Denna typ av (terror)attacker mot politiska motståndare är helt förkastligt och tack och lov inte stött eller organiserat från något parti. Jag har försökt titta fem år bakåt men eftersom det inte finns någon officiell statistik så kan jag säkert missat något.
Det blev ju väldig uppståndelse i media vid denna händelse, men Socialdemokraterna är inte mest utsatta. Såhär såg det jag hittade ut:
- Sverigedemokraterna: minst fem händelser – fyra i Karlshamn och en i Örnsköldsvik
- Vänsterpartiet: tre händelser – två i Gävle och branden i Alingsås (här blev en V-politiker misstänkt!)
- Socialdemokraterna: två händelser – Lund och Sölvesborg
- Hittade inte att något annat parti varit drabbad.
Så även om man räknar bort attacker på V av sin egna så är ju SD och V mest utsatta utifrån storlek och S ganska långt efter.
Så de som borde klaga mer är ju V och SD
Och varför tog det polisen en hel timme att ta hand om vederbörande?
Låg de och sov på stationen?
För att det inte finns någon nattöppen polisstation i Sölvesborg. De som tog hand om mannen åkte från Kristianstad eller kanske t.o.m. hela vägen från Malmö. Sedan är alkisar som gapar nattetid absolut inget som polisen prioriterar.
Mycket spekulation nu om både det ena och det andra. Nu till den viktiga och rätt intressanta frågan. Vad var det för en mänska kaa? Någon som håller inne med info?
Denna typ av (terror)attacker mot politiska motståndare är helt förkastligt och tack och lov inte stött eller organiserat från något parti. Jag har försökt titta fem år bakåt men eftersom det inte finns någon officiell statistik så kan jag säkert missat något.
Det blev ju väldig uppståndelse i media vid denna händelse, men Socialdemokraterna är inte mest utsatta. Såhär såg det jag hittade ut:
- Sverigedemokraterna: minst fem händelser – fyra i Karlshamn och en i Örnsköldsvik
- Vänsterpartiet: tre händelser – två i Gävle och branden i Alingsås (här blev en V-politiker misstänkt!)
- Socialdemokraterna: två händelser – Lund och Sölvesborg
- Hittade inte att något annat parti varit drabbad.
Så även om man räknar bort attacker på V av sin egna så är ju SD och V mest utsatta utifrån storlek och S ganska långt efter.
Så de som borde klaga mer är ju V och SD
Dessutom är SDs lokaler ofta hemliga och svåråtkomliga. T.ex. i Stockholm skulle de haft attentat varje vecka om de haft en lokal som den S hade i Sölvesborg.
Möjligt förstås att jag är ute och cyklar, men att de var tvungna att vänta tolkar jag som att de ville ha dit fler poliser - för att både kunna föra honom till arresten och samtidigt arbeta vidare på platsen.
Polisen klarar inte av en liggande berusad man?
Kan tänka mig två små kvinnliga poliser med tofsar .
Men vad vet vi om vad den här stackarn har varit med om, han behöver säkert våååård och bullar.
tidningen BLT går nu ut med att den gripne mannen tidigare har lurat banken på 14 miljoner och även varit nån form av jurist . Detta ska väl inte va så svårt att lista ut ?
tidningen BLT går nu ut med att den gripne mannen tidigare har lurat banken på 14 miljoner och även varit nån form av jurist . Detta ska väl inte va så svårt att lista ut ?
Skriver även att han inte längre är folkbokförd i Sverige. Samt att har ingen känd koppling till Sölvesborg. Och suttit tvångsvårdad på psyk