Citat:
Ursprungligen postat av
ShijieMeng69
Det är möjligt att journalisterna blandar ihop larmcentralerna SOS och JRCC.
Men jag tycker mig ocksä minnas att jag läst en artikel där flera personer har larmat hyfsat nära i tid. Kommer dock inte ihåg var jag läst det.
Tobias Nicander på JRCC har dock mottagit minst ett samtal och sedan varit räddningsledare. Har för mig att jag läste om multipla larm i en artikel där Tobias nämndes.
Ja, vi kan inte lita blint på vad journalisterna skriver. Så är det. Tyvärr inte ens på den info polisen kommer med. Även om vi så klart måste utgå från att det polisen säger stämmer, men med den brasklappen i åtanke.
Vad jag läst av vad Tobias på JRCC sagt så har han mottagit samtal både från kvinnan och bordern. Båda har så klart hamnat där med sina anmälningar, oavsett hur de kommit dit.
Det jag tog upp var osäkerheterna kring den initiala information som kom i tråden om att brodern var den som larmat och att antagandet kring olyckstidpunkten baserades på tiden för han att återkomma till olycksplatsen, när det nu helt plötslig kommer mer information som i delar motsäger den initiala informationen.