2026-07-30, 17:42
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Lite intressant är i prime crime säger danjal våldtäktsmannen att han är delägare i jocke och jonna ab
Men på allabolag framkommer det ej
Är det inte konstigt

Samma sak med vilka namn han påsögat har patent på
Och där i finns verken jockiboi eller joakim lundell
Så kan dom ha gjort ännu mera falska bevis mot medviktarna ?
Inte ens på ninetone ab så finns det patentet med

Finns under fliken varumärken
Citera
2026-07-30, 17:49
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Sökte även på www.prv.se inte en träff
Har dom kommit in med falska bevisa bör blonderade dvärgen bli inlåst på rättspsyk
Citera
2026-07-30, 17:54
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggknallin
Missade du det helt efterblivna ”NEWS NEWS NEWS!!!”?
Inte lätt när det är svårt raring.

Ok, men fortfarande så skrev han frågetecken efter meningarna. Vilket inte gör det han skriver till påståenden. Alltså behövs inga bevis.

Så säg mig, varför är det oklokt att ifrågasätta Ninetone?

Varför är du så ihärdig med att försvara Jockiboi?
Citera
2026-07-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ninetone styr inte bara svenska YouTube, de kontrollerar hela Google och illuminati också!
Otroligt att ni ryggdunkare lyckades avslöja detta maffia-imperium genom att söka på PRV:s hemsida.
På med foliehatten nu så inte YouTube-maffian ser er!

Du anser inte att de är väldigt problematiskt att ex medviktarnas video blockeras i sverige av youtube pgr av ärekränkning och de då måste ha bevis att de finns pågående rättsprocess och att de då använt den första stämningen som sedan drogs tillbaka som grund för deras anmälningar till youtube. Om det inte är att inskränka på yttrandefriheten så vad är? Om du nu inte står på jockiboi sida eller är så neutral hur kan du vara så förbannat pilsk i att försvara allt här inne? Flashback är ett forum för att diskutera och spekulera - duger de inte för dig så gå med i nån facebook grupp för sura fittor istället.
Citera
2026-07-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Lite intressant är i prime crime säger danjal våldtäktsmannen att han är delägare i jocke och jonna ab
Men på allabolag framkommer det ej
Är det inte konstigt

Samma sak med vilka namn han påsögat har patent på
Och där i finns verken jockiboi eller joakim lundell
Så kan dom ha gjort ännu mera falska bevis mot medviktarna ?
Inte ens på ninetone ab så finns det patentet med

Finns under fliken varumärken
Danjal utvandrade väl i samband med domen och jag har för mig att han överlät/sålde sin del av bolaget till Jocke och Jonna då någon gång också.

Angående varumärket är det EU-skyddat, så det ligger inte hos svenska patentverket. Den sortens bevis hade de inte kunnat förfalska utan att det kom fram så det känns lite väl även för en lurendrejare som Jockiboi. Gällande bevisen i övrigt dock så tycker jag att det är lite kul att Celinetröjan som används som bevis åkte ner från webbshopen långt innan de andra sk dummietröjorna. SOm u inte heller är kvar.
Citera
2026-07-30, 19:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Danjal utvandrade väl i samband med domen och jag har för mig att han överlät/sålde sin del av bolaget till Jocke och Jonna då någon gång också.

Angående varumärket är det EU-skyddat, så det ligger inte hos svenska patentverket. Den sortens bevis hade de inte kunnat förfalska utan att det kom fram så det känns lite väl även för en lurendrejare som Jockiboi. Gällande bevisen i övrigt dock så tycker jag att det är lite kul att Celinetröjan som används som bevis åkte ner från webbshopen långt innan de andra sk dummietröjorna. SOm u inte heller är kvar.
Juridiskt är det irrelevant vad Jockiboi gör för fel angående andras varumärken. Det är lide kul, ja, men inget man tar med i ett svaromål.
Citera
2026-07-30, 19:40
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan

Ska inte allt so det är patent på ligga där?
Vad är då meningen med patent verket?

Kollade även på allabolag.se finns bara tre namn som är varuskyddade där

Skulle inte bli förvånad, dom har ju bara skrivit ett vanligt mail till rätten med bevisen
Inga stämplar eller något på arken med patenten
Citera
2026-07-30, 21:03
Medlem
GreenBatterys avatar
Hahahaha. Nu är ”Friends”-tröjan borta också.

Om man söker efter ”Joakim Lundell t-shirt” så kommer shoppen upp som första träff. Typiskt dummy-stores att göra det! Med pris och allt. Fast nu kan de ju sälja de tröjor de har för de begår ju inte varumärkesintrång längre så det kanske är en riktig store nu?
Citera
2026-07-30, 21:34
Medlem
Jag kan meddela att tv4 slängde sig in i klipprummet och klippte bort Danjal Kanani (under utredning för våldtäkt) i det senaste avsnittet av Jocke & Jonna lovar & svär. Och tittarsiffrorna går bra? Dom kvalar in på en svag sjuttondeplats, Jockes "dokumentär" som sändes innan Hatet och senare fälldes av Mediernas Etiknämnd, kvalade in på förstaplats.
  1. Nyhetsmorgon
  2. Sveriges mästerkock VIP
  3. Nyheterna
  4. Love island UK
  5. The Ridge
  6. Morden i Helsingör
  7. Chrysalis
  8. Dag & natt
  9. The Rookie
  10. Love island USA
  11. Kökets middag
  12. Förhäxad
  13. Morden i Marlow
  14. Daydreamer
  15. Sullivan's crossing
  16. Patience
  17. Jocke & Jonna lovar & svar

Jockiboi? Nej tack. Våldtäktsmän? Nej tack. Tv4? Nej tack (då dom fortsätter sända skräp med maktmissbrukande mytomaner, förtalskreaturer och personer under utredning för våldtäkt som dragplåster).

#bojkottatv4
Citera
2026-07-30, 22:01
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vad Skilleras och Medvikt vill rentvå dem ifrån är det sociala och publika ryktet. Skilleras säger ju rakt ut i sin video vid 08:35 att målet är "upprättelse" för Chrippa inför en kommande vårdnadstvist, och att de vill förändra bilden av Linnea. Det har även folk skrivit om både i den här tråden och i Chrippa-tråden.

Men det är här er logik faller platt.

Tror du på allvar att svensk tingsrätt eller familjerätt kommer sitta och lyssna på en "radioteater" (Medvikts egna ord vid 07:27) där raderade chattar spelas upp med förvrängda röster av arga YouTubers? Det har noll juridiskt värde i en vårdnadstvist.

Om målet är att visa att Linnea är en stabil mamma som vill lämna dramat bakom sig, varför sätter hon sig då i en husbil med Medviktarna? De erkänner ju öppet vid 05:44 och 05:57 att de är "troll" och att målet bara är att driva folk till vansinne. Hon gör ju precis tvärtom, hon bevisar för framtida arbetsgivare och sponsorer att hon är en riskprofil som dras till konflikter.

Linnea friades i hovrätten från ekobrotten. Men genom att hoppa på ett hämndprojekt på YouTube kopplar hon frivilligt ihop sitt namn med internetbottenskrapet igen. Varför förstöra sitt eget utgångsläge genom att agera sidekick åt internettroll om hon nu vill bli tagen på allvar?

Så för att svara på din fråga: De vill rentvå deras rykten. Men metoden de använder en jävla dokusåpa på YouTube ger ju helt motsatt effekt. Det förändrar ingenting i rättsväsendet och det sabbar Linneas ekonomiska framtid ännu mer. Ni sitter i en filterbubbla.

Du snackar om att projektet handlar om att visa hur "illa Jocke har betett sig". Men om syftet var genuint och juridiskt så hade de skickat filerna direkt till polisen eller en advokat. Att Skilleras och Medvikt istället klipper ihop det till en YouTube-serie bevisar att allt bara handlar om klick, visningar och Swish-donationer, inte om rättvisa.
De utnyttjar henne för att tjäna pengar på dramat och komma åt Jocke.

Tror ni på allvar att detta ska fälla Jocke? Jocke sitter på miljonkontrakt och är en maktfaktor i svensk media med tunga avtal hos TV4. Tror du TV4:s jurister bryr sig om vad ett par anonyma YouTubers hävdar i en husbil?
Medievärlden styrs av tittarsiffror och juridiska kontrakt, inte av era moraliska önskedrömmar eller personliga agg.
Och vad är det för sociala och publika ryktet? Att Chrippa är dömd för ekobrott och Linnea friades? Att Chrippa och jocke bråkat?
Din teori att projekt horhus handlar om att rentvå Chrippa och Linnea fallet platt när du inte ens han svara på vad de ska rentvås ifrån.

Vem har sagt att projekt horhus kommer spelas upp som bevis vid vårdnadstvisten? Skilleras och medvikt har snarare sagt att de inte kommer ta med vissa saker i projektet just eftersom de senare kanske kommer användas i en vårdnadstvist.

Varför är det ett hämndprojekt att lägga fram bevis på Jockes delaktighet i drevet? Klarar inte Jocke av att stå för det han sagt och gjort under drevet? Har Jocke ljugit för sina följare när han sagt att han inte varit delaktig och vill bli lämnad ifred?

Jag tror ingen, förutom du då, tror att projekt horhus kommer användas för att försöka påverka något i rättsväsendet.

Varför ska de skicka saker där jocke betett sig illa till advokat och polis? Tror du det är olagligt att bete sig illa?
Vem har sagt att projekt horhus ska användas för att fälla Jocke? Fälla Jocke for vad?

Mtp att du pratar om både polis, advokat och att fälla Jocke så verkar informationen skilleras och medvikt ha på jocke vara väldigt allvarlig
Citera
2026-07-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Ok, men fortfarande så skrev han frågetecken efter meningarna. Vilket inte gör det han skriver till påståenden. Alltså behövs inga bevis.

Så säg mig, varför är det oklokt att ifrågasätta Ninetone?

Varför är du så ihärdig med att försvara Jockiboi?
Men ett frågetecken försvarar inte att den jäveln försöker skova om sanningar som inte finns. Skriv förfan inte NEWS om det inte finns några NEWS att komma med.
Jag skiter i Jocke men önskar fan så mkt mer länkar och underlag än ”påsögat är dum i huvvet”, den här tråden börjar bli den mest hjärndöda på hela FB.
Citera
2026-07-30, 23:06
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Och vad är det för sociala och publika ryktet? Att Chrippa är dömd för ekobrott och Linnea friades? Att Chrippa och jocke bråkat?
Din teori att projekt horhus handlar om att rentvå Chrippa och Linnea fallet platt när du inte ens han svara på vad de ska rentvås ifrån.

Vem har sagt att projekt horhus kommer spelas upp som bevis vid vårdnadstvisten? Skilleras och medvikt har snarare sagt att de inte kommer ta med vissa saker i projektet just eftersom de senare kanske kommer användas i en vårdnadstvist.

Varför är det ett hämndprojekt att lägga fram bevis på Jockes delaktighet i drevet? Klarar inte Jocke av att stå för det han sagt och gjort under drevet? Har Jocke ljugit för sina följare när han sagt att han inte varit delaktig och vill bli lämnad ifred?

Jag tror ingen, förutom du då, tror att projekt horhus kommer användas för att försöka påverka något i rättsväsendet.

Varför ska de skicka saker där jocke betett sig illa till advokat och polis? Tror du det är olagligt att bete sig illa?
Vem har sagt att projekt horhus ska användas för att fälla Jocke? Fälla Jocke for vad?

Mtp att du pratar om både polis, advokat och att fälla Jocke så verkar informationen skilleras och medvikt ha på jocke vara väldigt allvarlig

Se ...HÄR

Du bad om tidstämplar och det fick du, du fick även utförlig förklaring. Men vi tar det igen då.
Tidsstämpel 08:35. Det är Skilleras inte jag som säger att det är direkt relevant för en kommande vårdnadstvist och upprättelse.
Att du nu sitter och påstår att ingen har sagt det bevisar bara att du antingen inte ens ser eller lyssnar på videorna/kreatörerna du försvarar,
eller att vinboxen har tagit över helt. 👋
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in