2026-07-30, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-R
Tack för den 👍🏻
Jag har svårt för att se att Asme blr dömd för detta. Teknisk bevisning saknas så det blir ord mot ord.

Nja det är inte säkert https://www.youtube.com/watch?v=diB2qErlVK8
Citera
2026-07-30, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Det som talar för hans nackdel är alla vittnen
Vittnen är det inte egentligen inte utan hörsägen, de har fått historien återberättad av MÄ.

Att detta går till åtal är helt sjukt men visar återigen prov på samtyckeslagens stora brister.

För övrigt är det synd att blodprov och en tömning av målsägandes telefon inte görs då hon förutom att vara full är med största sannolikhet narkotikapåverkad och hennes historia om att hon blivit fotograferad inte styrks av telefontömningen hos Asme.

Detta känns klassiskt, jag ångrar att jag gick upp till hans rum, och för att rädda situationen anmäler jag det.
Citera
2026-07-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Vittnen är det inte egentligen inte utan hörsägen, de har fått historien återberättad av MÄ.

Att detta går till åtal är helt sjukt men visar återigen prov på samtyckeslagens stora brister.

För övrigt är det synd att blodprov och en tömning av målsägandes telefon inte görs då hon förutom att vara full är med största sannolikhet narkotikapåverkad och hennes historia om att hon blivit fotograferad inte styrks av telefontömningen hos Asme.

Detta känns klassiskt, jag ångrar att jag gick upp till hans rum, och för att rädda situationen anmäler jag det.
Står som vittnen oavsett vad du säger
Hört av flera olika håll att asme gör såhär.
det är bara lyssna på hans låtrader så får du ett hum
Citera
2026-07-30, 11:25
Medlem
Vittnen som hört hennes historia och inte varit på plats? Kallas ju inte riktigt som bra vittnen.
Citat:
Citera
2026-07-30, 11:32
Medlem
Vrf finns nt förhör med asme?

Så basically hon gick t hotell med han för röka på. Sen de har sex o hon ser honom filma. Då jäklar blir de kalabalik o våldtäkt. Får se om bevisen dömmer asme. Endast ord mot ord.. tycker verkligen inte han bör dömas
Citera
2026-07-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid

Så basically hon gick t hotell med han för röka på. Sen de har sex o hon ser honom filma. Då jäklar blir de kalabalik o våldtäkt. Får se om bevisen dömmer asme. Endast ord mot ord.. tycker verkligen inte han bör dömas
ingen kuk i fittan eller arslet.
I sexualbrott kan ord mot ord fälla den misstänkte vi får se efter rättegången, advokaten tror ju på friande dom medan åklagaren trodde på åtal redan innan de väckte åtal...
Citera
2026-07-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid

Asmes förhör finns med, gå till optikern!
Citera
2026-07-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn

Nu är detta inget hinder för att döma i våldtäktsmål. Det är snarare regel än undantag att den enda bevisning till stöd för åtalet är andrahandsvittnen. Det hade aldrig annars gått att döma någon för våldtäkt där ord står mot ord om GM inte erkänner. Att åklagaren väckt åtal på detta material borde ge dig en fingervisning om att hörsägen kan vara tillräckligt.

Det som talar emot fällande dom är MÄ:s berusningsgrad. Det gör att man kan ifrågasätta om hon verkligen minns rätt, etc. Även när våldtäktsmål går till åtal är det väldigt många som inte leder till en fällande dom. Andra brott som går till åtal leder till fällande dom vid typ 9 av 10 fall. I våldtäktsmål är det snarare 50/50.
Citera
2026-07-30, 12:17
Medlem
Definitivt skyldig
Citera
2026-07-30, 12:34
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Står som vittnen oavsett vad du säger
Hört av flera olika håll att asme gör såhär.
det är bara lyssna på hans låtrader så får du ett hum
Ännu sjukare då att ens vilja följa med honom till rummet anser jag.
Citera
2026-07-30, 12:51
Medlem
Citat:
Förstår hur du tänker, men dessa vittnen upprepar ju enbart det målsägande har sagt. Dvs hörsägen.
Att utredningen tagit tid beror nog mest på den tekniska utredningen som ej påvisade något av det målsägande påstod. Asme lämnade enligt utredningen ut sina pinkoder till dom två mobilerna som fanns på plats.
Citera
2026-07-30, 13:59
Medlem
Jag gillar inte att skuldbelägga offer alls. Jag ställer mig bara undrande. För vad det verkar så har BO råkat ut för våldtäkt tidigare, som hon inte anmält. Har jag fått detta om bakfoten kanske? * Varför sätter man sig i en liknande situation efter att man blivit våldtagen tidigare? Är rökat så lockande?

Jag som är rätt bastant och kan försvara mig hyfsat skulle inte följt med en wannabe gangster-rappare hem om jag inte känt honom iaf mer än att vara på samma bolag eller i samma bransch. Och jag är man.

MGM lär dömas för detta, jag försvarar verkligen inte honom!

* Sida 23 stycke 3:
Citat:
Den här gången hade jag varit tydligt och sagt nej och att jag inte ville, vilket jag inte kände att
jag gjorde förra gången, det var därför jag inte anmälde då.
Senast redigerad av chrisemil 2026-07-30 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in