Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Alla dina inlägg är falska. Här är kommunerna med bäst skolor, gissa vilka partier som styr:
https://velja.se/kommuner/basta-skolor
Jag har själv bott i Malmö med (s)-ledning i 30 år, skolorna 2000-2010 var så usla att jag blev tvungen att fly till Lund som hade en (m)-ledning och där fungerade allt utmärkt.
Jag bor i en M ledd kommun, och inget är falskt då allt håller på att rasa. M är riktigt korrupta och duckar varje gång de får kritik.
Googla på "sämsta" skolorna så får du fram blandad kompott, många kommuner med M-ledning (höger) som har bland de sämsta skolorna. Kristianstad som exempel dök upp och S har inte varit med på länge där då de är M,SD
Det är helt enkelt skolor som används som någon form av förvaringsplats.
Vi kommer mest troligt byta skola om vi inte får en ny styrning i vår kommun då vi inte vill att ungen ska bli inkompetent med inkompetent skola.
Om man sen går tillbaka lite i ämnet om flumskolan så har man lite exempel på lärare som inte bör jobba som lärare överhuvudtaget som rektorer verkar vilja ha kvar av nån anledning.
Tex lärare som inte fick undervis så en hel årskurs fick läsa om ett år.
Vi har lärare som bett föräldrar att inte anmäla misshandel i skolans utrymmen.
Vi har lärare som berättat hur de gillar pojksnoppar.
Så i TS tråd med lärare som staplar flum så kan jag garantera att vi kan stapla lika långa listor på olämpliga lärare som inte bör få ställa sina fötter i ett klassrum.
För hur får du rätt på en skola om du inte har lämplig personal?