2026-07-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Var kommer denna info ifrån?
Infon kommer från en person i Norge som står nära den Norska utredningen ,så kan tyvärr inte hänvisa till någon källa.

Upp till var och en att avgöra sanningshalten i informationen.
Citera
2026-07-19, 18:33
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Friskade upp minnet igår och läste detta med de inknappade adresserna i Terjes gps.

Polisen har stark misstanke om att, antingen är det någon annan som lagt in adresser eller så har Terje gjort det men under tvång av någon annan i bilen.

Alla adresser inlagda har kollats upp, ingen hade någon anknytning till Terje.

Men det som är intressant sen, är att den sista inlagda adressen är just den på Kanadaområdet Muskö.

Polisen vet både namnet på vägen och husnumret, av sekretess och pågående utredning går man ej ut offentligt med denna adress.

Polisen har pratat med ägarna till stugan som stod tom då Terje försvann, ägarna har ingen koppling till Terje

Ang det skyddsvakten uppgav var gatunamnet men han mindes ej själva husnumret Terje efterfrågade.

( kanske har tagits upp tidigare i tråden, har missat det isf )
Det där är för mig helt nya uppgifter som jag inte kan påminna om att jag har läst någonstans.
Citera
2026-07-19, 18:48
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Infon kommer från en person i Norge som står nära den Norska utredningen ,så kan tyvärr inte hänvisa till någon källa.

Upp till var och en att avgöra sanningshalten i informationen.
Då förstår jag.
Det hela låter inte troligt alls.

Åsted var de som hämtade GPSen & satte ihop ”körschema” utifrån GPS adresser & mastuppkopplingar. Det är dessa man även kan se i Efterlyst.

Åsted visar i ett klipp när de tar fram färdrutten ur GPSen & där finns ingen markering på Muskö. Det finns 3 adresser i Sthlmsområdet & ingen av dessa är på Kanada.
Citera
2026-07-20, 00:22
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Då förstår jag.
Det hela låter inte troligt alls.

Åsted var de som hämtade GPSen & satte ihop ”körschema” utifrån GPS adresser & mastuppkopplingar. Det är dessa man även kan se i Efterlyst.

Åsted visar i ett klipp när de tar fram färdrutten ur GPSen & där finns ingen markering på Muskö. Det finns 3 adresser i Sthlmsområdet & ingen av dessa är på Kanada.
Exakt så!!
Hade det funnits en adress på Muskö inslagen på gpsen hade Åsted nämnt det. Känns osannolikt att Åsted skulle ha redigerat gpsens positioner på polisens begäran. Å andra sidan har polisen varit rätt tysta vad gäller detaljer i detta försvinnande.
Motorsågen som många med mig antog försvann från bilen i samband med Terje fanns tex kvar i bilen dagen efter men påträffades senare vid en väg på Kanada i samband med att polisen började fråga efter den. Förmodligen hämtade nån stugägare den ur bilen men fick kalla fötter då polisen började efterfråga den.
Citera
2026-07-20, 02:26
Medlem
Citat:
Jag tror folk i tråden blandar ihop mobilens mastuppkopplingar med adresser från GPS:en.

Gemensam nämnare kan vara att flertalet av adresserna är bensinstationer där det även finns andra verksamheter som typ Bilisten i Brottby, Mekonomen vid OKQ8 Globen. Vid Rosslagsstoppet var han oxå men oklart om den adressen fanns i GPSen.

Polis var ju intresserade av GPSen & hoppades där skulle finnas ngn adress på Muskö. Det har ej framkommit om det fanns ngn sådan inlagd.
Åsted åker runt till GPS adresserna i Sthlmsområdet men inte heller de säger ngt om att en adress på Muskö finns inlagd.
Jag menar om det fanns adresser inlagda i bilens GPS (ex på Lidingö eller norr om Stockholm) så tror jag knappast att samtliga var bensinstationer. Terje sökte troligtvis någonting mer specifikt i samband med att han försvann.
Citera
2026-07-20, 20:45
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jag menar om det fanns adresser inlagda i bilens GPS (ex på Lidingö eller norr om Stockholm) så tror jag knappast att samtliga var bensinstationer. Terje sökte troligtvis någonting mer specifikt i samband med att han försvann.
Det finns printscreens från Åsted / Efterlyst i tråden där GPS punkter från rutten visas.
Tre punkter finns i Sthlmsområdet. Åsted åker till dessa adresser (2 bensinstationer / verkstäder & 1 privatperson).

Värt att notera är att man satt ut GPS punkter på kartan som stämmer med Terjes mobiluppkopplingar.
Dvs: låg det adresser i Skåne i GPSen är de ej med på kartan eftersom där ej finns mobiluppkopplingar från Terjes telefon.
Och det omvända: hade det legat adresser till Lidingö, Muskö osv borde de funnits med som GPS positioner eftersom Terjes mobil kopplat upp där. Men nu finns det inte det.

Detta har redan diskuterats till leda.
Citera
2026-07-20, 20:58
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Exakt så!!
Hade det funnits en adress på Muskö inslagen på gpsen hade Åsted nämnt det. Känns osannolikt att Åsted skulle ha redigerat gpsens positioner på polisens begäran. Å andra sidan har polisen varit rätt tysta vad gäller detaljer i detta försvinnande.
Motorsågen som många med mig antog försvann från bilen i samband med Terje fanns tex kvar i bilen dagen efter men påträffades senare vid en väg på Kanada i samband med att polisen började fråga efter den. Förmodligen hämtade nån stugägare den ur bilen men fick kalla fötter då polisen började efterfråga den.
Ja, man kan ju tycka det.

I ngt av klippen om Terjes försvinnande från Åsted & Efterlyst - som finns på YT - sitter Lotta Thyni med massa utskrifter på bordet. Det är Åsteds karta med mobiluppkopplinngar & GPS positioner men mer detaljerat. Jag försökte hinna med att ta printscreens på dessa (visas snabbt) men inte heller där syns det ngn GPS position / adress från Muskö.

Jag tycker ändå att Lotta delat mkt detaljer om försvinnandet även om vi inte får veta allt.
Citera
2026-07-28, 21:51
Medlem
Personligen tror jag på någon typ av psykisk störning hos Terje.

Att han tog en av Sveriges längsta tunnlar när han hade tunnelfobi är en stort frågetecken men tänker att han typ hamnade i någon form av psykos och bara körde. Eller typ att han fick för sig han skulle övervinna sin rädsla. Sedan kanske han drabbades av värsta panikattacken när han hade kört genom tunneln och ankom till Muskö.
Dock är det konstigt att dörrvakten uppgett att Terje uppträde normalt.
Senare kördes bommen ner. Kanske fick han psykoser i omgångar ? Vilket han lyckades att dölja för vakten?

Någon som har koll på ifall han hade psykiska diagnoser ?
Citera
2026-07-29, 07:29
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaknytet
Personligen tror jag på någon typ av psykisk störning hos Terje.

Att han tog en av Sveriges längsta tunnlar när han hade tunnelfobi är en stort frågetecken men tänker att han typ hamnade i någon form av psykos och bara körde. Eller typ att han fick för sig han skulle övervinna sin rädsla. Sedan kanske han drabbades av värsta panikattacken när han hade kört genom tunneln och ankom till Muskö.
Dock är det konstigt att dörrvakten uppgett att Terje uppträde normalt.
Senare kördes bommen ner. Kanske fick han psykoser i omgångar ? Vilket han lyckades att dölja för vakten?

Någon som har koll på ifall han hade psykiska diagnoser ?
Vad jag läst tidigare så hade inte Terje några allvarligare psykiska diagnoser. Polisen har pratat med de läkare som varit i kontakt med Terje samt kollat hans journal utan att hitta något.
Jag har dock för mig jag läst att han i perioder kunde vara nedstämd och då drack en del alkohol.
Citera
2026-07-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Vad jag läst tidigare så hade inte Terje några allvarligare psykiska diagnoser. Polisen har pratat med de läkare som varit i kontakt med Terje samt kollat hans journal utan att hitta något.
Jag har dock för mig jag läst att han i perioder kunde vara nedstämd och då drack en del alkohol.

Okej, intressant information. Man borde även kolla med dom närmast anhöriga om hur han var. Detta skulle kunna förklara händelsen något bättre….
Har för mig att jag såg en kortare dokumentär en gång och att dom då intervjuade typ hans syskonbarn. Minns dock inte vad dom berättade om honom 🫣

Fallet är iaf ett stort mysterium 🧐
Senast redigerad av Lillaknytet 2026-07-29 kl. 22:39.
Citera
2026-07-29, 22:37
Medlem
Visst var det så att han hade besökt en lite ”skum” gubbe påvägen på sin resa. Tror att han stod som ägare på en nedlagd hundfarm.
Terje träffade honom och han intervjuades i en av dokumentärerna.

Kanske är han inblandad ? Var det kanske han som gav honom den specifika adressen på Muskö?
Citera
2026-07-30, 04:40
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaknytet
Visst var det så att han hade besökt en lite ”skum” gubbe påvägen på sin resa. Tror att han stod som ägare på en nedlagd hundfarm.
Terje träffade honom och han intervjuades i en av dokumentärerna.

Kanske är han inblandad ? Var det kanske han som gav honom den specifika adressen på Muskö?
Det finns inga som helst bevis för att dom träffats.

https://youtu.be/cVsbKFYdB6E

https://youtu.be/HIiq_-jZ7io

Vill du sätta dig in mer i fallet kan jag rekommendera dessa två filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in