2026-07-31, 06:48
Medlem
AlanGarners avatar
Jag såg det där för ett tag sen och sen läste jag det igen just nu: Tror vi verkligen att det är sant att han röker Chrystal meth för att få självförtroende och hålla vikten? Eller säger han bara det för att chockera och få uppmärksamhet och clicks?

Det är väl i princip omöjligt att ”bruka” chrystal meth? Det är så starkt beroendeframkallande att det inte är frågan OM utan NÄR man faller ner i ett missbruk.

Och i så fall så kommer ju Clavicular snart försvinna från sociala medier utan att någon ens märker det. Sen om två år så löser vi om den rigidare influeraren Clavicular som nu bor, utan tänder, under en bro i San Francisco och säljer avsugningar för $20.

Citat:
Ursprungligen postat av branndasen
Exakt så. Fått upp den här "Clavicular" i mitt flöde på senaste. Ska tydligen vara någon form av förebild i dessa kretsar. Reagerade direkt på att han knarkar för att få självförtroende och sminkar sig(!!!) innan han går utomhus. Är det verkligen genomsnittskvinnans våta dröm?
Citera
2026-07-31, 07:11
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av branndasen
Det unga grabbar måste inse är att ALLT hänger på personlighet och uppförande. Ett bra utseende kan hjälpa såklart men det är inga stora, svåra eller dyra saker som krävs. Några kilo muskler extra, några kilo fett mindre, grundläggande hygien och prydliga kläder så har man liksom det som krävs. Men inget av detta hjälper om du inte kan föra en intressant diskussion med tjejerna du vill prata med.
Helt enig. Kvinnor är otroligt lättlurade, nästan som småbarn.

Ser en man ut som Danny DeVito - kort, fet, ful och flintig, fast till och med utan kändisskap - så kommer han att bada i fitta så länge han uppvisar ett eller helst flera av följande drag: (ogrundat och objektivt förvrängt) gott självförtroende och hög självkänsla, social status, makt (inflytande), trygghet och stabilitet, humor, vältalig och extrovert, energisk och tar initiativ, intelligent, positiv attityd, rikedom, framgångsrik.

Så med det sagt anser jag att incel-kulturen lägger allt för mycket fokus på looxmaxxing och yta, samtidigt som dessa influencers även betonar hur viktig personlig utveckling är och att alla kan jobba med den biten också, men det visuella betonas för mycket.

Och det är klart, går man i kläder man trivs med som gör att man känner sig välklädd, har en kropp man är stolt över så kommer självförtroendet och självkänslan att öka, om man inte har en riktigt djup depression eller bittra, cyniska hjulspår i hjärnan som är svåra att ta sig ur. Då är nog professionell psykologhjälp nästan ett måste.
Senast redigerad av trewq 2026-07-31 kl. 07:16.
Citera
2026-07-31, 08:02
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Ser en man ut som Danny DeVito - kort, fet, ful och flintig, fast till och med utan kändisskap - så kommer han att bada i fitta så länge han uppvisar ett eller helst flera av följande drag: (ogrundat och objektivt förvrängt) gott självförtroende och hög självkänsla, social status, makt (inflytande), trygghet och stabilitet, humor, vältalig och extrovert, energisk och tar initiativ, intelligent, positiv attityd, rikedom, framgångsrik.

Det som ju är starkt positivt för män är ju att många av dessa egenskaper i mångt och mycket går att tillägna sig. Det är så synd att många så kallade "incels" fastnar i passivitet och bitterhet.
Citera
2026-07-31, 08:21
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det som ju är starkt positivt för män är ju att många av dessa egenskaper i mångt och mycket går att tillägna sig. Det är så synd att många så kallade "incels" fastnar i passivitet och bitterhet.
I teorin är det ju sant. Grejen med att det finns icke-kända män med Danny DeVitos utseende som har solitt självförtroende, hög självkänsla och ser sig som Guds gåva till kvinnorna, är att de oftast tillägnat sig den tidigt i livet eller antagligen ännu vanligare, att de har personligheten medfödd.

Tvingas man "konstruera" eller så att säga skapa självförtroendet i vuxen ålder, med ett track record som består av obefintlig tidigare uppmärksamhet från kvinnor, så har man ett jävla hästjobb att ta itu med.

Nu är jag ju varken kort eller fet själv, men kan tänka mig att en arbetslös 30-årig kille som är flintig, 1,65 cm kort och väger 120 pannor mestadels späck har en del hjärngymnastik framför sig innan han kan glida in på en bar med radierande karisma och känna sig som Brad Pitt. Antagligen hundratals timmar mindfulness och KBT-terapi innan de mest obetydliga resultat kommer att visa sig.
Senast redigerad av trewq 2026-07-31 kl. 08:32.
Citera
2026-07-31, 08:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Det är väl i princip omöjligt att ”bruka” chrystal meth? Det är så starkt beroendeframkallande att det inte är frågan OM utan NÄR man faller ner i ett missbruk.

Det stämmer inte alls. Det är som med all annan form av missbruk. Det är missbrukarna som syns, brukarna märks inte av på samma sätt.

Hälsosamt är det ju dock inte, vare sig man är beroende eller ej.
Citera
2026-07-31, 08:32
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Tvingas man "konstruera" eller så att säga skapa självförtroendet i vuxen ålder, med ett track record som består av obefintlig tidigare uppmärksamhet från kvinnor, så har man ett jävla hästjobb att ta itu med. Antagligen hundratals timmar mindfulness och KBT-terapi innan de mest obetydliga resultat kommer att visa sig.

Det beror ju förstås på vilken nivå en sådan person börjar på. Självklart är det som du säger att ju längre ned på självförtroendeskalan någon är desto svårare kommer det bli. Det är tveklöst så. Jag menar ändå att det går, för i princip alla, att kraftigt förbättra sin situation genom eget arbete.
Citera
2026-07-31, 08:40
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Det beror ju förstås på vilken nivå en sådan person börjar på. Självklart är det som du säger att ju längre ned på självförtroendeskalan någon är desto svårare kommer det bli. Det är tveklöst så. Jag menar ändå att det går, för i princip alla, att kraftigt förbättra sin situation genom eget arbete.
Såklart går det alltid att förbättra sin situation. Ångrar själv att jag alltför länge gravt underskattat betydelsen av personlig utveckling och trots allt hur mycket man kan ändra sin personlighet i positiv riktning. Men med det sagt så har jag också underskattad betydelsen av hur man visuellt framställer sig, alltså klädval, hur vältränad man är, hygien, hel och ren osv. Där har ju manosfären helt rätt att många killar inte optimerar sig. Jag vet att det låter jävligt metrosexuellt, men det är ju faktiskt skitdumt att inte göra det bästa av situationen och inte visa sig från sin bästa sida.

Sen finns ju trots allt så kallad realia: en kille som jobbar deltid på ICA i Vinslöv eller är arbetslös kommer antagligen inte att locka lika många kvinnor som en utseendemässigt identisk man som jobbar inom finance i London.
Senast redigerad av trewq 2026-07-31 kl. 08:45.
Citera
2026-07-31, 08:45
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Jag vet att det låter jävligt metrosexuellt, men det är ju faktiskt skitdumt att inte göra det bästa av situationen och inte visa sig från sin bästa sida.

Jag håller med om det. Att se till att vara rimligt vältränad, även i en lång relation, är verkligen jättebra på många sätt. Samma sak med kläder och hygien. Det finns dock absolut en gräns där för mycket hudvårdsprodukter hos en man kommer börja kännas "gay".

Hur som helst, det viktigaste kommer ändå vara de personliga egenskaperna och, som du nämner, ju tidigare kan man identifiera vad man behöver jobba på och sedan gör det desto bättre.
Citera
2026-07-31, 08:58
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Jag håller med om det. Att se till att vara rimligt vältränad, även i en lång relation, är verkligen jättebra på många sätt. Samma sak med kläder och hygien. Det finns dock absolut en gräns där för mycket hudvårdsprodukter hos en man kommer börja kännas "gay".

Hur som helst, det viktigaste kommer ändå vara de personliga egenskaperna och, som du nämner, ju tidigare kan man identifiera vad man behöver jobba på och sedan gör det desto bättre.
Jag tror också att många incels missuppfattat grejen med mode och kläder. Det är väl ganska okontroversiellt att påstå att vad killar tycker är snygga kläder (på dem själva) tyvärr ofta inte är detsamma som mänga kvinnor skulle se dem i (typ att klä upp pojkvännen likt någon jävla porslinsdocka eller att spöka ut ett husdjur).

Här har jag kommit till nya insikter. Har en kompis i 40-års åldern, sambo med barn. Som klär sig, hur ska jag säga, hyfsat excentriskt och vågat för sin ålder. Han är en vit medelklassman, men går klädd som en 18-årig ghettoneger med hip hop-kläder, keps och bäcknarväska, ja hela Järva-kitet. Först tänkte jag: "Vad fan kan hans sambo tycka om den där klädstilen på en vuxen karl?". Men det är ju ett feltänk av mig, eftersom även om hon kan ha invändningar mot kläderna, plagg för plagg, så eftersom han är bekväm med stilen och det gör honom trygg i sig och skapar självförtroende, blir hon att uppskatta det trots allt.
Citera
2026-07-31, 09:08
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Men det är ju ett feltänk av mig, eftersom även om hon kan ha invändningar mot kläderna, plagg för plagg, så eftersom han är bekväm med stilen och det gör honom trygg i sig och skapar självförtroende, blir hon att uppskatta det trots allt.

Det låter ju minst sagt "trashigt", men om han verkligen känner sig trygg och äger det så kommer det nog fungera.

Sedan, menar jag, bör man dock ändå i en relation inte medvetet klä sig på ett sitt som sin kvinnliga partner får skämmas över. Om hon tycker det är lätt pinsamt vad andra kvinnor i området tänker om denna man så kommer det negativt påverka hennes egen uppfattning om mannen.
Citera
2026-07-31, 09:12
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Det låter ju minst sagt "trashigt", men om han verkligen känner sig trygg och äger det så kommer det nog fungera.

Sedan, menar jag, bör man dock ändå i en relation inte medvetet klä sig på ett sitt som sin kvinnliga partner får skämmas över. Om hon tycker det är lätt pinsamt vad andra kvinnor i området tänker om denna man så kommer det negativt påverka hennes egen uppfattning om mannen.
Han är från England och uppväxt i ett multikulturellt samhälle. Britterna är ju i regel extremt mycket mer toleranta inför individuella uttryck, rentav så att de uppmuntrar till excentrism.
Citera
2026-07-31, 09:19
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Britterna är ju i regel extremt mycket mer toleranta inför individuella uttryck, rentav så att de uppmuntrar till excentrism.

Så kan det ju vara. Jag menar bara att det ofta är viktigt för en kvinna att känna att andra kvinnor lätt beundrar hennes man, inte att de tycker att han ser pinsam ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in