2026-08-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nyckeln är det fetmarkerade här. Det vill säga, jag spekulerar i att det var GM:s motiv - rationellt eller ej.

(Min fetmarkering.)

Hur det i så fall skulle hjälpa SD att tända eld på socialdemokraternas partilokal är ju så att säga nästa fråga. För att svara på det måste man ju mer i detalj förstå hur GM tänkte, och det kan jag inte veta. Psykiskt sjuka personer som begår brott och där den psykiska sjukdomen bidragit till brottet kan ha en verklighetsuppfattning som vi vanliga människor har svårt att förstå.
"Tror inte att det var en slump att det skedde just där - kanske tänkte han att han skulle hjälpa Jimmie Åkesson i valrörelsen?" Tydligen hade du den kapaciteten. Nyckeln är det fetmarkerade här.
Citera
2026-08-02, 19:05
Medlem
Citat:
Nyckeln är det fetmarkerade här. Det vill säga, jag spekulerar i att det var GM:s motiv - rationellt eller ej.

(Min fetmarkering.)

Hur det i så fall skulle hjälpa SD att tända eld på socialdemokraternas partilokal är ju så att säga nästa fråga. För att svara på det måste man ju mer i detalj förstå hur GM tänkte, och det kan jag inte veta. Psykiskt sjuka personer som begår brott och där den psykiska sjukdomen bidragit till brottet kan ha en verklighetsuppfattning som vi vanliga människor har svårt att förstå.
Oavsett eventuell psykisk sjukdom, HUR skulle det gynna SD?
Citera
2026-08-02, 19:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
"Tror inte att det var en slump att det skedde just där - kanske tänkte han att han skulle hjälpa Jimmie Åkesson i valrörelsen?" Tydligen hade du den kapaciteten. Nyckeln är det fetmarkerade här.

Jag tror inte att det var en slump nej. Men varför GM tyckte det var en bra idé kan jag inte svara på, men skulle alltså gissa på att det har någon form av koppling till SD:s starka fäste där, eller att Jimmie Åkesson är därifrån.
Citera
2026-08-02, 19:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Oavsett eventuell psykisk sjukdom, HUR skulle det gynna SD?

Jag tror inte attentatet gynnade SD. Men jag jag kan tänka mig att GM ville eller hoppades att det skulle göra det. Men på vilket sätt kan ju bara GM själv svara på.

Det är också bara en teori. Motivet kan ju vara något med.
Citera
2026-08-02, 19:40
Medlem
Citat:
Jag tror inte attentatet gynnade SD. Men jag jag kan tänka mig att GM ville eller hoppades att det skulle göra det. Men på vilket sätt kan ju bara GM själv svara på.

En teori kan vara. Jag vandaliserar en (s)lokal och sedan skriker jag nazistiska slagord. Var? Sölvesborg verkar perfekt. Tror du verkligen att GM trodde att detta skulle gynna SD?
Citera
2026-08-02, 19:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
En teori kan vara. Jag vandaliserar en (s)lokal och sedan skriker jag nazistiska slagord. Var? Sölvesborg verkar perfekt. Tror du verkligen att GM trodde att detta skulle gynna SD?

Givet att han uttryckt att han gillar SD och AfS, hetsat mot muslimer, är åtalad (eller dömd? Minns ej) för hets mot folkgrupp, och enligt uppgift också är psykiskt sjuk, så tycker jag inte det är orimligt nej. Men det kan ju också vara exempelvis att han helt enkelt ville ge vika för sitt hat mot socialdemokraterna, utan att han för den sakens skull tänkte så långt som att han ville gynna eller missgynna någon.

Att han åkte till Sölvesborg för att göra detta och att det var just socialdemokraternas partilokal som utsattes kanske är en slump, men jag tror inte det.
Senast redigerad av Troian 2026-08-02 kl. 19:56.
Citera
2026-08-02, 20:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Han var ju vänsterpartist. Det passar ju bättre också att åka till Sölvesborg för att skylla en attack på SD. Din teori är ju helt ologisk.
Citera
2026-08-02, 20:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han var ju vänsterpartist. Det passar ju bättre också att åka till Sölvesborg för att skylla en attack på SD. Din teori är ju helt ologisk.

Att han någonsin varit vänsterpartist har jag inte sett något som påvisar.

2012 postade han ett SD-kritiskt inlägg på Twitter. Sedan dess har han gjort en politisk resa. Skulle tro att det urartat främst de senaste åren, med starkt hat mot muslimer, krav på att Breivik ska släppas fri och kritik mot vad han kallar för ”vänsterpack” som han menar har förstört samhället, med mera.
Senast redigerad av Troian 2026-08-02 kl. 21:37.
Citera
2026-08-02, 22:49
Medlem
Som vanligt skuldbelägger sossarna psyksjukamänniskor i utanförskap.

Allt för att spinna nått patetiskt trams om "hot mot demokratin".

Hotet mot demokratin kommer från sossarnas maffiaorganisation som köper media med enorma statliga bidrag. Och är infiltrerade av rena kriminella. Tex Botkyrka.
Citera
2026-08-03, 00:08
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag tror inte att det var en slump nej. Men varför GM tyckte det var en bra idé kan jag inte svara på, men skulle alltså gissa på att det har någon form av koppling till SD:s starka fäste där, eller att Jimmie Åkesson är därifrån.
En av Socialdemokraterna betald false flag så här strax innan valet. Branden nedan var ingen false flag förmodligen men en efterlängtad ursäkt.
Får se om sossarna, mp och V hittar på mer sådant innan valet.

Eldsvådan bröt ut i riksdagshusets plenisal sent på kvällen den 27 februari 1933.På platsen greps den unge nederländske kommunisten Marinus van der Lubbe. Nazisterna påstod omedelbart att branden var starten på ett kommunistiskt uppror.
Dagen efter branden utfärdade Hitler riksdagsbrandsförordningen som upphävde centrala grundlagar och yttrandefriheten.Tusentals kommunister och socialdemokrater fängslades i massgripanden. Branden banade väg för Nazityskland och fullbordade maktövertagandet samma vår.

Media har fortfarande inte rättat sina uppgifter.
Citera
2026-08-03, 00:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
En av Socialdemokraterna betald false flag så här strax innan valet. Branden nedan var ingen false flag förmodligen men en efterlängtad ursäkt.
Får se om sossarna, mp och V hittar på mer sådant innan valet.

Har du läst om MGM? Den absolut bästa artikeln som jag hittat finns på Samnytt.

https://samnytt.se/har-ar-kosovo-invandraren-haktas-for-brandattacken-mot-socialdemokraterna
Citera
2026-08-03, 08:40
Medlem
Citat:
Har du läst om MGM? Den absolut bästa artikeln som jag hittat finns på Samnytt.

https://samnytt.se/har-ar-kosovo-invandraren-haktas-for-brandattacken-mot-socialdemokraterna
Bra artikel.

Det är är ju toppen att en politisk tidning inte sminkar sanningen även när det kommer till egna sympatisörer. Det verkar ju bortom rimligt tvivel så att han utfört attacken och att han själv anser sig sympatisera med AFS och SD.
Intressant vore att vet hur ”politiskt aktiv” han varit inom SD och sedan borde SD tydligt fördöma attacken, om dom inte redan gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in