2026-07-18, 23:30
Medlem
Har någon tips på bra fantasyfilmer eller fantasyserier? Jag har sett en del, men kan nog vara en hel del som jag missat. Lord of The Rings och Harry Potter har jag sett.
Senast redigerad av Tekkenisthegame10 2026-07-18 kl. 23:48.
Citera
2026-07-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Har någon tips på bra fantasyfilmer? Jag har sett en del, men kan nog vara en hel del som jag missat. Lord of The Rings och Harry Potter har jag sett.
Finns en hel del serier i genren på Prime, en favorit för mig om jag vill se Fantasy, tex supernatural, Grimm, sagan om drakens återkomst mm, finns massor 👍
Citera
2026-07-18, 23:45
Medlem
karjus avatar
Excalibur från 1981 och Dragonheart från 1996 tillhör mina favoriter. Conan the Barbarian från 1982 är ganska charmig den också.

Samt filmatiseringarna av några av Terry Pratchetts verk: Hogfather (2006), The color of magic (2008) samt Going postal (2010).

Stardust från 2007 är väl ok, men lyckas inte riktigt fånga den där magiska känslan från Neil Gaimans bok med samma titel.
Senast redigerad av karju 2026-07-18 kl. 23:49.
Citera
2026-07-18, 23:46
Medlem
Citat:
Har någon tips på bra fantasyfilmer? Jag har sett en del, men kan nog vara en hel del som jag missat. Lord of The Rings och Harry Potter har jag sett.

His dark Materials HBO (serie)

The Magicians.(Serie)

The Witcher.(serie).

The Game of Thrones är ett måste.

Pans labyrint om du måste välja film

Warcraft film.

Men varför inte fortsätta i harry Potter världen och lord of the rings.. med Fantastic Beasts och hobbit.
Senast redigerad av rawjudge 2026-07-18 kl. 23:51.
Citera
2026-07-18, 23:48
Medlem
Apologs avatar
Conan filmerna... det är lite mer tempo i dem.
Citera
2026-07-18, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
His dark Materials HBO (serie)

The Magicians.(Serie)

The Witcher.(serie).

The Game of Thrones är ett måste.

Pans labyrint om du måste välja film

Warcraft film.

Men varför inte fortsätta i harry Potter världen och lord of the rings.. med Fantastic Beasts och hobbit.

Pans labyrint har jag ej sett
Citera
2026-07-19, 03:13
Medlem
Citat:
Har någon tips på bra fantasyfilmer eller fantasyserier? Jag har sett en del, men kan nog vara en hel del som jag missat. Lord of The Rings och Harry Potter har jag sett.

LOTR och Harry Potter är en rätt bred lasso att slänga ut hehe

The Prestige är nog Nolans bästa film, enligt mig.
Trollkarlsbattle med Nicolai Tesla som dark horse, eller "joker".

Wolwerine, Black Widow, Batman och Alfred kämpar om en chans att antingen gå vidare med sina liv eller vinna cigarren i en mörk och mestadels realistisk sekelskiftes-drama/thriller. Har säkert glömt hälften av alla stjärnskådisar som är med. Mycket bra film, och orimligt välskriven med tanke på stjärnuppställningen bland skådespelarna.
Citera
2026-07-19, 10:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Excalibur från 1981 och Dragonheart från 1996 tillhör mina favoriter. Conan the Barbarian från 1982 är ganska charmig den också.

Samt filmatiseringarna av några av Terry Pratchetts verk: Hogfather (2006), The color of magic (2008) samt Going postal (2010).

Stardust från 2007 är väl ok, men lyckas inte riktigt fånga den där magiska känslan från Neil Gaimans bok med samma titel.
Jag tycker att Stardust är en bättre filmatisering än Jacksons LOTR-filmer.
Citera
2026-07-21, 16:08
Medlem
Tips på Fantasyfilmer och fantasyserier:

- Sagan om ringen och Hobbit filmerna: Två bra trilogier från Midgård.

- Highlander filmerna: En Högländare från Skottland upptäcker att han är odödlig.

- Conan the Barbarian filmerna: Arnold Schwarzenegger spelar Conan Barbaren på 80-talet.
Citera
2026-07-30, 15:22
Medlem
Legenden-Mörkrets Härskare ska vara fantastiskt bra. Nån som sett den?

Tyvärr har jag själv inte sett den (hade chans för ett par år sedan när det var specialvisning på bio, men jag var nog glömsk angående tiderna )
Citera
2026-07-30, 15:27
Medlem
Svavelbryggas avatar
Ladyhawk och Willow minns jag men det är möjligt att de inte åldrats med värdighet.
Citera
2026-07-30, 16:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Legenden-Mörkrets Härskare ska vara fantastiskt bra. Nån som sett den?

Tyvärr har jag själv inte sett den (hade chans för ett par år sedan när det var specialvisning på bio, men jag var nog glömsk angående tiderna )
Nej, den är ganska kass. Tim Curry var dock så klart bra men filmen är en riktigt svag 3/5. Man kan så klart se den utan att känna att man vill stänga av. Men den är ju ingen Labyrinth eller Princess Bride.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in