Citat:
Källa på att Dumpen uppgett det? Sedan en annan sak som är komisk med ni som är kritiska mot Dumpen. Ni klagar på alla krönikor etcetera. Samtidigt kan ni i ett annat inlägg använda Dumpen som källa. Hur ska ni ha det?
T.om Dumpen har beskrivit att verksamheten inte är utan problem. Därför har mycket förändrats med tiden. I början hade det inte anhörigstöd. Förut gick det att kommentera Gäddor också.
Jag har självt nämnt flera gånger att Dumpen är ett tillfälligt projekt.(En digital demonstration för barnens rätt att fredas från övergrepp) Precis som att miljörörelsen inte limmar fast sig på vägarna för alltid.
Risken är väl mindre att barn blir utsatta om alla vet om vem förövaren är?
T.om Dumpen har beskrivit att verksamheten inte är utan problem. Därför har mycket förändrats med tiden. I början hade det inte anhörigstöd. Förut gick det att kommentera Gäddor också.
Jag har självt nämnt flera gånger att Dumpen är ett tillfälligt projekt.(En digital demonstration för barnens rätt att fredas från övergrepp) Precis som att miljörörelsen inte limmar fast sig på vägarna för alltid.
Risken är väl mindre att barn blir utsatta om alla vet om vem förövaren är?
Du får leta reda på det själv. Det brukar ändå vara ditt standardsvar när någon efterfrågar en källa.
Din förmåga att läsa och förstå verkar ha sina begränsningar. Det jag skriver är att även om vi, för diskussionens skull, utgår från att allt Dumpen påstår är sant och korrekt, så gör det fortfarande inte deras agerande försvarbart.
De är medvetna om att verksamheten medför problem. Ändå fortsätter de på samma sätt. Det lämnar i praktiken två möjligheter. Antingen bryr de sig inte om konsekvenserna, eller också saknar de förmågan att dra de mest uppenbara slutsatserna av sitt eget handlande. Att erkänna att man vet att oskyldiga skadas gör inte saken bättre. Tvärtom.
Förklara gärna hur du tänker. Hur skulle en uthängning på Dumpen hindra en person från att skapa ett nytt konto, anta en ny identitet och fortsätta försöka grooma barn på nätet?
Förklara det gärna så enkelt som möjligt. Jag vill inte riskera att missa poängen.