Samtidigt förstår jag de som "tycker om" stockholm, det är ju trots allt deras hem, trots stark urindoft och människoavföring på gator samt islamister överallt.
Alltså jag tycker det räcker med att undvika hissarna i tunnelbanan för att undvika kiss och bajs (och även i dessa har det blivit bättre de senaste åren). Jag har bott här hela mitt vuxna liv utan att en islamist stört mig. Brukar mest vara Jehovas som vill ha en liten pratstund då och då.

Får jag fråga vilka delar av Stockholm du varit i och när du senast var här?
2026-07-31, 09:19
Medlem
Fantastisk stad, mkt natur och lugnt, tryggt.
2026-07-31, 09:19
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv. Men såklart kommer man från Alingsås är det hektiskt.
Jag älskar Stockholm!!! Så tacksam att få bo i världens bästa stad.

Nej, inte ens Sveriges bästa stad. Långt ifrån världens bästa
2026-07-31, 09:21
Medlem
immenhusens avatar
Håller med TS. Riktigt roligt att också se alla från Molkom och Laxå gå i taket över detta faktiska konstaterande i tråden.

/AI
2026-07-31, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Håller med TS. Riktigt roligt att också se alla från Molkom och Laxå gå i taket över detta faktiska konstaterande i tråden.

/AI
Ändå bra att vissa hellre vill bo i Molkom och Laxå så det inte blir så trångt i Stockholm. Obegripligt men bra.
2026-07-31, 09:24
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alltså jag tycker det räcker med att undvika hissarna i tunnelbanan för att undvika kiss och bajs (och även i dessa har det blivit bättre de senaste åren). Jag har bott här hela mitt vuxna liv utan att en islamist stört mig. Brukar mest vara Jehovas som vill ha en liten pratstund då och då.

Får jag fråga vilka delar av Stockholm du varit i och när du senast var här?

Och det var min poäng - ni som tycker att stockholm är bäst är partiska, det är ert hem. Då går det inte för er att se på saken objektivt trots alla fakta jag lägger upp som har varit mina upplevelser.
2026-07-31, 09:26
Medlem
Citat:
Och det var min poäng - ni som tycker att stockholm är bäst är partiska, det är ert hem. Då går det inte för er att se på saken objektivt trots alla fakta jag lägger upp som har varit mina upplevelser.
Vart i Stockholm har du rört dig och var har islamister stört dig, och på vilka sätt?
2026-07-31, 09:45
Medlem
Citat:
Om det vore som du påstår att det är i Stockholm så skulle inte många vilja bo i Sthlm och turister från världens alla hörn skulle inte hylla Sthlm unisont. Men nu är turisterna lyriska i sina omdömen om Sthlm.
2026-07-31, 09:58
Medlem
Jag gillade Stockholm för 30 år sedan när jag var här som turist men under de 30 år jag bott här
tycker jag allt har blivit sämre finns ingen charm kvar det har blivit som en stor turistfälla bara.
Bostäderna blir mindre och dyrare man kan inte ställa ifrån sig bilen utan att känna sig rånad pgr,av
de höga avgifterna kommer flytta ut på landet inom 2 år vill få känna frihet igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in