2026-07-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillen70
Håller med. Mc-förarna är nog de trafikanter som har mest risk och konsekvenstänk.
Tror att även hatarna hade älskat känslan om de hade vågat.
Vuxna förstår att man inte kör som en tok i tätbebyggt område, än mindre bland bostäder. Man väljer sina vägar när man gasar på där det bättre lämpar sig. Här har man inte gjort risk eller konsekvenstänk.
Citera
2026-07-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajjan84
Jag fick höra att han jobbade på Claessons motor i Bromölla och hittade (vad jag tror är hans konto) på insta: hansen.m1k
För 22 timmar sen på hans story sitter han och kompisarna i hamnen i Åhus, strax efter dog han. Mycket filmer med tveksamma citat och dylikt när det sen gick som det gick.

Det stämmer. Det är han.. rip.
Citera
2026-07-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajjan84
Jag fick höra att han jobbade på Claessons motor i Bromölla och hittade (vad jag tror är hans konto) på insta: hansen.m1k
För 22 timmar sen på hans story sitter han och kompisarna i hamnen i Åhus, strax efter dog han. Mycket filmer med tveksamma citat och dylikt när det sen gick som det gick.

Ironin att han själv skrev ett inlägg den 15 juli om att han ser den tråkiga delen av MC-åkning när hojar kommer tillbaka efter olyckor. Han uppmanar till att det det lugnt på hojen och inte ta risker...
Citera
2026-07-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Ironin att han själv skrev ett inlägg den 15 juli om att han ser den tråkiga delen av MC-åkning när hojar kommer tillbaka efter olyckor. Han uppmanar till att det det lugnt på hojen och inte ta risker...

Vilket gör det extra trist, han var ju trots allt medveten. Men förstår att det är svårbegripligt med risktagande för de som inte har det i sig.

Har det inte varit anmärkningsvärt mångq dödliga mcolyckor i media denna sommaren?
Citera
2026-07-30, 21:35
Medlem
Robi* Hanse*
*=n
Citera
2026-07-30, 23:51
Medlem
Dags att förbjuda dessa fordon i trafiken.
Flesta kör som galningar
Citera
2026-07-31, 01:06
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GotlandCity1
Det stämmer. Det är han.. rip.

Släkt med gamla Hansen Racing?
Citera
2026-07-31, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson

Vet du om det gick fort då?
Behövs inga höga hastigheter på mc om man råkar ut för "plötsligt stopp"
Citera
2026-07-31, 03:11
Medlem
Boggymans avatar
Tycker tyvärr nästan man ser att det var en amatör som tycker det är häftigare att visa sina tatueringar och ta selfies på bågen än att skydda sig och klä sig varje gång man sätter sig på en sån maskin. Inte coolt alls. Och nu är livet släckt. Tragiskt för hans anhöriga.
Citera
2026-07-31, 03:18
Medlem
Ingen som vet vem det var?
Citera
2026-07-31, 03:44
Moderator
Parongatans avatar
Det är alltså den här mannen som omkom i olyckan. Han har bytt efternamn från L*ndqvist till H*nsen, så därför det står ett namn i adressfältet och ett annat på själva profilen.

Här är mannens profil på Instagram.
Citera
2026-07-31, 03:50
Moderator
Parongatans avatar
Nu spekulerar jag bara. Men mannen var eller är fortfarande gift med en kvinna, fast de är skrivna på två olika adresser. Det här skulle mycket väl kunna vara en avsiktlig inkörning i stolpen. Vi får se vad utredningen kommer att visa. Om den nu kan ge svar på de många frågor som alla berörda och närstående har om den här händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in