2026-07-30, 20:44
Medlem
Citat:
En 20-årig man åtalas misstänkt för flera bedrägerier varav två ska ha begåtts vid bankomater i Sundsvall. Mannen åtalas även för liknande brott i Linköping under förra året.

Åklagaren yrkar nu på att mannen utvisas ur landet.

Citat:
Enligt åtalet har han lurat två personer i Sundsvall på totalt 25 000 kronor tidigare i år. Han står även åtalad för två liknande fall av bedrägerier i Linköping.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/man-i-sundsvall-atalas-efter-bedrageri-pa-25-000-kronor

Citat:
Två personer skulle ta ut pengar för att hjälpa en man att köpa en tågbiljett eller medicin, men blev istället bestulna på 25 000 kronor. Nu åtalas mannen för flera bedrägerier i Sundsvall och Linköping.

Citat:
Den 20-årige mannen ska enligt åtalet ha utfört flera bedrägerier i Sundsvall och Linköping. Mannen ska ha sökt upp okända människor på stan och bett dem om en mindre summa pengar till tågbiljetter eller medicin, rapporterar SVT Nyheter Västernorrland.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1501157-blev-lurade-vid-uttagsautomat-forlorade-25-000-kronor

Vem är denna man?
Senast redigerad av .-.--.--- 2026-07-30 kl. 20:51.
Citera
2026-07-30, 20:51
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.--.---
Vem är denna man?
Sätter mina slantar på att det rör sig om en Rumän.
Citera
2026-07-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda

Skulle någon verkligen gå med på att ta ut pengar till en rumän?

Känns som det måste varit en vit svensk i detta fallet. Men jag kanske underskattar hur korkade våra öppna era hjärtan-svenskar är.

Citat:
"När personerna stod vid uttagsautomaten hade mannen tagit kontroll över uttaget genom att själv knappa in beloppet på automaten, och sedan ta kontanterna när de kom ut, enligt SVT."

Vem fan låter killen själv stå och knappa dessutom?

Måste varit riktigt gamla och halvt dementa människor han lurade, och då lutar det visserligen mer åt invandrar eller rumän-hållet igen.
Citera
2026-07-30, 21:12
Medlem
Onanikrems avatar
Tja, sista idioten är ännu inte född.
Citera
2026-07-30, 21:13
Medlem
Straminskys avatar
Är mest förvånad över att höra att det fortfarande finns bankomater, dom är sällsynta.
Citera
2026-07-30, 21:29
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Förvånad att det var en jävla tattare/svarting..

Borde vara lagligt att slå ihjäl dessa avarter utan straff.
Citera
2026-07-30, 22:01
Medlem
upplysas avatar
Stämningsansökan
Sundsvalls tingsrätt
B 1855-26
Sundsvalls TR B 1855-26 Aktbil 25 Stämningsansökan
Citera
2026-07-30, 22:03
Medlem
Citat:

Imponerande
Citera
2026-07-31, 00:28
Medlem
Studsbolls avatar
Rumänhelvetet utvisas på fem år. Man undrar vad han kan tillföra Sverige efter de fem åren. Dylik smuts har förverkat rätten att vistas här för gott.
Citera
2026-07-31, 00:52
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Rumänhelvetet utvisas på fem år. Man undrar vad han kan tillföra Sverige efter de fem åren. Dylik smuts har förverkat rätten att vistas här för gott.
Det måste vara en form av förräderi att det inte är livstids utvisning som standard vid varje brott där det finns brottsoffer. Medvetet gör man landet mer otryggt, skapar fler brottsoffer genom dessa globalist-horlitikerregler. Så jävla trött på förräderiet!! Vadå välkommen tillbaka efter 5 år!? Kasta tjuvjäveln från långtbortistan i mitten av havet istället 😤😤😤 När har vi fått nog!
Citera
2026-07-31, 17:34
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Skulle någon verkligen gå med på att ta ut pengar till en rumän?
Tydligen, jag har haft mycket kontakt med dessa avarter, denna typ av brott är så typiskt för rumäner.
Citera
2026-07-31, 18:28
Medlem
Citat:
Tydligen, jag har haft mycket kontakt med dessa avarter, denna typ av brott är så typiskt för rumäner.

Jag tror det stod i Bibeln någonstans att ett land är snart utplånat när ursprungsbefolkningen går med på att ta ut pengar åt rumäner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in